Demo: Triggere Og Akustiske Trommer


Recommended Posts

Morten Hellborn og Ole Bjørn fra Dúné giver dig en underholdende gennemgang af mulighederne for at blande akustiske trommer med triggere, pads og moduler. De starter i morgen - tirsdag den 13. maj - i Aalborg.

Verdens bedste trommeslagere har gennem de seneste år fundet glæden ved triggere.

 

Nu kan du opleve en af Danmarks hotteste trommeslagere pt. fortælle om, hvorfor og hvordan han benytter den ny teknologi til at sikre sig fantastisk lyd på trommesættet.

 

Morten Hellborn er vært, og han har taget Ole Bjørn fra Dúné med på keyboards. De to vil demonstrere hvad hybridopsætningen med et akustisk trommesæt udvidet med triggere, pads og trommemodul kan bruges til - på scenen og i studiet. Bliv inspireret til selv at skabe dit eget hybrid-setup og få det bedste af to verdener.

 

Hver aften på denne demo-your vil der være en konkurrence, hvor præmien er et Roland TM-2, RT-10S og RT-10K triggersæt.

 

TID OG STED

 

4Sound Aalborg

Tirsdag den 13. maj klokken 19:00

Tilmelding: Send en mail med navn og telefonnummer til martin.vos@4sound.dk

 

4Sound Aarhus Vest

Onsdag den 14. maj klokken 19:00

Tilmelding: Send en mail med navn og telefonnummer til johan.schmidt@4sound.dk

 

4Sound Esbjerg

Tirsdag den 20. maj klokken 19:00

Tilmelding: Send en mail med navn og telefonnummer til henrik.thomsen@4sound.dk

 

4Sound Odense

Onsdag den 21. maj klokken 19:00

Tilmelding: Send en mail med navn og telefonnummer til henrik.lund@4sound.dk

 

4Sound København

Torsdag den 22. maj klokken 19:00

Tilmelding: Send en mail med navn og telefonnummer til thomas.erichsen@4sound.dk

Mystery guests: Et par af Mortens og Oles allernærmeste bandvenner dukker op og spiller med på en sang eller to denne aften. 

 

events_120513_roland.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var til det i går i københavn. Det var bare super godt. Som bonus kom Düné (minus guitarist) og spillede et par numre. Fedt at Thomas fra 4Sound i København laver sådanne arrangementer.

Ang. Video så optog de hele aftenen og noget af det vil blive lagt på nettet. Om det er Roland eller 4Sound der udgiver ved jeg ikke. Jeg kan lige skrive til Thomas i 4Sound, han må vide det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kommer noget af dette ud på video eller tekst? Har lige set det nu, og er faktisk meget interesseret i emnet og ikke mindst en demonstration.

 

Har talt med Thomas som arbejder med en gentagelse (eller tæt på) af clinicén i nær fremtid.

 

Al videoen er givet til Roland som klippe noget sammen. Tidshorisonten er ukendt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

:(

Før var var træt af aldrig at kunne lave en fyldig lyd nå vi spillede akkustisk - balle, cafe, reception osv.....

 

:-)

Nu er jeg glad for jeg har lavet et setup med triggere på stortromme og gulvtam der spiler igennem rolands lille lydmodul og ind i en dynacord sub som jeg har monteret et trommesæde på. Det er TOPFEDT, fyldig lyd jeg selv kan styre. Ingen feedback, og butkick ......

 

https://www.dropbox.com/s/30k2s3q6m6k7w7y/IMG_2684.JPG

Redigeret af sanvig
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu