Bækken-Hjælp...


Mik B.

Recommended Posts

Hey..

Jeg har brug for lidt hjælp..

Jeg benytter pt. Anatolian Diamond Trinity crash-bækkener..
Men når vi spiller små steder, er de lige kraftige nok.. (Jep. i knuw, jeg slår nok for hårdt)
Men da jeg har spillet med Anatolian i godt 4 år, skal jeg ud og tjekke marked ud, for at finde bækkener der ikke er så frembrusene..

 

Javel ja. en da jeg ikke har styr på hvad der er på marked, så vil jeg hører jer, hvad i ville anbefale?
Jeg har ikke selv (ærlig snak) tålmodighed til at sætte mig ned, og prøve en masse bækkener..

Som min lydmand siger "jeg er mest til de bækkener der lukker hurtigt. så de bare lyder i effekten og ikke flere sekunder efter skaber frekvens støj"

 

Javel ja. Men da jeg ikke har styr på hvad der er på marked, så vil jeg hører jer, hvad i ville anbefale?

Jeg har ikke selv (ærlig snak) tålmodighed til at sætte mig ned, og prøve en masse bækkener..

Derfor den hurtige løsning...

Hvad syntes i??

Mikkel

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske dumt spørgsmål, men:

 

Hvilken sound kan du godt selv lide? Det er ofte en fin idé at lytte til sin lydmand, men personligt bryder jeg mig ikke om bækkener, der lukker hurtigt, og jeg køber altid udstyr med mine egne ører.

 

Udover det er jeg sikker på at Anatolian har bækkener, der matcher den sound, du beskriver, så hvis du er glad for det mærke, skal du da bare blive ved dem. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, nu ved jeg ikke lige hvor du kan lide at ligge på lys-mørk skalaen? Men Meinl Soundcaster Fusion har kort sustain, og hvis man er til den lidt lysere side så synes jeg at de er helt perfekte! Tjek dem ud?!

Link til kommentar
Del på andre sites

Paiste Signature Fast Crash 17-19.. Verdens fedeste crashes.. Trods tyndheden er de ret holdbare.. Men de er DYRE.. 18" fast er det medt geniale crash ever..

 

Ellers er Zultan Rock Beat medium crashes også rigtigt fede.. Lyde lidt som A Custom bare bedre.. Og koster 0 og en skiee

Link til kommentar
Del på andre sites

Blot til info, er jeg ligeglad med prisen..
Jeg skal ikke lyde storsnudet, eller overlegen, men prisen er underordnet. Om et crash koster 1200.- eller 2100.- er lige meget.. Bare det lyder fedt :)

 

ville helt klart gå efter Litain cymbals fra DRS Drums i Hasselager. De er fantastiske, og til priser som alle kan matche. http://www.drsdrums.dk/litian-baekkener/
http://www.drsdrums.dk/download/Litian-Cymbals_prisliste_maj_2013.pdf

Mvh Per

Jeg har lyttet til Litian, og ALT respekt for Jes's bækkener, men der var ikke rigtig noget der faldt i min smag, sidst jeg var dernede..
Dejlig butik, dejlig sted og atmosfære (eller hvordan det staves)
Men Litian er ikke den sound jeg går efter denne gang..

 

Paiste Signature Fast Crash 17-19.. Verdens fedeste crashes.. Trods tyndheden er de ret holdbare.. Men de er DYRE.. 18" fast er det medt geniale crash ever..

Ellers er Zultan Rock Beat medium crashes også rigtigt fede.. Lyde lidt som A Custom bare bedre.. Og koster 0 og en skiee

Jeg har været ude og prøve lidt Paiste.. Dejlige tallerkner, men igen lidt for livlige..


Jeg har hørt lidt Istanbul Agop, men så meldte Gunnar sig på banen, men nogle andre Anatolian bækkener.
Så dem vil jeg lytte på, og tjekke ud..
For jeg er ret glad for Anatolian..
Der er bot jobs, hvor mine Diamond Trinity crash ikke passer ind, lydmæssig...

Tak for jeres svar og råd :)
Det værdsætter jeg..

Link til kommentar
Del på andre sites

 

..

 

 

 

Jeg har været ude og prøve lidt Paiste.. Dejlige tallerkner, men igen lidt for livlige..

 

 

 

ok.. og du HAR testet Signature FAST crash?... de er ret anderledes end de andre!

Fast crash har jeg dog ikke, Henrik..

Men var nede og prøve nogle andre Paiste.

Men Fast har jeg ikke..

Men jeg tror heller ikke det bliver aktuelt.

Jeg har fundet de bækkener jeg skal bruge pt.

De er næsten købt.

Link til kommentar
Del på andre sites

sådan noget er forbudt at sige til os nysgerrige uden at røbe hvilke det så er :-)

 

 

Hehe, ja det er selvfølgelig rigtig..

Jeg har købt 2 crash. Et 16" & 17" Anatolian Emotion bækkener gennem CymbalOne.

 

Og jeg GLÆDER mig grusomt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu