Praktik I Lydstudie


JesperM

Recommended Posts

Hej kære slagere

 

Da jeg her efter sommerferien starter på 9. Semester af min uddannelse på Musikteknologi på Aalborg Universitet, så mangler jeg en praktik plads. Da mine interesser, foruden mine kære trommer selvfølgelig, er lydstudieteknik, så kunne jeg godt tænke mig at min praktikperiode kom til at foregå i et lydstudie.

 

Jeg har prøvet at søge lidt omkring i landet, men har meget svært ved at finde nogle studier, som kunne være interessante, så derfor vil jeg nu høre jer:

Er der nogen af jer der kender til et relativt stort studie(skal lave profesionelle produktioner og ikke "bare" et studie der laver produktioner til polterabender og sådanne arrangementer), som i ved kunne være interesserede i/ åbne over for at få en praktikant?

 

Studiet må meget gerne lave rock produktioner, som er min egentlige interesse, men andre genre som fx pop er også helt okay. Det vigtigste er i og for sig at jeg får en praktik plads.

Da jeg selv er bosiddende i Aalborg må studiet meget gerne ligge omkring dette område, men skriv endelig gerne nogle forslag så jeg har noget at vælge imellem, for skulle den ultimative praktikplads befinde sig fx i Aarhus eller København, så må jeg sku leve med det. Der er trods alt ikke tale om en længerevarende praktik periode, da maks perioden er 2 måneder.

 

Jeg håber at i kender nogen, som kender nogen osv. som kunne tænke sig at hjælpe mig, da alternativet til praktikken er at side på Uni og få vejledning til at skrive et projekt, hvilket ville være pænt nederen i forhold til at kunne side i et lydstudie og blive bedre til noget man egentlig har lyst til. ;)

 

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

 

Med venlig hilsen

 

Jesper Mortensen

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

ikke for at tisse på sukkermaden men vær forberedt på at hvis du vil ha praktik i et top prof studie så er det nok også top svært at få lov til at dreje på knapperne?

 

Men ved ikk om det er alle tingene i og omkring studiet som er din interesse eller om det er "dreje på knapper"?

 

Jeg ville nok ta et lidt mindre studie hvis det er dreje knapper du vil :-)

 

I hvert fald skal du spørge direkte til hvad du kan regne med at få lov til i forløbet :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for de hurtige svar, men da jeg selv arbejder for Peter Iversen gennem mit studiejob i Musikkens Hus, så var det den første mulighed jeg testede af og både jeg og mine medstuderende, som også leder efter praktikplads fik et klart nej. Ikke at det var ment på en ond måde, men Peter siger at det skyldes at de kunstnere de arbejder med dernede helst vil kunne slappe af i studiet og ikke blive forstyrret af fremmede personer, hvilket i og for sig giver god mening. Det tror jeg også selv at jeg ville synes hvis jeg skulle indspille sådan et sted.;) Så Hamselv, Henrik og Mads har i andre ideer? ;) Og tak for svaret GrooveSmith, det vil jeg da helt klart overveje hvis ikke andet byder sig. Damn det er et lækkert studie han har sig der.;) Flere bud modtages gerne.;)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu