Vurdering Af 2X Stål Snares


Ronny Sørensen

Recommended Posts

Hej TS'ere.

 

Jeg har to, ret tunge, stål snares liggende, som jeg ved meget lidt om. Kunne primært godt tænke mig at vide, hvad de kan sælges for, men hvis der er lidt bonusinfo om serie, materiale, osv, så kunne det også være fedt!

 

Det drejer sig om...

Sonor Phonic snare 14x6,5". 100 års jubilæums model og skulle eftersigende være en støbt keddel.

 

Pearl snare 14x6,5". Har tilhørt et Pearl Wood Fiber sæt fra start 70'erne.

 

Klik her for billeder!

 

Håber i kan gøre mig klogere på værdi og viden omkring dem. Overvejer pt. salg af én af dem. De lyder begge to vildt godt, men har ikke brug for to, næsten ens lilletrommer. :-)

 

Mvh

Ronny.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sonor er en fin tromme.. Check at den ingen svejsninger har indvendigt.. Det har den nok ikke.. I så fald er det en fed snare som kan sælges for omkring 17-1900 afhængigt af stand

 

Pearl er en fed version fra start 80'erne.. Måske sen 70'er

Check om det er messing?.. Kan det godt være.. Er den magnetisk på kedlen så er det stål

Stål: 12-1400

Messing: 14-1600

 

Det er bare mine bud.. Så hent lidt flere bud ind :-)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Erfaringen viser at Niels har ret - selvom Jupiter er fede snares sælger de oftest ikke så godt, nok mest fordi deres seidingsystem godt nok er fedt men kræver særlige seidinger = mindre udvalg og højere priser.

De fedeste udgaver havde tillægsbogstaverne DC for diecast, altså støbte reifer.

Pearl - selv de japanske årgange som din - har ikke samme prestige som Gretsch m.m., så priserne er bare ikke høje.

Jeg tror derfor du skal regne med max. 1000 for den - og så er det måske bedre at beholde den?


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene!

 

Hmm, det var faktisk primært Pearl Snaren jeg havde tænkt på at sælge, hvis det var. Sonor snaren har jeg været rigtig glad for. Må lige i tænkbox. Men fedt at få sat lidt pris på dem... :tu: Takker!

 

@Jon: Når du siger speciel seiding, hvilken type refererer du her til? Den er relativt ny i min "samling", så jeg ved meget meget lidt om den.

 

Mvh,

Ronny.

Link til kommentar
Del på andre sites

Et tip: Smid et par støbte på din jupiter, og du får en vildt fed tromme! Jeg har selv gjort det, og engang i mellem får den lov at erstatte min 10.000kr DW Titanium.

 

Jeg mener, at jeg kører normal seiding på min jupiter...?? Den ligger i øveren, og der går tid før jeg ser den igen, men hvis det har din interesse, kan du lige minde mig om at kigge en gang i mellem :)

 

Jeg mener samtidig at Pearlen godt kan give en smule over de 1000kr. selv uden støbte. Har da set en flok gå for 1300kr inden for det sidste års tid.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

På billede 11 og 12 fremgår det ret tydeligt, hvad der er særligt ved seidingen på en Jupiter - den er længere og ikke sat fast ved hjælp af snor eller bændel, men sidder over en "tap".

Derfor er det kun særlige seidinger, der umiddelbart passer på.

At nogen har fået 1300 for en Jupiter fornylig er forbigået min opmærksomhed - selv fik jeg vist ikke mere end 1100 for min B4514DC - altså 5" udgaven med almindelig strainer og støbte - i nær perfekt stand.

Men det er jo langt fra det samme som at det ikke kan lade sig gøre.....



Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja, bortset fra at du ikke udnytter de justeringsmuligheder et parallel-strainer system giver for at justere stramhed og afstand til skindet uafhængigt af hininanden, Super-Sensitive-style.

Og det er altså lidt fedt....

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu