Toto Swinger Igen!


René Eriksen

Recommended Posts

Henrik, jeg må lige sige et par ord:

 

Sidst jeg så Toto live - for et lille års tid siden - sang Joseph Williams bedre, end Bobby Kimball har gjort det i mange, mange år.

 

Og ift. bassister, så ville jeg nok ikke påstå, at Nathan East spiller røvsygt. Hver sin smag, det er klart.

 

Jeg tror desværre, at diskussioner om Toto samt hvilket band, de var, er og ikke mindst burde være er så meget præget af generationsskifte® m.m., mere end det drejer sig om det rent musikalske. Sidstnævnte er selvfølgelig ikke rettet mod dig, Henrik, men er bare en generel betragtning. Ja, det tenderer til en halv-religiøs opfattelse af f.eks. Porcaro-brødrene.

 

P.S. Jeg elsker selv Jeff og Mike enormt meget, men jeg har også masser tilovers for Simon Philips, David Hungate og Nathan East for den sags skyld. Man skal måske bare prøve at se det som flere forskellige ting.

 

Just my two cents i en debat, der nok ikke helt stopper her. :)

Jamen jeg tar det totalt fint med meninger der ikka matcher mine.. Det er sgu kedeligt hvis alle er enige :-)

 

Men jeg mener nu at på det musikalske plan var toto bedst da Jeff og Mike var rytmegruppen.. Jeg har det med Toto som med nyere Stones.. En eller anden perfektionist på bas.. Kedelig og anonym.. Det dræber viljen til sejr i ethvert band

 

Ja jeg ved godt det er det forkerte forum men: bassisten er bare det vigtigste instrument i en rytmegruppe mener jeg.

Sutter han så sutter alle..

Spiller han forkert så lyder det som guitaren der stinker..

Spiller han kedeligt så lyder det som om trommeslageren er kedelig og ikke svinger..

 

Og med "fed bassist/trommeslager" mener jeg ikke teknisk eller andet gejl.. Men udelukkende hvem der bidrager med noget til musikken som sparker røv ud over scenekanten/pladen... "Charlie" Watts f.eks. er sgi ikke nogen teknisk imponator, men alle der har prøvet at spille et stones nummer ved hvor FU**** svært det er at imitere hans energi og feel..

 

Samme med Mike Porcaro.. Hans feeling er utrolig.. Selvom han var ret perfekt så formåede han stadig at udstråle den energi som en god bassist skal.. I DK har jeg kun haft æren af at spille med 2-3 bassister der kan det:

 

Terkel Møhl (Magtens Korridorer) og Tim Kristensen (Ex Pranksters, Johnny Horsepower mm.) og Claus Frovin... Love them..

 

Der er sikkert mange flere!!

 

Pointe: bassisten betyder MAX i et band

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er helt enig, Henrik. Jeg er også bange for, at min kommentar fremstår mere negativ, end den egentlig var. Jeg ville også selv helst høre Toto med Jeff og Mike, hvis det var muligt.

 

Pointen var nok snarere, at debatten i mine øjne hos nogle sådan helt generelt efter min mening er kørt lidt af sporet. Hvor den i visse udgaver kan fremstå som en enten-eller diskussion. Der er jo også folk, der synes, at f.eks. Mindfields er et fedt album, der i høj grad præges af Simons spil.

 

Om det så er Toto eller et andet band, så medfører udskiftninger nok bare altid diskussioner om, hvem der det 'rigtige' band, var bedst og sådan og sådan. Godt der findes fora som f.eks. TS.dk til dette. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er en af dem der synes at Simon Phillips var en af de rigtigste til at overtage rollen som spilstyrrer i ToTo. Hans spil tilføjede en ny dimension til bandet - langt fra hvad Jeff sikkert ville bryde sig om. Jeg er inspireret af både Jeff og Simon - OG Keith Carlock.. Han er simpelthen for vild, og har nogle ret fornuftige tilgange til tingene. Men jeg tror det tager tid før Carlock selv, finder sig hjemme i ToTo. Jeg så heller Shannon Forrest overtage rollen - han var også førstevalget som afløser for Keith..

 

I øvrigt Henrik; du har helt ret, bassisten ER super vigtig.. Jeg har haft fornøjelsen af et par dygtige af slagsen, en af dem er vist endda medlem herinde. En anden super fed bassist at spille med, er min egen bror - egentlig guitarist, men når han svinger bassen, så opstår der magi mellem han og jeg. Det er helt ubeskriveligt fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg undskylder hvis folk syntes at dette er "Off Topic".

 

Nu da Keith Carlock blev nævnt så mange gange, så søgte jeg lidt på ham, og fandt en vildt fed plade "Adam Katz" + div. andre. Han har en virklig specielt måde at stemme sin bd på - som om skindene er meget løse og tynde: Det giver egenlig et fedt lydbillede. Nogen ideer om hvordan han har stemt sin stortromme:

 

Man kan høre det lidt her i klippet, men ellers på "Adam Katz".

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg undskylder hvis folk syntes at dette er "Off Topic".

 

Nu da Keith Carlock blev nævnt så mange gange, så søgte jeg lidt på ham, og fandt en vildt fed plade "Adam Katz" + div. andre. Han har en virklig specielt måde at stemme sin bd på - som om skindene er meget løse og tynde: Det giver egenlig et fedt lydbillede. Nogen ideer om hvordan han har stemt sin stortromme:

 

Man kan høre det lidt her i klippet, men ellers på "Adam Katz".

 

 

 

 

 

fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg undskylder hvis folk syntes at dette er "Off Topic".

 

Nu da Keith Carlock blev nævnt så mange gange, så søgte jeg lidt på ham, og fandt en vildt fed plade "Adam Katz" + div. andre. Han har en virklig specielt måde at stemme sin bd på - som om skindene er meget løse og tynde: Det giver egenlig et fedt lydbillede. Nogen ideer om hvordan han har stemt sin stortromme?

 

Det er bestemt ikke ^_^ . Det understreger blot, at Carlock er en aldeles fremragende trommeslager. Og det viser - skåret ud i pap - hvad der sker, når musikken virkelig har kant.

 

 

fedt!

 

Det er så anden gang inden for en lille uges tid, at vi to er helt enige! :-)

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Jeg har lige set deres nye live DVD fra Polen, og har også set alle klip fra Japan.

 

Jeg savner Phillips, jeg synes Carlocks spil er for stift og kedeligt.

Ikke ondt ment, de er begge sindsygt dygtige.

 

Jeg glæder mig dog til at høre det nye album i 2015. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Må desværre gå mod strømmen og sige, at jeg ikke er vildt imponeret. Synes jeg mangler noget sjæl og mangler generalt bare de små finesser som Simon lavede, hvor Keith spiller for kantet i forhold til.

 

Han er sikkert en pisse fed trommeslager, men synes bare ikke, det passer så godt sammen med TOTO sjælen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...

Nå, så er der en ny udvikling. Toto har fået ny fast trommeslager. Det bliver Shannon Forrest, der har afløst indtil Keith Carlock var færdig med sine tidligere aftalte turnéer.

Keith har efter Lukathers udsagn valgt, at blive hos Steely Dan. No hard feelings og Luke mener at Hungate og Forrest bliver en super rytmegruppe.

Redigeret af René Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan vel også læses således, at Carlock er forpligtet til en Steely Dan tour i 2015, og derfor 'bare' ikke er med på Totos tour?

 

http://totoofficial.com/news/236983

 

"Drums were performed by Keith Carlock who's commitments to Steely Dan prohibit him from participating in the 2015 World Tour. Shannon Forest will be behind the kit, who was a part of the band's 2014 North American run."

Redigeret af Achermann
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan vel også læses således, at Carlock er forpligtet til en Steely Dan tour i 2015, og derfor 'bare' ikke er med på Totos tour?

 

http://totoofficial.com/news/236983

 

"Drums were performed by Keith Carlock who's commitments to Steely Dan prohibit him from participating in the 2015 World Tour. Shannon Forest will be behind the kit, who was a part of the band's 2014 North American run."

 

ja jeg læser det også som om at Keith kommer med igen når Steely Dan er overstået.. hvis han vil altså..

 

tror stadig keith er førstevalg..

Link til kommentar
Del på andre sites

men Shannon er bestemt en god dreng!..

 

https://www.youtube.com/watch?v=cMzHoKeKiko&feature=youtu.be&t=1m31s

 

 

spiller jo MEGET som klassisk Jeff P.. selvom jeg savner lidt mere "pocket".. men ok.. ifht til Jeff så mangler vi sgu alle "pocket"!

 

 

 

Arh.... der røg jeg af.... skriv dansk :-) hva` pocket er pokker .... eller omvendt :confused: .

 

Er det en spillestil? eller .......

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter at have set flere klip på tuben, synes jeg nu nok, Keith Carlock "klæder" Toto udmærket ... han er squ dygtig, den mand, skønt han ser noget "nørdet" ud, når han spiller:

 

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu