Pris På Band


rødeClaus

Recommended Posts

Vi har en lille diskussion i bandet om pris for os.

 

Vi har ikke rigtig haft nogle betalende Jobs endnu. Men er begyndt at få mange forespørgsler når vi er af sted.

 

Vi spiller Rock'n'Roll egner sig nok mest til en motorcykelklubber:) Og har også været på et par stykker at spille med stor succes.

 

 

Hvad har i andre startet med at tage for et job på ca. 3 set?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det her glæder jeg mig til at følge - for eksempel, er holdningen at cover eller egen musik koster mest?

Egen musik burde vel koste mest - men de fleste erfaringer siger at det er sværere at komme ud med, og altså er sværest at få penge for....



Vi tager mellem 5 og 10.000 for 3 sæt, indtil videre rent cover - eller rettere, fortolkninger.

Vi er 5 og kommer med eget grej.

Hen ad vejen vil prisen for de større jobs blive sat op.

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

og husk nu på at vi jyder er pisse nærige ... det er sku ikke let at drive mere end 6 kg af folk her ovre

 

 

Korrekt. Og så skal det hele være sort, hvilken aldrig kan betale sig hvis bandet kommer fra sjælland. Alt det dejlige fradrag i kørelse skal man have med. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ohh forresten... Vi er 6 mand (2 er altså tøser) og vi tager mellem 12 og 25 K for et job alt efter forholdene. Vi er så maglige at der altid er en lydmand, så vi kun skal tænke på vores eget baggear. Super nice men selvfølgelig går noget af hyren på ham og hans gear. Men da vi kun spiller hvide jobs, så kan han sgu trækkes fra samt en masse andre ting. :tu:

 

Men jeg tænker at I skal ud og prøve det af. Hvis man skal have masser af erfaring (jobs), skal man ikke være for dyre i starten. Prøv at finde ud af hvad I hver tænker som mindste prise pr. person for at spille. Er det 500 kr pr. person koster bandet 2000 kr. Det kan de fleste nok hoste op med. Når i så har spillet en masse jobs og er blevet rigtig gode, stiger prisen. Det er fedt at få lidt med hjem, men glæden skal ligge i, at få lov til at spille for folk.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jon@ hvordan vurdere i hvem der skal give 5000 og dem der skal give 10000

 

Udfra hvor stort publikum er, hvor mange penge arrangøren har at gøre godt med - og hvor gerne vi vil spille dér.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det her glæder jeg mig til at følge - for eksempel, er holdningen at cover eller egen musik koster mest?

 

Egen musik burde vel koste mest - men de fleste erfaringer siger at det er sværere at komme ud med, og altså er sværest at få penge for....

 

 

Jon

 

Ja Jon. Det er sørgeligt.

 

Når jeg spiller med mit Rock band der spiller eget materiale, kan vi få max 2-3.000 kr. og når jeg spiller med cover bandet får vi 6-8 gange mere. Totale uretfærdigt ift. arbejdet der laves.

 

Med min musikalske legestue hvor vi spiller jazz/fusion får vi enter en kasse vand eller et "tak fordi i kom" for at spille. Det er forresten rigtigt svært at få job med dem. Verden er ikke til uægte Brecker Brothers og Jeff Lorber :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det her glæder jeg mig til at følge - for eksempel, er holdningen at cover eller egen musik koster mest?

 

Egen musik burde vel koste mest - men de fleste erfaringer siger at det er sværere at komme ud med, og altså er sværest at få penge for....

 

 

Jon

Sværere at komme ud med originalmusik - det er ikke tendensen i Jylland. Tværtimod...

 

Men om hyren gør det særlig fordelagtigt at spille originalmusik, er vist en anden snak. (Men hvem gør det også for pengenes skyld?)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Claus.

 

Jeg tænker også 6-8K for 3x45min, til en start .

Husk det er en balancegang mellem at få noget med hjem og at blive hørt af en masse mennesker.

Jo flere der hører jer, jeg antager selvfølgelig I er gode! :D , jo flere potentielle nye jobs.

 

Hav gerne visitkort klar og måske også en hjemmeside...

 

Så kan I sætte prisen lidt op når der er kommet lidt gang i jeres rygte og i kalenderen.

 

Men husk det er en forhandlings situation hvor begge parter skal have noget ud af det. Det kan de fleste arrangører godt forstå.

 

Held og lykke.

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Sværere at komme ud med originalmusik - det er ikke tendensen i Jylland. Tværtimod...

 

Men om hyren gør det særlig fordelagtigt at spille originalmusik, er vist en anden snak. (Men hvem gør det også for pengenes skyld?)

Ok!.. Interessant!.. I københavn er det ret svært at komme ud med original musik.. Og når man gør så er det lige før man skal betale for at komme og spille.. Vi må til jylland!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok!.. Interessant!.. I københavn er det ret svært at komme ud med original musik.. Og når man gør så er det lige før man skal betale for at komme og spille.. Vi må til jylland!

:-)

Redigeret af frogspoon
Link til kommentar
Del på andre sites

Helt enig med Henrik, mit band og jeg oplever også det er virkelig svært at komme ud og spille. Alle de koncerter vi har spillet har vi fået igennem vores netværk og ikke ved at kontakte spillesteder.

 

Ok!.. Interessant!.. I københavn er det ret svært at komme ud med original musik.. Og når man gør så er det lige før man skal betale for at komme og spille.. Vi må til jylland!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok!.. Interessant!.. I københavn er det ret svært at komme ud med original musik.. Og når man gør så er det lige før man skal betale for at komme og spille.. Vi må til jylland!

Rigtigt. Det hører i hvert tilfælde til sjældenhederne at der kommer penge med hjem. Der handles også med de muligheder der er for udbetaling af løn. Blandt andet konverteres tarifklip til gæsteliste, kun til fordel for spillestedet der så slipper for at udbetale pengene, men kan stoppe klippene i egen lomme. Bands bliver så duperet med en gæsteliste på 50-100 gæster der kan komme og drikke venuens øl og derved lægge flere penge i deres kasse. Fakta er at bandet går derfra ulønnet, men i har da bare at være glade for at i har haft et fedt sted at fremføre jeres musik. Det betaler bare ikke stikker, skind, øvelokale osv. osv.

Nyt system tak...!

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

vil også lige indskyde en bemærkning .. der er generelt ikke forståelse for alt det arbejde et band lægger i at blive gode inden de drager ud på job .. øve,, kørsel ,, køb af gear,, øvelokaler,, o.v.s

 

prisen lyder jo sikkert lidt vild for 3 sæt ,,

 

Hvordan ville en faktura se ud hvis man skulle skrive sådan en med alt taget i betragtning ,,,?????

 

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Sværere at komme ud med originalmusik - det er ikke tendensen i Jylland. Tværtimod...

 

Hmmm ... det må så kun være tendensen i Østjylland. Her i det vestligste Vestjylland kommmer man ikke langt med egne numre ... jo, måske hvis det er dansktop .. (Vestjylland er jo V- og DF-højland :argh: ..)

 

Men, hvis du vil spille egne, rockede numre, skal du nok til Østjylland så - her vestpå går det ikke .. og hvis du bare nærmer dig heavy, står vestjyderne (ihvertfald dem med penge) helt af ..

 

 

Til gengæld kan du "score kassen", hvis du gider spille balle-musik - altså både dansk-pop (ala unge Seebach og Kim Larsen) + de "bløde" 60' - 70' og 80'er hits.

 

Her kan dit band sagtens tjene 12.000 - 16.000 kr pr. aften (også som trio) ... men det kræver, du spiller under middag og til efterfølgende dans - og så snakker vi 5-6 timers musik sammenlagt - og ikke kun 3 x 45 min.

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Med mit gamle band spillede vi gammel rock, Stones, Hendrix, Led Zeppelin, Free, Steppenwolf osv. Meget velegnet til MC-klubber og mange andre sammenhænge; en håndboldklub, en landbrugsskole, et bryllup og en del værtshusjobs i bla. Skagen og Hjørring. Vi fik 4500 på værtshuse, og 10.000 på landbrugsskolen, de andre lå der imellem og vi spillede et par gratis jobs, som vennetjenester.

 

MC Klubber har typisk ikke mange penge at gøre med, er det store klubber eller større træf, så hjælper det på det - men de typiske small town MC-klubber i Nordjylland, der er skal holde en sommerfest, smider ikke 10.000 for musikken. Jeg ville starte på en niveau mellem 4500 og 6000, og så vurdere fra gang til gang. Er der tale om en fest med stort publikum, så kan i selvfølgelig tage lidt mere ved. Er der tale om en fest i en lille MC-klub med 80 deltagere, så skal i nok ikke forvente, at de har råd til at smide en fed hyre efter jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis en potentiel kunde beklager sig over prisen kan man jo foreslå vedkommende at bestille fire vvs'ere til at komme og arbejde lørdag aften. Det sætter tingene lidt i perspektiv...

 

det skal nok gøres på en lidt mere diplomatisk måde ... men ja .. så er de første 6 kg jo røget ..

 

hvis man prøver at forklare hvorfor man skal have lidt for at spille .. og hvorfor det er prisen .. det er jo alt det arbejde der lægges i det inden man kommer med et resultat

 

Man kunne også komme uden at have øvet .. så skal man nok få oplyst hvor ringe det var .. de kan jo ikke spille og i den dur

 

jeg tror ikke man som spillested/ MC klub/ by fest o.v.s

 

Eller hvad det end måtte være tænker over hvor meget arbejde der lægger forud for et godt resultat .

 

 

prøv at spørge ??? sælger i jeres varer .. med 50-/ 60 % i underskud .. ?

 

det vil sætte tingene lidt i relief

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu