Cocktail Drum Kits?


Orla Foods

Recommended Posts

Hej med jer,

 

Er der nogen, der har erfaringer med cocktail drum kits - altså sæt, som man spiller stående...?

 

Jeg er lidt lun på tanken, men aner intet om, hvor godt den slags fungerer - eller hvor man køber et sæt.

 

Kan nogen hjælpe?

 

Mvh Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Når du har hørt fra ham, giver jeg gerne mit besyv med....jeg har prøvet et par stykker af de billige, men er nu tilbage på en almindelig 20" og lilletromme - som jeg så spiller stående.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har vendt kæden på en pedal så den spiller opad, og bruger så en 16" gulvtam som kombineret stortromme og gulvtam - siddende, ikke stående. Det tillader mig også at bruge hihatten. Sender gerne et billede hvis det lyder interessant…

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Orla

Jeg har efterhånden en del års erfaring i at spille på et cocktail kit, og har gjort mig mange erfaringe mht. Teknik, trommerne, bækkener, hardware ..........

Spørg bare løs.

 

Tak til dig Jon for at tænke på mig.

 

Jeg kan vist godt kalde mig selv for en cocktail kit freak. Jeg er bl.a indehaver af to Yamaha Club Jordan Cocktail kit's med div. Lilletrommer, tomtom's, bækkener og hihat's samt div perc.

Jeg har spillet i mange forskellige konstellationer.

 

Mvh

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Orla,

Du kunne også overveje Tama's Silverstar Cocktail Jam....

Her kan du både spille stående og siddende, og jeg må sige at deres Silverstars har en utrolig høj kvalitet, på både kedler og hardware, til små penge.

Jeg overvejer det selv..

Tjek det på:
http://www.tamadrum.co.jp/eu/news/product_news/2014/cjam/index.html#.U2tP9rlZoy8

Mvh. Max

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 år senere...

Tjah, jeg satte to 16” gulvtammer sammen til én for et par år siden, smed lidt hvid coating på, tilføjede en 10” lilletromme samt et bækken og en bette hihat og vupti - et velfungerende cocktailsæt. Bestemt ikke nogen vanskelig opgave.

Bruger det dog sjældent, da jeg foretrækker at spille siddende, så hvis du vil prøve det af er du velkommen til at låne det og få prøvet det af...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
Gæst jon petersen

Jeg står stadig op og spiller i rockabilly-bandet - og bruger en almindelig 20" stortromme og en almindelig 14" lilletromme. For at få den højt nok op, har jeg sat toppen af lilletrommestativet i bunden af et bækkenstativ. Et 18" bækken gør sættet komplet - til min brug. Jeg spiller med rods, og de giver en fin "hi-hat"-lyd på reifen af lilletrommen.

Jeg har som jeg skrev for 5 år siden prøvet et par cocktail-sæt - men de fungerede slet ikke for mig.

Det ene havde en 14" lilletromme placeret over stortrommen - så der var det vildeste snarebuzz, når jeg betjente pedalen. Ubrugeligt.

Det andet var mere klassisk cocktail - med 10" lilletromme. Og dén kunne jeg ikke forlige mig med - altfor meget popcorn.

Så jeg bliver med de almindelige trommer - de lyder som de skal, og der er egentlig ingen ulemper, udover at det tager LIDT mere plads op end et cocktailsæt. Stortrommen projicerer også i den rigtige retning istedet for op i luften.


Venligst

Jon

 

HRG 2018.06.01 2.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu