Bækkener Og Lilletromme Stjålet I Aarhus!


Mat P

Recommended Posts

Kære brugere på trommeslageren.dk

Mellem kl 02 og 03 natten mellem fredag og lørdag sidste uge var der indbrud i den bil (parkeret på Skt. Nicolaus Gade, Aarhus) vi brugte som transport til aftenens
koncert, og tyvene er desværre lykkedes i at slippe afsted med både min lilletromme og samtlige af mine bækkener.

Der er tale om:

- En Yamaha Maple Custom Definitive lilletromme i blågråt perlemormønster, 14 tommer.
- Et par Zildjian 14 tommers Rock hihat-bækkener.
- Litian crashbækkener i henholdsvis 17 og 18 tommer.
- Et Alexander ridebækken i 20 tommer. (karakteristisk: flænge i siden af bækkenet, hvor der i forvejen er skåret til).
- Et Paiste Chinabækken i 16 tommer.
- En rød plastikpose fyldt med trommestikker.

Lilletrommen og bækkener var pakket ned i mørkegrå/sorte tasker af mærket Ritter.
Bækkentasken har ydermere et lille forrum til trommestikker og lign., hvor syningen er gået op i den ene side.

De stjålne sager har en værdi af cirka 14200 kr.

Foruden at være PISSEhamrende arrig er jeg også virkelig ulykkelig over at have mistet lige netop disse ting, da flere af dem er fra udgåede serier og derfor ikke just lige til at opdrive uden videre. Og så er hihatbækkenerne desuden nogen jeg har arvet fra min far, der har brugt dem siden 1970'erne.

Jeg ville derfor blive virkelig taknemmelig for, hvis I ville hjælpe med blot at dele denne status og så ellers fremover – hvis I alligevel skulle være inde på nettet for at shoppe musik/tromme-gear – måske holde et vågent øje med, om der skulle dukke nogle suspekte salgsartikler op med nogle brugte bækkener eller lilletromme, hvis de matcher nogle af detaljerne listet foroven. Sagen er nemlig den, at

1) Yamaha-lilletrommen er af en serie, der har været ude af produktion i flere år,
2) Alexander-mærket, som ridebækkenet er af, ikke længere eksisterer eller endsige kan opdrives herhjemme
3) Litian-mærket, som mine to ellers spritnye crashbækkener er af forhandles kun ét sted i hele DK – hos DRS Drums i Aarhus.

Jeg ved, at der er overvældende stor sandsynlighed for, at jeg desværre ikke kommer til at se disse ting igen, men alligevel er flere af tingene netop så særegne/relativt sjældne at det stikker lidt ud – og netop derfor ville det også være påfaldende skulle disse (under)mærker pludselig dukke op på brugtmarkedet. Nu må vi se. I første omgang påskønner jeg virkelig, hvis blot denne annonce betyder et par ekstra vågne øjne her og der.

Er der nogen der ser eller hører noget mistænkeligt, hører jeg meget gerne fra Jer! Mail mig på matpdk@gmail.com

Se billeder af de stjålne ting her:
https://www.facebook.com/mathias.p.smidt/posts/10152524732512628

På forhånd mange tak!

Venlig hilsen
Mathias / I'LL BE DAMNED

Redigeret af Mat P
Link til kommentar
Del på andre sites

Sådan en båt-nakke til tyv skulle proppes ind i en speed-metal trommeslagers stortromme og blive tæsket med køllen gennem en hel koncert. Skam dig!!!

 

Jeg skal nok holde øje med om tingene "dukker" op nogle steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu