Gene Hoglan - Transskription Af "zero Tolerance - Death"


Recommended Posts

Hey guys!

 

Hvis der er nogen, der ligesom mig er vilde med Gene Hoglan's kreative trommespil med Death så har jeg lagt en transskription op af "Zero Tolerance" på min hjemmeside som man bare kan downloade.

 

Det skulle være muligt at komme igennem nummeret med den! Jeg forbedrer den hvis der er noget jeg har overset. Rettelser og forslag er velkomne.

 

http://www.martinhaumann.dk/Media

 

Er der nogen, der har set ham live? Hvordan spiller han?

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er det mest rolige gemyt bag sættet, selv i højt gear. Intet kan få den mand ud af balance.

 

Han er absolut en af mine favoritter inden for genren og han har været genstand for megen inspiration.

Hans arbejde med den syge multitosse Devin Townsend er absolut også et lyt værd. Både i Strapping Young Lad og The Devin Townsend Project. Han tournerer pt med både Testament og sit genrejste Dark Angel band.

 

Fedt med fritidssyssler. Kan dog ikke bruge din transkribtion.

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt arbejde. Bruger det ikke, men kan se du har lagt arbejde i det - respekt!
Gene er for vild. Jeg fatter ærlig talt ikke, at manden kan spille så godt med den krop han har. Altså det er jo hverken speed-metal eller grindcore, men han må få pulsen op alligevel.

 

Synes personligt at Death var lidt lækrere med Sean Reinert bag tønderne, men han havde nok lyttet en smule på Gene i sine yngre dage.

Hvilke bands har du gang i for tiden?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Er der nogen, der har set ham live? Hvordan spiller han?

 

Jeg har set Death live 3 gange, med 3 forskellige trommeslagere.

 

Bill Andrews

 

Sean Reinert

 

Gene Hoglan

 

Alle 3 nogle fede koncerter, men den med Gene Hoglan i 1995 på Huset i Århus, var virkelig speciel.

 

Individual Thought Patterns & Symbolic er nogle fantastiske skiver.

 

Tjek hans DVD - The Atomic Clock. Inspirerende og meget underholdende på en sjov måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bliver mere og mere interesseret i tungere genrer som årene går. Gid man kunne læse så godt, at man kunne få noget ud af, at kaste sig over det du har lavet her, og måske kunne lave noget lignende selv :-)

Redigeret af René Eriksen
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Han er det mest rolige gemyt bag sættet, selv i højt gear. Intet kan få den mand ud af balance.

 

Han er absolut en af mine favoritter inden for genren og han har været genstand for megen inspiration.

Hans arbejde med den syge multitosse Devin Townsend er absolut også et lyt værd. Både i Strapping Young Lad og The Devin Townsend Project. Han tournerer pt med både Testament og sit genrejste Dark Angel band.

 

Fedt med fritidssyssler. Kan dog ikke bruge din transkribtion.

 

Nimbas

 

Ja, han virker sgu ret rolig når han spiller. Jeg må også sige at hans spil på specielt "Almost Again" med Strapping er mega genialt! Jeg forstår ikke hvor han får nogle af de ideer fra.

 

Jeg gad virkelig godt se ham med Dark Angel. Det var vist ham, der skrev teksterne og mange af riffene i sin tid. Og det går satme stærkt - nok noget af det hurtigst jeg har hørt ham i. Den ride-hånd får ikke meget hvile.

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt arbejde. Bruger det ikke, men kan se du har lagt arbejde i det - respekt!

Gene er for vild. Jeg fatter ærlig talt ikke, at manden kan spille så godt med den krop han har. Altså det er jo hverken speed-metal eller grindcore, men han må få pulsen op alligevel.

 

Synes personligt at Death var lidt lækrere med Sean Reinert bag tønderne, men han havde nok lyttet en smule på Gene i sine yngre dage.

 

Hvilke bands har du gang i for tiden?

 

Jeg forstår det sgu heller ikke. Hans vægt er vist også gået op og ned meget gennem årene. Kan huske at havde skrevet og takket folk får supporten i hans vægt-tab på en Death skive. Så var den oppe igen og nu er han vist ved at være i ok form igen. Respekt for det, det er ikke let at tabe sig så meget.

 

Sean Reinert var også genial. Elsker dynamikken i hans spil og det der ride/hi-hat klokke spille i Lack of Comprehension tror jeg at der er mange, der har wanket til ;) Det var jo også i dagene før hurtigt internet.

 

Jeg smutter i studiet med mit Melo-death band Final Hour i næste uge faktisk.

 

Så har jeg noget akustisk artzy-avantgarde kørende (shitpissnvomit):

 

OG noget tredje som jeg arbejder på lige for tiden - det glæder jeg mig til at komme ud med ;)

 

Tak fordi du spørger Tormentor! Hvad med dig?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg har set Death live 3 gange, med 3 forskellige trommeslagere.

 

Bill Andrews

 

Sean Reinert

 

Gene Hoglan

 

Alle 3 nogle fede koncerter, men den med Gene Hoglan i 1995 på Huset i Århus, var virkelig speciel.

 

Individual Thought Patterns & Symbolic er nogle fantastiske skiver.

 

Tjek hans DVD - The Atomic Clock. Inspirerende og meget underholdende på en sjov måde.

 

Fuck! Jeg var desværre nærmest for ung til at vide hvad metal var dengang… Kan du huske hvordan han spillede Sean Reinerts parts?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej så detaljeret husker jeg ikke koncerten, men der findes mig bekendt en del med Death på Youtube, fra både 1991 (Sean) og 93,94,95,96 (Gene).

 

En ting husker jeg ihvertfald. Hverken Sean eller Gene manglede overskud i deres spil.

 

Iøvrigt medfølger der en hel del midi-filer indspillet af Gene, til Toontracks - Metal Foundry bibliotek.

 

http://www.toontrack.com/product/the-metal-foundry-midi/

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu