Så Kom Den!


Recommended Posts

Jeg havde egentlig besluttet mig for, at nu var det slut med flere lilletrommer. I hvert fald for det næste lange stykke tid. Men så faldt jeg over denne, som er så tilpas speciel at jeg simpelthen var nødt til at eje den.

 

Den blev bestilt i går morges, og stod så på bordet da jeg kom hjem her til aften. Satme dårlig stil, at det skal tage så lang tid!

 

Nåh, men lad os lave en lille gætteleg. Hvem kan gætte hvad det er?

 

Den kom i taske:

20140618_195016.jpg

 

Kedlen kan måske være et hint:

20140618_195439.jpg

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Arh... En cravicarotto...

 

Nimbas

 

Næsten! En Kravilotto!

 

(Jeg beklager de ringe fotos. Pengene var egentlig øremærket ny telefon og dermed et bedre kamera, men hva' faen. Det kan vente)

Jeg har egentlig altid gerne ville have sådan en 1-ply Craviotto men listeprisen for den billigste udgave,(dvs. denne) ligger på ca. 1500$ så det har aldrig været indenfor rækkevidde. Før nu. Specs: Craviotto Diamond Cast Series, 14"x5½" 1-ply maple, red stain:

20140618_195845.jpg

20140618_195918.jpg

Desværre er den med Trick strainer, selvom beskrivelsen sagde Dunnet. Jeg har altid synes at den er en øjebæ, men den fungerer sgu fedt. Så må jeg bare leve med at den er grim som bare pokker.

20140618_195838.jpg

20140618_195607.jpg

20140618_195549.jpg

Og udover den fine taske fulgte der også en stemmenøgle med. Man skal ikke være i tvivl om hvad for tromme det er:

20140618_195934.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Rimeligt!

Der står sådan en Cravilotto i mit øvelokale, og den lyder godt, må man sige.

Vi sætter da bare en pænere strainer på, pyt med at der kommer lidt ekstra huller, det kan man da ikke høre.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

3k!!

 

Dælme årets køb!!

Også derfor jeg købte den. Jeg overvejede dog den 14"x6½" de også har på udsalg, da jeg jo elsker dybe lilletrommer. Men den kostede lige 800kr. mere, så valget faldt på denne. Og det var endda inkl. tasken, nøglen og fragten. Til gengæld er skindet godt brugt.

 

Rimeligt!

 

Der står sådan en Cravilotto i mit øvelokale, og den lyder godt, må man sige.

 

 

Vi sætter da bare en pænere strainer på, pyt med at der kommer lidt ekstra huller, det kan man da ikke høre.

 

 

Jon

Jeg har endnu kun haft slået til den med fingrende, men den lyder umiddelbart ret fedt. Dejligt tør. Men den er også stemt helt op til det dersens jass.

 

Ja, ny strainer skal på! Overvejer denne: http://drumshopglasgowonline.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=16_114_168&products_id=549&zenid=8g3i44ug8sq88nfkkgaj4a90h0 Tror den vil være perfekt! Og så måske coate trommen i noget limegrøn sparkle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg testet tøsen. Dog var det en ret stille øver med bandet, så der blev brugt blomsterpinde og kun i minimalt omfang, men det fungerede den rigtigt fint til.

 

Efter bandet var gået, var det tid til at give den gas. Den var stemt ret højt op da jeg modtog den, og der lød den helt ok. Jeg stemte den ned og her fungerede den rigtigt godt, selv med det slidte skind der sidder på. Det kan godt gå hen og blive en af favoritterne.

 

Og så er det Trick system altså genialt! Selvom det er latterligt grimt, så fungerer det altså bare!

Link til kommentar
Del på andre sites

tillykke med den. den ser flot ud!

 

kan du ikke lave en lille lækker lydsnas til os... tror ikke jeg er den eneste der brænder for at høre dyret!

 

synes den strainer du har på er flottere end den du overvejer at købe. men det er joben smagssag. ikke så meget øjebæ i mine øjne :-)

vh. Froggy

Redigeret af frogspoon
Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med den. Den kan næsten ikke andet end lyde godt! :cigar:

Jeg takker. Nej den lyder helt hæderligt selvom det er en rigtig morfar-tromme ;-)

 

Tillykke med den.

 

Tak :-)

 

tillykke med den. den ser flot ud!

 

kan du ikke lave en lille lækker lydsnas til os... tror ikke jeg er den eneste der brænder for at høre dyret!

 

synes den strainer du har på er flottere end den du overvejer at købe. men det er joben smagssag. ikke så meget øjebæ i mine øjne :-)

vh. Froggy

Bare rolig. Selvom jeg synes at Trick'en er grim, kunne jeg aldrig drømme om at udskifte den. Den fungerer ret fedt. Jeg har desværre ikke mulighed for at lave lyd, men her er en magen til min, bare i en anden farve:

 

Jeg er lige kommet hjem fra øveren, hvor jeg legede lidt med den igen. Skiftede det slidte topskind ud med et controlled sound, og det kunne den sgu ikke rigtigt li'. Af en eller anden underlig årsag fik den en masse underlige overtoner som ikke klædte den.

Derefter et alm. ambassador som det der sad på i forvejen, og det var den mere tilfreds med. Jeg ved ikke om det er fordi at det er et helt nyt skind, men den lyder ikke lige så godt som med det der sad på da jeg fik den. Måske det bare lige skal spilles godt til. Den er desuden heller ikke så glad for at man prøver at dæmpe den. Man kommer meget nemt til at kvæle den, selv med en af de små stykker slapklatz.

 

Men den lyder rigtig fedt. Jeg skal bare lige lære den at kende, og måske få øvet mig lidt på mine stemmeegenskaber. For det fortjener den tromme sgu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu