Solokoncert


drumkid

Recommended Posts

Det her fortjener da helt klart en kommentar .. :tu:

 

Desværre bliver det fra en ikke uddannet trommeslager ... men jeg synes helt enkelt, du er genial i dit trommespil. Utroligt hvad du kan få ud af et så lille trommesæt!!

 

Det viser dog ikke, hvordan du klarer sammenspil ... det er vel en disciplin, der også hører med .. ??

 

Ville ønske, jeg selv havde haft modet til konservatoriet, da jeg var ung. Godt at se nutidens unge har dette mod!!

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Tak for din kommentar! Fedt, du kan lide det!

 

Det er ikke en disciplin på konsevatoriet, at spille en solokoncert! Det var en koncert jeg satte op for

udfordringen og min egen skyld... Jeg spiller en meget sammen med andre

 

kh. Daniel

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Spændende, at du spiller en solokoncert. Det er jo noget vi dyrker en del i den klassiske afdeling, hvor jeg er uddannet, men jeg tror aldrig jeg har hørt om en trommeslager før, som har brugt denne form til en eksamen.

 

I Odense blev jeg uddannet i bifagstrommesæt af Anders Mogensen - er han ikke også i Århus som timelærer ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej David, tak for svar.

 

Jeg har heller ikke hørt så mange spille en solokoncert på trommesæt på den måde jeg valgte, at gøre det på... Så det var spændende at prøve. Jeg har spillet lidt klassisk slagtøj og syntes var interesant!

Det kunne være spændende hvis flere prøvede at betragte trommesættet som et solitisk instrument på linie med klaver eller et blæserinstrument!

 

Jeg har haft timer med Mogensen, det var rigtigt fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Hej!

 

Tak for kommentaren!

 

Ja, det er mit eget arrangement. Eller det vil sige, at jeg på hver sats havde et par stemninger beskrevet. Det er omkring 95 improvisation.

Det var også en spændende proces at gå igennem. Jeg startede med at sætte et nedtællingsur på 10,15 og 20 minutter indtil jeg nåede en halvtime, for at tvinge mig selv til at spille alene i langtid. Jeg optog også mig selv for at blive bevidst om hvad jeg godt kunne lide.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu