Din Favorit Snare ?


Daniel-san

Recommended Posts

Nå, men hvad men en tråd som denne? Beskriv din favorit snare samt dybde, materiale mv. Hvorfor netop denne og er den bedst i studie eller live?

 

Min favorit pt. Er en 14 x 6 Drumcraft lignum i bøg. Den har både attack, smack og varme og kan bruges både live og i studie. Meget alsidig og udført i virkelig god tysk kvalitet. Remo emperor x skind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min er en Ludwig Black Beauty 6,5x14 ... nikkel over messing.

 

Den er meget alsidig, varm og kontrolleret. og har krop som en russisk sygeplejeske!!! ( fyldig som bare fanden)

 

Fra første dag jeg fik den har det været den store kærlighed!!! Jeg har en del trommer som jeg er glad for. men intet slår denne.

 

vh. Froggy

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må beskrive to. Først En som jeg har nu og så min gamle:

 

14x6,5" DW Titanium special edition. Kedlen er special-lavet af Dunnet. Trommen er 1 af 75 stk.

lyden er dyb, tør, kontant, fokuseret og med kort sustain. Titanium minder om aluminium, men har lidt mere tone og går dybere i lyden. Blandt de fedeste rock trommer ever. Kvaliteten er i top og det er en ret dyr tromme, men lyden retfærdiggør klart prisen.

 

Den anden er min gamle 14x6" Tama Praetorian bell brass. Klang for alle pengene. Meget bred lyd, med muligheder for både at gå højt og lavt. Størrelsen er federe end DW'en, og den lyder Bedre stemt højt. Men dybden i Dw'en slår tamaen.

 

to vanvittigt fede trommer, og jeg er glad for, at jeg har valgt den jeg har.

Link til kommentar
Del på andre sites

13x6 Mapex BP Cherry/Maple. Hidsig fætter. brugt mest til metal eller elektronisk ensemble med snappy snaresound.

 

14*5,5 acrolite til tissemandsrock

 

Hvis jeg indspiller hiver jeg gerne min 14*5,5 Drum Limousine eller 14*5,5 Metalworks frem :)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Beverley 21.

 

Hvis jeg skal vælge én.

 

 

Ellers er jeg helt klart til at have flere, gerne på samme sæt. En fladere til venstre for lilletrommen, for eksempel. Så kan den mellem benene godt være en 6½" dyb ting.


Men skal der være én og kun én - min Beverley.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har købt/solgt flere snares gennem tiden, men vender altid tilbage til min Ludwig (engraved) BlackBeauty 14x6,5 - købt fra ny i 1978.

 

Den er super til nærmest alt, også når det skal være lidt mere dæmpet - men når den får lidt tæsk, kommer bunden helt af sig selv ....

 

Til de HELT stille ting, cafejobs og kirkejazz er min JohnGrey 14x4 træ-snare til gengæld perfekt.

 

Det er til gengæld luxus at kunne dække alt med 2 snares, og ikke blive fristet af andet.

 

/Jess

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor er Ludwigs snarer generelt så pokkers fede? Hvad er det at de gør ?

Tja, som andre siger .. de lyder godt!

 

Meeen .. alt taget i betragtning - og måske i særdeleshed priser - kan "mindre" nu også gøre det, synes jeg.

 

Jeg har selv sværget til supraphonic siden 70'erne, men for et par år siden var tiden inde til at prøve noget andet.

 

Det blev til en ældre Premier 14x8 træsnare og en nyere 12x6 Drumgear i messing. Begge kan bruges som main-snare - den lille brager dog en del mere igennem end den store.

 

I mine ører lyder de (næsten) lige så godt som en supraphonic - og tilsammen har de kostet mig mindre end, hvad jeg solgte min supra for.

 

En sådan tråd ang. "min bedste snare" har forøvrigt været skrevet tidligere .. :hmm:

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Min bedste:

 

Min egen 14x6 mahogni-poppel snare

Og så de 20+ andre jeg har..

 

Men min favorit er stadig min mahogni rathje snare..

Sorry hvis det er skjult reklame.. But I mean it.. Den kan alt..

 

På den anden side har jeg over 20 snares .. Simpelthen fordi det er fedt at skifte ind imellem.. Og i studiet er det fedt med noget at vælge imellem :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha, det kommer jo an på sammenhængen. Generelt er jeg rigtig glad for især to af mine 4 Sonor-snares, begge fra serien Hilite, på hhv. 14"x7" og (den seneste tilføjelse) på 4"x14". Lyder fantastisk i de fleste sammenhænge. Jeg ved ikke hvad det er Sonor gør, men det virker for mig!!

 

For tiden har jeg desuden våde drømme om en imaginær Ultracast-agtig alusnare som den Nimbas netop har solgt, men 6,5" eller 7" dyb. Alu er godt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke haft særligt mange trommer herunder lilletrommer, men har været igennem Ludwig Acrolite 14*5 (som jeg aldrig blev gode venner med), en Pearl Bronze (som heller ikke gjorde mig glad), en Tama Starclassic som er min 2. snare og som er voldfed.

 

Men efter at have købt min Rathje Drum 14*6, har jeg fundet min bedste ven for livet. Den kan lige præcis det jeg forlanger den skal.

Og ja det er reklame, for det er sgu nogle vildt fede trommer!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke haft særligt mange trommer herunder lilletrommer, men har været igennem Ludwig Acrolite 14*5 (som jeg aldrig blev gode venner med), en Pearl Bronze (som heller ikke gjorde mig glad), en Tama Starclassic som er min 2. snare og som er voldfed.

 

Men efter at have købt min Rathje Drum 14*6, har jeg fundet min bedste ven for livet. Den kan lige præcis det jeg forlanger den skal.

Og ja det er reklame, for det er sgu nogle vildt fede trommer!!!

 

 

Du er et skarn Jonas Lind!!!!!!!...... måske ville trommen heller ikke være din ven når det kom til stykket!!!!!!!! har du tænkt på det???????

 

 

:-)

 

 

vh. froggy

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil også bidrage på trods af at der kun har været én lilletromme på mit værelse!

Jeg købte alt hvad der skal til, til en trommeslager for et år siden. Alle bækkenerne er skiftet ud, endda et par gange.. Jeg har ejet to sæt trommer, og har ellers lavet et lille bastard kit. Min pointe er at lilletrommen er det eneste jeg ikke har tænkt mig at skifte ud!

 

Lilletrommen er en Yamaha Wood Shell. Altså en ældre Stage Custom Advantage. 14*5.

Den er jo ikke en dyr tromme, den består af et lag falkata? 6 eller syv lag mahogni og et lag birk. Altså ikke en fancy lilletromme. Men hold da kæft hvor den lyder godt! Medium tune eller high tune er bedst.

 

Det skal siges at jeg altså har prøvet mange lilletrommer, jeg har bare ikke ejet dem ;) uanset hvor fine og dyre de har været, har de ikke slået denne. I MINE ører!

En lækker tromme behøver ikke at koste 5000kr ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu