Gode Råd Til International Handel.


fnoehskal

Recommended Posts

Halløjtaler ærede medslagere! :)

 

Det kan være at det bare er længe siden, men kunne ikke finde nogen tråd som omtalte dette emne.

 

Jeg er meget ny i feltet med at handle over primært ebay. Lige står jeg med en specifik problematik: Kan man komme uden om at en sælger (fra UK) ikke umiddelbart sender til Danmark?

 

Andre råd ifm. internethandel er også velkomne, så kan vi måske alle blive klogere af en enkelt tråd :tu:

 

-og som altid: :rock:

 

/Martin E.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet at kontakte sælger, og spørge høfligt om han vil sende til DK.

Jeg har flere gange oplevet, at sælger gerne vil sende til Danmark når man forespørger. :-)

 

Jeg har godt nok også et frisk eksempel på, at en sælger fastholder kun at ville handle med beboere af de britiske øer... Så må man bare finde en anden sælger der har den ønskede vare. :hmm:

Pøjpøj med jagten... på hvad det nu er du mangler.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Som Henrik har jeg mange gange oplevet at en personlig og venlig henvendelse - på et godt engelsk - absolut hjælper.

Understreg, at du er vant til at handle i UK, henvis til positiv rating og tilbyd eventuelt selv at arrangere en kurér, så sælger slipper for bøvlet, udlægget og måske din efterfølgende brok over at det var for dyrt.

Jeg bruger parcel2go.com - det er billigt, problemfrit og så betaler man ikke ebay-fees af transporten....

;-)

Sidste mulighed er at få sælger til at sende til en anden brite, du kender - som så kan sende det videre til dig.....det har jeg da måttet benytte mig af et par gange.

Hvis auktionen er sat op så det kun er briter, der kan byde, kan du i "My Ebay" midlertidigt oprette en fake adresse i UK, som du skifter til i det minut, hvor du byder. Husk at skifte tilbage minuttet efter....


Jeg har gennem omkring hundrede handler kun haft 2 tvivlsomme - ingen rigtigt slemme. Jeg har derimod fået flere rigtigt godeog meget hjælpsomme bekendte.


Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu