Istanbul bækkener


Jonas

Recommended Posts

Hey Hey ! :tu:

 

Der har lige været et indlæg angående hvilket crash man synes der er fedest. Alle nævner Zildjian, Paist og lidt Meinl, er der nogen andre end mig der bruger Istanbul bækkener, eller i det mindste har prøvet dem - for de lyder fandme osse' cool. :nuke:

 

Hvorfor er det at alle køber Zildjian. De er selvfølgelig rigtig goe', men en del jeg kender bruger dem umidlbart bare fordi det er et kendt mærke man hurtigt lære at kende når man begynder at spille trommer ! <_>

 

Hilsen Jonas !

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige mine ord!

 

Jeg mener Zildjian er noget opreklameret lo.. - sat på spidsen. Gu' laver de nogle gode bækkener. Især Constantinoble serien holder. Men der er DÆLME langt imellem noget der er penge værd, og så se lige prisen!!

 

Jeg er af den MEGET klare overbevisning, at man får langt mere for pengene ved at købe Tyrkiske bækkener. Tjek: Bosphorus, Istanbul, Turkish, Grand Master, Masterwork og Anatolian. Bækkener som oftest lyder langt bedre tilmed!

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige mine ord!

 

Jeg mener Zildjian er noget opreklameret lo.. - sat på spidsen. Gu' laver de nogle gode bækkener. Især Constantinoble serien holder. Men der er DÆLME langt imellem noget der er penge værd, og så se lige prisen!!

 

Jeg er af den MEGET klare overbevisning, at man får langt mere for pengene ved at købe Tyrkiske bækkener. Tjek: Bosphorus, Istanbul, Turkish, Grand Master, Masterwork og Anatolian. Bækkener som oftest lyder langt bedre tilmed!

 

Mvh

Zildjian er jo oprindeligt også tyrkisk... :nuke:

 

Jeg spiller også mest zildjian. Jeg synes de laver nogle gode "normale" bækkener, men når man skal ha noget specielt, dvs. effect bækkener, så laver Sabian og Meinl nogle fede bækkener.

 

VH Gorm Dannesboe

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det jo så heller ikke alle her i trommeverdenen som søger den gamle Zildjian K lyd fra Tyrkiet vel? Zildjian laver gode bækkener og har faktisk formået at komme videre end kun at lave Zildjian K bækkener. Klart er der mange der gerne vil have den lyd, men så kan de da købe de originale K hvis de har råd, og hvis ikke så ved de jo hvor de skal gå hen for at få en tilsvarende lyd fra f.eks. Turkish, Istanbul, Masterworks etc.

 

Man kan ikke diskutere smag, og jeg har f.eks. ikke brug for at blive nostalgisk og søge efter den gamle Zildjian lyd til den slags musik jeg spiller.

 

Grunden til at mange køber Zildjian er at de har formået at manifestere sig som det nok mest anerkendte bækkenfirma, de har lavet bækkener i 380 år så vidt jeg husker, de har mange kendte trommeslagere på deres rooster, og at man kan finde dem i næsten samtlige musikforretninger. Og så er der også lige det at de faktisk lyder godt. Jeg kan li Zildjian fordi de har den lyd jeg søger, og det samme gælder Sabian. Det er ikke fordi jeg limiterer mig til ét specifikt mærke, men hver gang jeg leder efter bækkener og lytter til Zildjians så er det som regelt den lyd jeg ønsker. Jeg har også hørt andre bækkener fra andre mærker som jeg synes har lyt godt, og hvis det er tilfældet så køber jeg da også det bækken hvis jeg har brug for det.

 

At Zildjian koster det det koster er så en anden side af sagen. Der er da sikkert mange biler som kan yde det samme som en Ferrari til en brøkdel af prisen, men jeg vil nu stadig gerne give det mere for at få en Ferrari hvis jeg da havde råd.

Link til kommentar
Del på andre sites

At Zildjian koster det det koster er så en anden side af sagen. Der er da sikkert mange biler som kan yde det samme som en Ferrari til en brøkdel af prisen, men jeg vil nu stadig gerne give det mere for at få en Ferrari hvis jeg da havde råd.

Hvis jeg på nogen måde læser mellem linierne, at der er sammenhæng imellem Zildjian og Ferrari, så bliver jeg ´sgu harm.... :nuke:

Link til kommentar
Del på andre sites

Overhovedet ik. Symbolikken lå i at i snakker om at man kan købe Zildjian og betale kassen, eller købe Istanbul eller whatever og få noget som ligger tæt op ad(måske endda bedre) Zildjian K lyden, men til en brøkdel af Zildjians pris. Hvis vi så siger der er et firma som laver biler som minder utroligt meget om en Ferrari 512TR, men til en brøkdel af Ferraris pris, så ville jeg stadig vælge Ferrari.

 

Og så kan det godt være at der er en masse som siger at jeg lægger for meget i navnet, og det gør jeg måske også, men der er altså også en grund til at Zildjian har været i gamet i så lang tid de har været. Man ved efterhånden hvad man får fra dem, og enten kan man li det eller ej, i bund og grund er det et spørgsmål om smag. Og det kan godt være at Istanbul synger som en V12 motor fra Ferrari, men hvis nu et mærke som hed Farara lavede en motor som lød IDENTISK som Ferrari motoren og kostede 50.000,- så ville de fleste stadig drømme om Ferrari fordi man ved hvad man får, en historie som går langt tilbage i tiden og kvalitet i verdensklasse. For mig gælder nogenlunde det samme med Zildjian, plus det at de som regelt altid har den lyd jeg søger :nuke:

Link til kommentar
Del på andre sites

Overhovedet ik. Symbolikken lå i at i snakker om at man kan købe Zildjian og betale kassen, eller købe Istanbul eller whatever og få noget som ligger tæt op ad(måske endda bedre) Zildjian K lyden, men til en brøkdel af Zildjians pris. Hvis vi så siger der er et firma som laver biler som minder utroligt meget om en Ferrari 512TR, men til en brøkdel af Ferraris pris, så ville jeg stadig vælge Ferrari.

 

Og så kan det godt være at der er en masse som siger at jeg lægger for meget i navnet, og det gør jeg måske også, men der er altså også en grund til at Zildjian har været i gamet i så lang tid de har været. Man ved efterhånden hvad man får fra dem, og enten kan man li det eller ej, i bund og grund er det et spørgsmål om smag. Og det kan godt være at Istanbul synger som en V12 motor fra Ferrari, men hvis nu et mærke som hed Farara lavede en motor som lød IDENTISK som Ferrari motoren og kostede 50.000,- så ville de fleste stadig drømme om Ferrari fordi man ved hvad man får, en historie som går langt tilbage i tiden og kvalitet i verdensklasse. For mig gælder nogenlunde det samme med Zildjian, plus det at de som regelt altid har den lyd jeg søger :nuke:

Ja ja.... så længe det er dine penge :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Davs.

 

På musikskolen (i søllerød) spiller de med Istanbul og Sabian (har dig lige købt et 20" A Custom ride). Det

istanbul var et Agop, og lortet flækkede efter 2 uger. Det er sikkert fordi det er nogle spader der spiler der. De slåer pisse hårdt, og på kanten. Jeg er helt enig i med at Istanbul laver rigtig fede bækkener. Især til jazz. Jeg overvejer selv at købe et Istanbul ride, istedet for k custom dark ride... (kun til jazz).

 

Jeg synes alligevel ikke der er noget andet bækken der lyder som mit Zildjian K Ride. Jeg har ledt i RIGTIG lang tid efter det bækken der passer mig bedst, jeg faldt over det her, jeg mener er helt perfekt til den genre jeg spiller. K bækknerne har ligesom en anden klang, synes jeg. Men smag og behag..

 

Søren frost spiller med SP-JUST- FROST på jazzfestivalen. (det bliver fedt). Han har så vist jeg husker en lille aftale med Istanbul.. Hans bækkerner lyder pisse fedt.. Også Jonas Johansens bækkerner er dejlige. også Istanbul!

 

Hilsen Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

Søren Frost spiller med Istanbul fordi han for dem gratis! Den er hver at tage med! At de så lyder fuldstænddig geniale er en anden snak! Kender ikke så meget til de forskellige bækkentyper! Sabian siger mig dog ikke en skid!

 

Sidder selv med et Zildjian K custum dark ride og Crash! Jeg kunne skide godt tænke mig et Istanbul Ride, men jeg har problemer med at høre dem sammen med de andre. Og en komplet Istanbul serie bliver lige krydret nok for mig!

 

Men det er vel egentlig også kun folk der har ondt i røven, der kalder Zildjian for noget lort! Det er det ikke! Jeg har meget glæde af mine, og har ikke kunne finde et alternativ der var bedre!

 

Men er det ikke lige meget hvad der står på bækkenet - bare det lyder godt?

 

Er her lidt mærkefikseret?

 

Spil dog bare trommer....

Link til kommentar
Del på andre sites

Og så lige en god hilsen til Mathias! Fedt at du kan lide Sp Just Frost! De er faldet lidt af på den (der er gået lidt for meget red verden i den)! Men de gamle plader - det er fanme i orden trommespil! Det kan man høvle gulvbræder med!

:nuke::tu::(

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er suoer fedt!!! Skal du se dem på jazzfestivalen?

 

Sp-just-frost:

Fre. 4/7 -20:00, Kultuerhuset Viften

Man. 7/7 -22:00, Mojo

Lør. 12/7 -16:00, Nyhavn, Mindeankeret

 

Og så spiller Band Mrazem jo... Et bliver cool.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu