Hvad Er Den Værd? Tama Imperialstar


neggomand

Recommended Posts

Hvis han vil have 1900,- og kan sælge til den pris er den jo 1900,- værd:)

Det er måske 400-500,- mere end hvad de tidligere har gået til herinde.

Fed snare forøvrigt;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Coated skind i bunden?

Hmmmm.

 

Seidinger er dyre, hvis du overhovedet kan finde dem.

 

Ellers en god, meget højtlydende snare.

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en snare af samme serie, dog fra 70'erne, og uden støbte reifer... Jeg regnede knap nok med at jeg kunne få denne pris for hele det tilhørende trommesæt samt snare...

 

Kan da være man skulle være mere optimistisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Bertram, det kommer an på hvilket sæt der følger med.....og om det er helt samme snare du har.

 

De støbte reifer ER en del af grunden til den lidt højere pris, end der normalt gives for japanske stålsnares - Imperialstar er tykkere og bedre end de fleste andre.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har haft en Imperialstar King Beat 80'er 14x6,5'', det er noget af det bedste jeg har haft gennem tiderne. Solgte den for 1600 kr for 3 år siden, og tror næppe på at den er faldet i pris siden. Jeg vil sige mellem 12-1800 kr alt afhængig stand osv. Reservedele er ikke til at skaffe til den, og pas på sedingsystemet køb evt en transportkasse til den ;-)

 

Vh Per

Link til kommentar
Del på andre sites

Min snare samt trommesæt er fra 78-79.

 

Min snare har ikke støbte reifer, men sandsynligvis pressede, og strainersystemet er meget simplere på min - ser det ud til. Så selvfølgelig er den ikke nær så meget værd - men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi regnet med en sådan pris for en Imperialstar lilletromme - da en vel anses for tilhørende et begyndersæt?

 

Mit trommesæt er desuden ikke i originalfinish, og kanterne tvivler jeg også på er helt originale, der er 2 uoriginale lugs og 3 claws, men alt andet skulle være originalt med tamholdere og tamholdersystem.

 

Jeg ved ikke hvad det ville være værd som samlet sæt: 22,12,13,16 og 14 lilletromme.

 

mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Du kan identificere dit sæt og din lilletromme her:

http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/

Imperialstar/King Beat lilletrommerne var toppen af Tamas lilletrommer - blev solgt med Superstar som standard. Superstar var topserie i sættene dengang, Imperialstar mellemserie - ikke begynder.

Et Imperialstar sæt - især med uoriginale dele - er ikke meget værd i dag.

 

Hvad lilletrommen er kræver det billeder at fastslå....

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et Swingstar = markant dårligere kvalitet desværre. Men helt ok trommer med gode skind.

 

Åh for søren da...

 

Jeg var sgu kommet til at huske forkert - det er også rigtigt det er et swingstar...

Nu forstår jeg sgu bedre. Nåmen, ja så fik vi da også lige det på plads.

 

Tak for det gutter!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu