I Tvivl Om Pris På Elsæt


weirdrummer_

Recommended Posts

Har dette sæt til salg: http://www.dba.dk/elektronisk-slagtoej-yamaha/id-1008817822/

men indtil videre har jeg kun fået enten skambud, henvendelser fra folk der vil lave latterlige byttehandler eller bare useriøse tilbud....

jeg tænker på om 1800 kr simpelthen måske er for dyrt? (selvom jeg nu vil mene det er fair nok taget i betragtning af at sættet koster ca 4000 kr fra ny af)

man plejer at sige lidt under halvdelen af nypris når det er brugt, så vidt jeg er orienteret.....? Det at stolen ikke medfølger trækker selvfølgelig ned i pris, men til gengæld er den medfølgende Basix pedal, der stadig er i den lave ende, dog langt bedre end den noname skrammelpedal jeg originalt fik med til sættet.

så jeg ved det sgu snart ikke...det er self svært når man ikke selv har været ude at prøve sættet, men hvad ville i vurdere den til? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Sættet er 1.800 værd, men der er ikke ret meget gang i salget af el-sæt. Det hjælper nok heller ikke at 4sound sælger et alesis sæt til 1.899. Hvis du vil hurtigt af med det er du nok nødt til at sænke prisen, men hvis du har tid, så lad det være til den pris, og eventuelt acceptere hvis der kommer et bud på 1.500. Længere ville jeg ikke gå ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

1800 virke som en MEGET fair pris.. Det er i hvert fald ikke for dyrt hvis det er 100% i orden.

 

Dba er kendt for skambud.. Der er nogle belastende typer derinde der åbenbart ser det som en sport at genere folk med bud der ligger på 20-30% af den pris der er sat.. Ignorer dem.

 

Har du forsøgt at aælge herinde på TS?.. Til 1800 burde der kunne sælges .. det er ofte svært at sælge de billige elsæt.. Men det er jo 200 gange bedre end nye Medeli og BigBeat og lign skrammel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men det er jo 200 gange bedre end nye Medeli og BigBeat og lign skrammel.

Præcis, men det kan være der skal lidt mere salgssnak i annonceteksten, for at fremhæve fordelene. Når folk der ikke ved meget (eller noget overhovedet) om el-trommer ser at de kan få et nyt sæt med 200 lyde for 100 kroner mere, skal der argumenteres lidt for hvorfor de skal vælge at købe brugt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg solgte et magen til for et par uger siden. Til 2000 kr.

Så det kan lade sig gøre. Jeg ved dog ikke hvor meget prisen er lavere i Esbjerg. Der er "brug" for dem i København, da mange (unge) flytter til byen og vil have et sæt i deres lejlighed.

Redigeret af ♪ Magnus ♪
Link til kommentar
Del på andre sites

Spørgsmålet er vel ikke hvad der er værd, men mere hvad det kan sælges til!!?!

(Når det nu skal sælges..)

 

Når der er gode tider på brugtmarkedet så kan det vel sælges til over de 2000kr, men sådanne tider er det pt ikk,..

 

Og folk vil åbenbart heller ikke gi de 1800kr..

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er jævnligt forespørgsler her inde hvad dette og hint er værd, ofte kommer der mere eller mindre kvaliserede svar, og det er også fint. Så er det bare om der er nogen som vil købe til den pris.

Markedet er dødt skrives der ofte, ja , det har det så været de sidste mindst fem år og det bliver sikkert ikke bedre, for der kommer jo " nye " varer til hver dag.

Der er masser af HBO annoncer her inde som står i månedsvis, og hvorfor gør de det?.

Men der er da også enkelte hvor der er nogle svage sjæle der farer på og køber til priser som vi andre ikke kan finde på at give, men der er da bare godt for sælger må man sige.

Med hensyn til dit elsæt havde jeg prøvet med en HBO pris på 1500, med det for behold at du vil have rette til ikke at sælge, af en eller anden grund.Du skal bare ikke skrive noget om fast pris, eller underbud, så får du ikke en eneste reaktion.

 

Hilsen Finn

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu