Bandhotel Lukker Og Flytter?


Mads Valther

Recommended Posts

Kære medslagere.

 

Er egentlig lettere overrasket.

Fandt ved et tilfælde ud af at Bandhotel lukker på Sluseholmen 12 og flytter til ny adresse. Dette sker i etaper og er allerede startet. Info fandt jeg ved et rent tilfælde gennem Facebook.

Er der nogen herinde der ved mere om flytningen og/eller er blevet kommunikeret af anden vej? Vi har alle kabler under gulvet, og kan ikke sådan lige flytte med kort varsel. Vi har ej heller fået info herom.

 

Er der nogen som ikke flytter med, som har fået lov til at opsige deres lokale. Vi ønsker ikke at flytte med, da vi har fundet et nyt studie, men vi må ikke opsige vores lokale før tid, da der er tale om en genhusning og ikke en opsigelse. Det er lidt dumt for os, da vi så får et lokale i en måned vi slet ikke skal bruge.

 

Bandhotel flytter fordi den gamle bygning var nedrivnings-truet, så objektivt set er det jo rigtig godt. De nye lokaler skulle også bliver federe end de gamle, og nuværende lejere har mulighed for at have indflydelse på indretningen af de nye lokaler, så det er jo superfedt – bare ikke lige for osJ

 

Er der derfor nogen herinde, som overvejer at komme ind det nye sted, kan de kontakte mig for en plads. Så kan I ligeså godt være med til indretningen fra starten…

 

Men vigtigst: Er der nogen der ved mere om flytningen, så skriv meget gerne herinde....

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

...rygtet har svirret i nogle måneder - jeg har en makker der arbejder i miljø/plan i KBH's kommune, som gjorde opmærksom på, at Bandhotel Slusen ikke figurerede på lokalplanen for næste år, men vi kunne ikke få noget bekræftet fra Anders og Torin... Så opslaget på FB i går, og undrer mig meget over at vi ikke har hørt noget om det før... Hvis der er nogen der ved noget om hvordan flytningen skal foregå - så del endelig info.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det har jeg også en diskussion kørende med mig selv og dem om. De nye lokaler ligger meget tæt på, men spørgsmålet er om det er forventeligt at man bare sådan flytter med. Der står desværre ikke andet end det på Facebook, og jeg kan ikke komme i kontakt med dem. I kontrakten står der at lejemålet kan ændres hvis det er til lejernes fordel. Det vil jeg jo mene det er her. I mi tilfælde ønsker jeg dog ikke at flytte med, men vi kan ikke få forkortet vores opsigelse, og det er lidt dumt for os, at betale for et nyt lokale vi ikke vil have. På Facebook står der at der ikke er downtime fordi man bliver rykket direkte. Jeg ved bare ikke hvad downtime betyder...

 

Nogen der ved det? Mon ikke vi bliver klogere de næste par dage...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det har jeg også en diskussion kørende med mig selv og dem om. De nye lokaler ligger meget tæt på, men spørgsmålet er om det er forventeligt at man bare sådan flytter med. Der står desværre ikke andet end det på Facebook, og jeg kan ikke komme i kontakt med dem. I kontrakten står der at lejemålet kan ændres hvis det er til lejernes fordel. Det vil jeg jo mene det er her. I mi tilfælde ønsker jeg dog ikke at flytte med, men vi kan ikke få forkortet vores opsigelse, og det er lidt dumt for os, at betale for et nyt lokale vi ikke vil have. På Facebook står der at der ikke er downtime fordi man bliver rykket direkte. Jeg ved bare ikke hvad downtime betyder...

 

Nogen der ved det? Mon ikke vi bliver klogere de næste par dage...

Downtime betyder at man ikke mister tid, så man kommer ikke til at miste øve dage osv.

 

Men er helt sikker på at de ikke bare kan flytte sted og 100% at folk flytter med, det kan jo ligeså godt være at det var et super lokale for jer da det ligger tæt på mortervejen..hvilke Nørrebro jo ikk gør.

 

Når det så er sagt, så hvis de kan flytte lokation bare sådan, så er det 100% dårlig stil fra deres side den måde de vælger at det skal blive kendt på...og hvis der står jeres kontrakt at de kan flytte hvis det er til det bedre, men hvem bestemmer hvad der er til det bedre??!

 

Nu har jeg slev øvet der ude og bor på Vesterbro ved Enghave parken, og hvis eg skulle flytte ud på Nørrebro..ville jeg 100% ikke flytte med, da det ikke vil være lettere at komme derud!

 

Sikke noget rod.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke hørt andet end det der stod på Facebook og det du har skrevet til mig Mads.

 

Men næsten lige siden jeg rykkede ind tilbage i 2009 har jeg hørt rygter om at bygningen skulle rives ned. Og det har taget til på det seneste, og med alle de bygninger der ryger derude pt. så regnede jeg egentlig også med at det skulle ske. (Man kan jo ikke have sådan nogle gamle grimme industribygninger i sådan et pænt og dyrt kvarter)

 

Det gør nu ikke mig det helt store, da jeg allerede har planer om at rykke, men det er stadig mærkeligt at man ikke får noget konkret at vide, og får så kort varsel.

 

Jeg håber dog at de hyrer nogle andre håndværkere til jobbet, for magen til klamphug skal man da lede længe efter. Loftet i mit lokale er todelt, og den lavest liggende del begyndte at hænge lidt, næsten 1½ cm. Det "ordnede" man ved at fylde lidt silikone i revnen, og så kan det ikke ses. Derudover har jeg været ok tilfreds med lokalet, men tiden er bare til nyt. (Og med vinduer = udluftning!!)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for forklaring af downtime. Ikke at det hjælper mig det vilde, da min anke er, at jeg slet ikke vil med til den nye adresse, så uanset hvor hurtigt flytningen foregår, er det stadig spild af mine penge og min tid....

 

Nå, men jeg har nu fået info om at folkene bag Bandhotel er på ferie indtil på mandag, og der derefter vil blive kommunikeret ud på den ene eller anden måde. Indtil da refereres der til omtalen på Facebook. Det er jo ikke super optimalt, men samtidig tænker jeg også at det må give lidt ro, da det så ikke er lige foreløbig at lokalerne skal flyttes. Det efterlader dog stadig diskussionen om opsigelse, til de brugere der ikke ønsker at flytte med. Finder folk en løsning på dette så skriv gerne til mig eller herinde...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 10 måneder senere...

Jeg har så været på ferie i 14 dage og kommer i øvelokalet i dag og bliver mødt af dette syn..

 

DSC_0273_zpsjzbveatf.jpg

 

Det er så lige ved siden af vores lokale, og vores lokale er det næste til at blive smadret, og vi har da godt hørt at de ville lave nye lokaler og div...

men vi har intet vidst om hvornår vi skulle flytte og til hvilke lokale og prisen for dette, vi har så været ude og se lokalet for første gang i dag...og vil ikke ha det, da det er mindre og dyrer end hvad vi har nu...

 

så vi vil gern væk NU!..

 

DET ER FOR SINDSYGT...

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har så været på ferie i 14 dage og kommer i øvelokalet i dag og bliver mødt af dette syn..

 

DSC_0273_zpsjzbveatf.jpg

 

 

DET ER FOR SINDSYGT...

 

Ooookay der!!

Sidder lige og flipper lidt over hvilke tanker der går gennem hovedet, når man velforberedt, og med nye stikker, låser sig ind i øveren til en gang rock med drengende.

Og så er det her syn det første der møder én lige indenfor døren.

 

Måske: "Hvor fanden er alt vores gear?" :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej - er det dig der har prøvet at ringe?

 

Jamen det som er hele problemet i denne sag er at orienteringen om flytningen er kortere end opsigelsesfristen. Det gør at enkelte føler sig låst - det kan jeg virkelig godt forstå!!! Jeg er ej heller sikker på at det er korrekt procedure. Deres argument er, at de hævder at der er tale om en genhusning, og at alle vedtægter vedrørende opsigelse etc. ikke står for skud. Husk på dette kun er deres vinkel. Vi fik ikke efterprøvet vores, da det endte med at gå i sig selv. Såfremt det ikke var gået i sig selv, havde vi nok rådført os med vores revisor.

 

Vores gik i sig selv. Vi havde 3 måneders opsigelse, og skulle flytte indenfor 2 måneder. De hævdede at der kun var to måneders opsigelse (selvom der står andet i vores kontrakt), og derfor endte det med at passe ok. Jeg har siden gentagne ganget rykket for en bekræftelse på vores opsigelse uden held. Da det snart er et år siden det her skete, har jeg ladet det gå i sig selv.

 

Det absolut største problem var at få info fra dem. Jeg har (desværre) indtrykket af at den manglende info skyldes at de ikke vidste så meget selv. da der var stor usikkerhed omkring projektet. Jeg skal ikke kunne sige om det samme gør sig gældende her!

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Deres argument for at man ikke kunne komme ud af kontrakten hurtigere opsigelsesfristen var:

  • Der bliver ingen downtime.
  • Der bliver flyttet til nyt lokale samme dag, som man fraflytter.
  • De nye lokaler er som minimum bedre end de gamle.
  • Der er tale om genhusning ikke fraflytning.

Vores argument for at komme ud af kontrakten d.d. var:

  • Vi er ikke (og blev aldrig) orienteret om genhusningen. Vi faldt tilfældigt over et opslag på facebook. ALT kommunikation vedr. opsigelse, afklaring etc. skete på vores initiativ.
  • Vi vurderede ikke at de nye lokaler er bedre - snarere markant dårligere.
  • Vi kunne ikke flytte på én dag, og vil få downtime.
  • Vi er ikke (og blev aldrig) orienteret om nedrivning af lokalet.
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er selv lige stoppet på larmcentralen. Vores lokale skulle tømmes for de sidste ting i sidste uge, men da første mand ankommer, er lokalet samt indhold revet ned. Anders og torin er SÅ elendige forretningsfolk.

 

Ja det er helt vildt dårlige til det de gør, men jeg vil dog ikke kalde dem forretningsfolk....eller måske er de, men at de faktisk bruger mafia metoder og truer sig til deres lysninger og så videre....er bare latterligt.

 

Vores sag kort at at vi ikke vil flytte med da vi får et mindre lokale, og det stiger i pris...

og de har overhovdet ikke informeret os om hvornår denne flytning sker ..

alle gange har vi selv måtte tage kontakt til dem for at få svar og høre nærmere.

 

Og vi har bare at flytte med det samme, vi har ligesom lagt op til at finde en løsning på dette for begge parter, men det passer dem ikke, for at sige det mildt.

 

alt er undersøgt og de kan IKKE tvinge os il at flytte med da i ikke har kontrakt på det nye sted men det gamle, ligeledes har det overhovedet ikke overholdt div frister for meldning af div ting....de siger at de har en advokat ind over alt dette....men tvivler, hvis det passer så må det være en "ven".

 

Men de skulle vende tilbage i denne her uge via deres advokat, så må vi se om der sker noget, eller om de forsætter deres fede stil.

 

Men igen kort sagt INGEN ny kontrakt = ingen flytning, dette er jura lektion 1..dette er 100% på sammen måde dette forgår i en boligforening osv.

 

Så jeg vil da råde alle til at overveje om disse mennesker er noget som dem at ha et sammenarbejde med, hvis man allerede har eller overvejer.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes man skylder at fremhæve at især Torin har knoklet for at lave ok øvelokaler i KBH. Selv har vi fået meget hjælp, og fine forhold, selvom vi skulle bygge det meste selv.

Når det så er sagt, så er hele måden omkring fraflytning og opsigelse fuldstændig uacceptabel. Derfor er det superfint at Jesper har fundet ud af at der skal indgås ny lejekontrakt.

 

Hvis nogen af de berørte ønsker at køre til Målev, så er der verdens fedeste muligheder på Filmstationen...

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes man skylder at fremhæve at især Torin har knoklet for at lave ok øvelokaler i KBH. Selv har vi fået meget hjælp, og fine forhold, selvom vi skulle bygge det meste selv.

Når det så er sagt, så er hele måden omkring fraflytning og opsigelse fuldstændig uacceptabel. Derfor er det superfint at Jesper har fundet ud af at der skal indgås ny lejekontrakt.

 

Hvis nogen af de berørte ønsker at køre til Målev, så er der verdens fedeste muligheder på Filmstationen...

Hej Mads

 

Det er også rigtig Mads, jeg har alle dage brugt til Torin som kontaktperson... Han ER super cool.

 

Det er så en anden person som har fået rollen som muskelmanden i alt dette, og det er pinligt.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu