Cymbal Sleeves


Simon Klejnstrup

Recommended Posts

I virkeligheden en ret lille ting, men alligevel et irritationsmoment i min verden.

 

Jeg spiller kun med sleeve og et enkelt stykke filt og jeg kan godt lide Yamahas sleeves fordi de har gevind så de ikke flyver af under transport og fordi de er tilpas tynde til at mine bækner ikke bliver bremset når de rigtigt er ude at danse. Jeg oplever at fx Gibraltars sleeves er så tykke at de griber fat i bæknet og hæmmer dets bevægelse og det er jeg ikke interesseret i.

 

Problemet er at jeg ikke kan finde dem i nogen musikbutikker og jeg kun kan finde dem i US baserede netshops, og det bliver trods alt lige lovligt dyrt.

Er der nogen der har set dem nogen steder eller har forslag til alternativer? Kender godt den med gummislangen - jeg er ikke fan ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ihhhh, jeg har FULDSTÆNDIGT samme problem! :)

 

Leder også efter yamahas model, da dem til mine Drum Craft-stativer ikke kunne klare mosten og er knækket allesammen...

De havde dem i 4Sound for 1 år siden, synes jeg, jeg husker.. Der havde jeg bare ikke brug for dem, men det har jeg nu! :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde problem som SKP, når jeg brug Gibraltar's - nemlig at de var så tykke i matrialet at bækkener blev stoppet i sit bevægelse.

Alle mine stativer er tama roadpro, hvor sleevet er skruet fast på samme måde som Yamaha's, men da de jo er dobbel og kun passer til Tama stativer er du jo lige vidt.

 

Men mon ikke de danske trommebutikker der fører Yamaha nemt kan bestille en røvfuld hjem hvor de kan skrues på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde problem som SKP, når jeg brug Gibraltar's - nemlig at de var så tykke i matrialet at bækkener blev stoppet i sit bevægelse.

Alle mine stativer er tama roadpro, hvor sleevet er skruet fast på samme måde som Yamaha's, men da de jo er dobbel og kun passer til Tama stativer er du jo lige vidt.

 

Men mon ikke de danske trommebutikker der fører Yamaha nemt kan bestille en røvfuld hjem hvor de kan skrues på?

Det kan de.. Men de tar normalt 50kr eller mere pr STYK for dem!.. Helt hen i vejret..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh, de gør de nu ikke.

Langt fra.

 

http://www.4sound.dk/shop/trommetilbehoer/tama/rb8p-plastikskive.html

 

Men er du sikker på at de kan være på et alm. stativ?

 

det er Tamas!?... jeg troede du mente Yamahas?7

 

"..Men mon ikke de danske trommebutikker der fører Yamaha nemt kan bestille en røvfuld hjem hvor de kan skrues på?..."

 

Yamaha får du ikke under 40-50kr.. eller mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for hjælpen, alle!

 

De er godt nok dyre 😳🔫 hvis der er nogen der har mod på at bestille så sig lige til, jeg er med på at købe nogen med og dele fragten 👍

Jeg mangler Yamaha sleeves.. Vi kunne sagtens bestille nogle sammen.? :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu