El-Trommer Til Ti-Årig?


René Eriksen

Recommended Posts

Jeg spørger her på vegne af min sangerinde, der har en datter på 10, som er meget glad for at slå på skolens trommer og før musiktimerne går og krydser fingre for, at hun får lov til at spille den dag.

 

Hun har spurgt, hvad man skal købe til en pige, der gerne vil spille lidt oftere (hjemme).

 

Jeg har spurgt, hvor dybt ønsket stikker, og ud over det jeg lige beskrev i det indledende, ved hun ikke så meget.

 

Jeg er helt med på, at vi skal kigge på noget brugt gear, men da budgettet er ret begrænset (ca. kr. 1000), så er jeg gået lidt på grund, for jeg anbefalede jo, at hun skulle starte med noget, som hun ikke blev træt af efter tre dage, men de Roland og Yamaha-sæt jeg synes kunne være gode starter-sæt, er der simpelthen ikke penge til.

 

Så hvad siger I?

 

Skal det være Medeli, Big Beat eller noget tredje ELLER hvad er jeres bedste bud?

Link til kommentar
Del på andre sites

1000kr!?

 

El sæt?..

 

Kan ikke anbefale noget desværre.. Der er måske et bigbeat/millenium der kan fås brugt til de penge.. Men de er forfærdelige og ofte er der ting der ikke virker mere.. I hvert fald på de sæt jeg har prøvet..

 

Men det er nok eneste mulighed..

Sådan et her er billigste nye sæt

http://www.thomann.de/dk/millenium_mps100_edrum_starter_set.htm

Link til kommentar
Del på andre sites

Købte et brugt Yamaha sæt til min søn for 1500 brugt. Jeg ved ikke hvordan el-markedet er pt men det fungerer perfekt. De billigste sæt er nogen gange uden rigtig kick pedal. Jeg vil dog virkelig anbefale at man får en med rigtig pedal da der ligger en masse grundlæggende teknik i den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har selv et gammelt Medeli, som jeg købte for at komme lidt i gang igen. Synes det var ok, den gang, men nu synes jeg ikke så godt om det. Dog er det fint at prøve sig frem på, så at sige.

Men det er jo ikke lydløst, langt fra. Ha lige det i mente.

Hvis du tror det kunne være interessant Rene, så send en pm. Vi finder nok på noget så :)

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg får det spørgsmål ustandseligt i musikskolen. Det kan ikke anbefales at købe de billige elsæt brugt. de går i stykker og kan ofte ikke repareres, eller det er uforholdsmæssigt dyrt. Roland og yamaha er de eneste der kan noget. .... og kan sælges igen, hvis interessen ikke er der.

 

Nu ved sangerinden jo hvad godt grej betyder . . . det betyder lige så meget for begyndere, at det er ordentlig grej. Vent og køb noget ordentligt ....efter utallige eksempler på det modsatte

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg får det spørgsmål ustandseligt i musikskolen. Det kan ikke anbefales at købe de billige elsæt brugt. de går i stykker og kan ofte ikke repareres, eller det er uforholdsmæssigt dyrt. Roland og yamaha er de eneste der kan noget. .... og kan sælges igen, hvis interessen ikke er der.

 

Nu ved sangerinden jo hvad godt grej betyder . . . det betyder lige så meget for begyndere, at det er ordentlig grej. Vent og køb noget ordentligt ....efter utallige eksempler på det modsatte

Her er jeg 100% uenig...nogle gange kan det godt betale sig at købe noget billigt og måske ikke super fedt...men når man ikke ved om det holder ved at spille trommer, så er det fint.

 

Man skal dog vide at man køber noget billigt og stå ved det...her tænker jeg at mange af de ting folk herne vil ha i et elsæt, findes ikke i disse billige sæt..men kan man lære at leve med lydene og kvaliteten osv. Så er det et super sted at starte...

 

Jeg synes at alt det med at vente til man får flere penge og bla bla...den holder ikke vand, det er noget der skal testes af NU og det koster penge i sidste ende.

 

Hvis man har et barn der gerne vil gå til fodbold, så fiser man heller ikke ud og kæber støvler til 1500kr, man kan sagtens lære at spille fodbold i et par støvler til 500kr..så holder de det første år..og hvis det er noget han/hun vil blive ved med..så kan man så snakke om det igen.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok.. Fatter stadig ikke hvorfor man anbefaler et sæt der er så meget over prisen.. Især fordi et Td3k eller 4k fås brugt for 2-3,5k og det er LANGT bedre end et Hd-3 efter min mening.. Men smag og behag

 

Vil dog opfordre køber til at teste Rolands bedre sæt som feks et brugt TD-4K som vel fås til 3,5-4

 

Men er nu ikke afvisende for et 12-1500kr sæt til st starte på.. De holder 1-2 år.. Ja de er værdiløse bagefter .. Men 12-1500 plus lidt til.. Taber man også på et af de dyre sæt.. Og så kan man opgradere hvis interessen holder ved.. Feks ved at købe det brugt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu