Hjælp - Optagelsesprøve, Musikvidenskab På Ku - Primavista-Spørgsmål


Kasper-Hertz

Recommended Posts

Hej derude.
Jeg tænkte, at der med garanti må være et par stykker på forummet, som på nuværende tidspunkt er i gang - eller har været igang - med at læse Musikvidenskab på KU.

Min optagelsesprøve er på tirsdag, og er i fuld gang med EarMaster, primavista-opgaver fra henholdsvist Melodibogen og Koralbogen samt øvning af det planlagte klaverstykke.

 

Jeg har den seneste måned spillet stort set hele Melodibogen igennem på daglig basis, men opgaverne med 3 b'er eller #'er medfører typisk et utal af stop undervejs, hvilket absolut ikke falder i god jord i bedømmelsen.

 

Spørgsmålet er derfor så simpelt, som det lyder: Kan man blive udsat for primavista-opgaver med henholdsvist 3 b'er eller #'er? Og i så fald, hvad har I haft af oplevelser med netop disse opgaver - sværhedsgrad, konkrete melodier osv.?


På forhånd tak.
Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kasper.

 

Jeg studerer Musikvidenskab på AU, og der snakker vi som udgangspunkt også om tre fortegn som maks. Jeg har dog ikke selv oplevet det, så vidt jeg husker. Til gengæld er jeg ret sikker på, at de stykker i så fald i øvrigt ikke et så svære som ellers. Held og lykke!

Link til kommentar
Del på andre sites

Min primavistaprøve gik sindssygt dårligt. Så dårligt, at han måtte stoppe mig og bede mig spille venstre hånd alene. Hvilket jeg gjorde en hel tone ved siden af. Jeg kom ind alligevel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu