Rens Af Shells Og Hardware?


Indie-cency

Recommended Posts

Hej

Jeg har købt et Tama Rockstar, da prisen mildest talt var temmelig overkommelig (specielt for en studerende som mig). Jeg har altid spillet på andres sæt/øvelokalets/baggear til koncert, så jeg manglede mit eget, og slog så til velvidende at det trængte til en overhaling.

Nu skal jeg i første omgang have nye skind på.

Jeg har allerede gode erfaringer med at købe brugte bækkener og give dem lidt groovejuice - nu skinner de som nye - men da det jo er noget syrligt stads, tænker jeg naturligvis at resten af sættet ikke har godt af det.

Jeg er noget af en æstetiker, når det kommer til gear, og kan godt lide det rent og pænt... for mig bidrager det til spilleglæden. Så jeg vil gerne have det her sæt inklusiv hardware til at se flot og skinnende ud.

Derfor:

1. Nu har jeg taget det værste støv og overfladiske snavs... Men hvad bruger jeg til at rense det mere grundigt med i første omgang? Kan jeg så putte noget polish/protector whatever oven på efterfølgende og i så fald hvad for noget?

2. Er der en metode at mindske rusten på ens hardware?
3. Kan jeg tage resonansskindet af, rense det fuldkommen og så sætte det i igen uden at lyden fuldkommen går tabt? Jeg har nemlig ikke rigtigt råd til at skifte både resonans og slagskind på alle trommerne som det ser ud nu, så slagskind har klart første prioritet.

Her er billederne fra DBA annoncen:
7faf-2107-4219-861b-343ccff5f418.jpg?pre1fce-6fc4-4c9a-bc57-73632eb25a74.jpg?pre

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du skal i gang, så skil hele skidtet ad, og kom helt i bund. Det tager tid, men det er klart det værd. Af med hw og rens det hele i lunken vand og sulfo. Så gi det en omgang cilit bang. Orange tud, på i 10 sekunder og tør af. Altså til alt chrom. Kedler ved jeg ikke. Har selv brugt pudsemiddel til flygel, men mit er lakeret. Brug vaseline til stemmeskruer.

 

Vil mene du godt kan bruge resonans-skind igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil lige tilføje til KalEls opslag, at det er vigtigt, at du skyller Cillit Bang af med rigeligt koldt vand. Derefter tørrer du dem selvfølgelig godt. Men ja, Cillit Bang er den helt rigtige måde at få hardwaren ren på.

 

Til coatingen kan du bruge et produkt, der hedder Plexus, som er rigtig godt til at opfriske plastik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Efter grundig rengøring har både coating og chrom - og altså også stativer med mere - det godt med at få en gang autovoks.

Påfør, lad tørre - polér med bomuldsklud. Gamle viskestykker, sokker....hvad du har. Kom helt ind i alle kroge, ellers sidder voksen dér og bliver til en hvidlig ansamling. Det tager tid men er ret enkelt - og så beskytter det mod rust fremover.

 

 

Jon

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Men cillit bang? Hader vi frøer? Tid og kno fedt..

Ps: farligt følsomt emne .. Øhh måske fordi jeg ikke er klog nok til at gennemskue det!..

Men hvorfor hader man frøer når man bruger cillitbang?.. Der bliver jo renset væk i renseanlægget?.. Men seføli skal man ikke sprøjte det direkte i naturen.. Det gælder jo al husholdnings rens!

 

Ment i bedste ånd om at lære mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Had er et grimt ord.

Det var engang asbest var et godt og ufarligt isoleringsprodukt.

Jeg kan godt lide frøer. Jeg foretrækker at lade være. Min datter synes det var træls at polere HW til mit hamma sæt. Klud og sæbe og tålmodighed. Lad os håbe det i det mindste styrkede hendes karakter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Had er et grimt ord.

Det var engang asbest var et godt og ufarligt isoleringsprodukt.

Jeg kan godt lide frøer. Jeg foretrækker at lade være. Min datter synes det var træls at polere HW til mit hamma sæt. Klud og sæbe og tålmodighed. Lad os håbe det i det mindste styrkede hendes karakter.

Link til kommentar
Del på andre sites

helt sikkert styrkende for hende! ;-)

 

jeg har studeret indholdet i CB og det er stort set koncentreret opvaske middel (div. tensider) og lidt syre til at aktivere det med.. ikke sundt at drikke, men vel ikke sværere at rense væk end alm. sulfo/opvaskemiddel..altså..det er bare min konklusion.. og de meget små mængder jeg bruger kan jeg godt forsvare mener jeg.. lige så godt som at købe tøj med farve i.. hvilket også plager mig en del..

 

det er ikke nemt at være forbruger i dagens danmark/verden!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu