Pris For Pearl Masters Studio Birch


Due-Drummer

Recommended Posts

Hey TS.

 

Jeg er blevet tilbudt et Pearl Masters Studio Birch af min skole. Sættet lyder pisse godt, men har en masse ridser og skrammer fra årenes gang. Vi snakker om 20 10 12 14 uden re-rings. Med lækre støbte Reifer.

 

Prisen kommer til at hedde 2500-3000, er det for meget for et sæt der ikke er i top stand?(kedlerne er som nye indvendig, men sættet har fået nogle tæsk udenpå)

 

Hvad ville et sæt uden ridser gå til, og hvilke trommer er mest eftertragtede på brugtmarkedet, med eller uden re-rings (kan godt være jeg har misforstået at de bliver lavet med re-rings)

 

På forhånd tak

 

//Due

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor slemt det er med skrammer på din skoles sæt. Men 2500- 3000 kr er ok billigt i min optik. Hvor dybe er kedlerne. Mange har en fobi over for dybe kedler, og derfor går de sæt noget lavere på brugtmarkedet. Har selv et Pearl fra før det hed Master custom, og de siger stinke godt

 

Bedste hilsner

 

Tobias

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, jeg vil mene de er "normale" størrelser 10*8 12*9 14*14 20*16. Kan godt være de er en tomme til eller fra. Er det BRX? De lyder som rigtige birkekedler, og var det ikke topserien fra pearl i 90'erne? Det er nu ikke fordi jeg vil sælge dem igen, der er bare ikke meget ved at købe et skrammet sæt, der ikke har nogen værdi på markedet, hvis det utænkelige skulle ske. Tak for råd :)

 

PS: er det forgængeren til Masters Custom serien?

Redigeret af Due-Drummer
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej mit gæt ud fra de billeder ville være at det er 10x10" og 12x10" og 14x14 " jeg har selv 8"x8" 10x10 12x10 14x14 i BRX og 16x16 og 20x14 MRX. I squire red finish.

Du vil helt sikkert blive glad for det sæt du har på hånden,og hvis du skulle sælge dem vil jeg gætte på du kan få det samme eller lidt mere for dem en det du skal give skolen. :)

 

Er ikke 100 % sikker om der var nogle serier i mellem! Ja det var Pearls gamle topserie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, kunne godt se de var lidt dybere end jeg lige skrev først. Men trommer som disse uden rerings er vel ikke de sværeste at skære ned :) Jeg ser om jeg ikke kan presse prisen lidt, så jeg får en rigtig god handel, og ikke bare en ok handel :) de er trods alt rimeligt ridsede, så overvejer noget coating der kan pilles af i et snuptag. Tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Niels!

 

Lige lidt input fra mig, som ejer et lignende sæt (med fare for at der er en større Pearl-nørd end mig som støder til og retter).

 

Jeg har et Pearl BRX (denne serie har altid heddet Masters Studio - Masters Custom er maple/ahorn, dvs. MMX/MRX). Der var også en serie kaldet MBX som var med re-rings (mener det var maple).

 

Masters-serien var vistnok Pearl's topserie i slut-90'erne/start-00'erne, indtil Masterworks kom på banen. Senere kom Reference ind mellem Masters og Masterworks. Lige under Masters var Session-serien, som var samme kvalitet træ men havde andre finishes og ISS mounts frem for Optimounts på toms.

 

Jeg købte mit sæt (shell pack med tomholdere og uden snare) med flg. trommer: 22x18" BD, 10"x10", 12"x10", 14"x12" toms for ca. 4.500 kr. via eBay i England for en del år siden efterhånden, så hvis du kan få dem til prisen du siger, lyder det som en rigtig god handel for dig uanset den kosmetiske stand.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Fint køb.

 

Som tidligere offentlig ansat fatter jeg ikke hvordan så mange skoler slipper af med at sælge deres inventar, ofte til lave priser. Det er efter min bedste opfattelse dybt ulovligt - i princippet KUNNE det jo være musiklærerens søn, der altid fik de bedste tilbud, så kommunal og statslig ejendom plejer man ikke at kunne gøre til genstand for salg.


Men det skal du jo ikke tage dig af.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Fint køb.

 

Som tidligere offentlig ansat fatter jeg ikke hvordan så mange skoler slipper af med at sælge deres inventar, ofte til lave priser. Det er efter min bedste opfattelse dybt ulovligt - i princippet KUNNE det jo være musiklærerens søn, der altid fik de bedste tilbud, så kommunal og statslig ejendom plejer man ikke at kunne gøre til genstand for salg.

 

 

Men det skal du jo ikke tage dig af.

 

 

Jon

 

Og ofte sælger man det gode udstyr blot fordi det er "gammelt" og misligholdt og så køber noget nyt i stedet som er i en væsentligt dårligere kvalitet.

 

Et eksempel fra den virkelige verden: En skole sælger sit gamle Tama Superstar fra start 80'erne til en musikforretning og får nogle Premier APK i bytte.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja, det undrer også mig, men sættet bliver heller ikke slået op på markedet, det er mund til mund om man vil. salg :)

 

Der er sikkert mange mennesker der har lavet brand-gode deals på den måde :)

 

Hvilket jo netop kun gør det endnu mere forkert - så er der RIGTIGT lukket op for mistanker om "forkastelig omgang med betroede midler".

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Der var også en serie kaldet MBX som var med re-rings (mener det var maple).

 

MBX er birkeudgaven af MMX :)

 

Jeg har lige solgt mit Masters Studio MBX sæt i størrelserne 20x16, 12x10 og 14x12 til 4000 og jeg mente selv at det var lige i underkanten. Der var vist også et Masters Studio Anniversary sæt herinde som var nede på 3500 (!!!) sidst jeg kiggede, og sikkert røg til den pris.

 

Ville mene at det - på trods af de kosmetiske mærker - er en ret god deal. Specielt hvis de kommer med støbte mastercast reifer, hvilket ville indikere at det nok er den "nyere" udgave af masters serien.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu