Info Om Tama Rockstar Dx


jonaslind

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg var så heldig at vinde aktionen om et Tama Rockstar DX, og fik det til en MEGET billig pris.

 

Planen er, at det enten skal bruges til akustisk band eller som øvesæt med meshskind.

 

Men jeg aner intet om trommerne, andet end det vist er en serie fra start 90'erne. Jeg er godt klar over, at det ikke er et topsæt, men til mit behov/brug, så går det nok.

Men kan I sige mere om det?

 

Det er i størrelserne 10-12-14-20.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Der står et i større størrelser i mit øvelokale.

 

Det er OK kedler med tidtypisk solid hardware - efter min smag hæslig kantet japaner-stil, men det er jo ikke afgørende på 5 meters afstand. Dybe toms, som du jo nok har opdaget, umulige eventuelt at skære ned på grund af de gennemgående lugs.

 

Så - nyd det som det er!


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Umulige eventuelt at skære ned på grund af de gennemgående lugs.

 

Jon

 

Nu ved jeg ikke hvordan de er fastgjort, men er der aldrig nogen her som har forsøgt sig med at omforandre lugs'ne, så man undgår "gennemgangen" og kun har selve spændhusene tilbage...?

 

Det kræver sikkert en del arbejde, og måske er det ikke nemt at gøre pænt. Der kan være mange forhindringer, men måske var der en der havde fået en god ide.

 

Og noget helt andet, nu Jonas har fået svar på sit spørgsmål :hmm: , hvad er den dybere mening med "gennemgangen"? Look eller rent praktisk eller begge dele?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det bliver normalt ikke pænt at skære i gennemgående lugs - dog lavede Pearl en type der sad på visse årgange Export, hvor det er et separat metalprofil, der forbinder de to lugs - og således tilsammen danner én gennemgående lug. Dér kan man skære af metalprofilen, og lave nye udskæringer til at hægte dem på lugs med.

Jeg ved ikke om disse Tama er lavet ligesådan.

 

Gennemgående lugs belaster i princippet kedlen mindre, da trækket fra stemmeskrue til stemmeskrue går direkte, uden at gå igennem kedlen.

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes det ville være synd at ødelægge så fine trommer ved at skulle skære kedlerne ned. Ang coatingen, så har jeg ladet mig fortælle at det er samme coating som tama brugte til deres tidligere birkekedler nemlig Tama Grandstar II kedelkonstruktionen er den samme som Tama Rockstar Pro mener jeg. Jeg er glad for mit sæt, der sidder slidte Pinstripe skind på, og de lyder bare fede med dem på.

 

Mvh Per

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu