Så Kom Det!


Dennis Hentrich

Recommended Posts

Jeg havde længe gået og været lidt småforelsket i det, og endelig fik jeg det bestilt. Og vupti! 4 måneder efter så kom det. Jeg fik et opkald fra mr. Slagtøj Ctr. hamselv torsdag eftermiddag om at det nu var kommet, så turen gik ind til Frederiksberg i dag.

 

To fine kasser:

IMAG0101.jpg

 

Og de fineste cherry/gumwood kedler:

IMAG0102.jpg

Jeg fik mig en ordentlig sniffer. De dufter satanedme godt!

 

Man skal så absolut ikke være i tvivl om at det er "Made in Taiwan". De gør en opmærksom på det flere gange. Og man kan godt se, at det ikke er heeelt samme høje standard i coatingarbejdet som på de lidt dyrere sæt. Men forarbejdningen af kedlerne er rigtig god, så det er rent kosmetisk. Og man ser det alligevel ikke når først der kommer skind på. Og så er coatingen overraskende flot, for sådan et billigt sæt:

IMAG0104.jpg

 

Ét stk. stortromme:

IMAG0108.jpg

 

Mmmh. Kirsebær:

IMAG0110.jpg

 

Lidt godt for øjet:

IMAG0119.jpg

 

Og som noget nyt, clear skind i både top og bund! Det har jeg ikke prøvet i mange år:

IMAG0115.jpg

 

Yessir:

IMAG0128.jpg

 

 

 

Og så lidt info:

 

Ludwig Club Date SE i Fab3 konfiguration. Dvs. 22"x14", 13"x9" og 16"x16"

Som nævnt tidligere med cherry/gumwood kedler og afrundede 30graders kanter.

Jeg glemte selvfølgelig bananen derhjemme, så var nødt til at smække tammen på stativ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det' saft'suseme flot ... det gad jeg godt prøve til næste ts-dag!

 

Hva' blev prisen?

 

Ja, jeg må lige se om det bliver slæbt med til Odense næste år. :-)

Prisen endte på 6695kr. Og så købte jeg med det samme nye skind til tammerne, i stedet for de Evans de kom med fra fabrikken.

 

Fedt Dennis!

 

Mange tak

FEDT SÆT!!!!! tillykke med det!!!!!!!

 

froggy

 

Tak. Ja, du har jo prøvet dem på messe for nogle år tilbage så vidt jeg husker? De er nemlig rigtigt fede.

LÆkkert! :)!

 

En dag vil jeg gerne prøve det.

 

Du skal være så hjerteligt velkommen til at komme forbi min øver en dag og give det en tur :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Når den kommer op at hænge, sidder den jo hvor sådan nogle plejer at sidde :-)

Ahh, selvfølgelig! Har kun haft sådan en satan på et enkelt sæt, og den sad jo altid helt oppe ved reifen pga. korte (almindelige) stemmeskruer. - my bad! Jeg er også bare pjattet med tammer på lilletrommestativer, så jeg synes altid sådan en rim forstyrrer og skæmmer, lige meget hvordan og hvorledes. Det ændrer ikke på, at det er et lækkert sæt!

Redigeret af Kasper Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg takker for de fine ord. Jeg er også umiddelbart rimeligt tilfreds med sættet indtil nu.

 

Mht. rim, så ser den nok rimelig voldsom ud grundet den ellers minimale brug af hardware på tammen. Men efter den kom op på bananen, så ser det ikke så slemt ud.

 

Alternativet er at den enten skal være på lilletrommestativ, som på billedet, eller at jeg borer huller og smækker beslaget direkte på. Ingen af løsningerne er umiddelbart noget jeg vil give mig i kast med. Jeg elsker udseendet af tam på lilletrommestativ, men den lød af røv, uden liv. Efter den kom op at hænge er den begyndt at "synge" så fantastisk smukt. Egentlig lidt sjovt, når man tænker et par år tilbage hvor jeg overhovedet ikke var til tammer der "synger". De skulle helst bare sige klask.

 

Jeg skal stadig lige have arbejdet lidt med dem og lært dem at kende. Jeg havde lidt bøvl med skindene, men det er også en del år siden jeg sidst kørte med clear.

 

Stortrommebenene er lidt noget hø. De kunne ikke rigtigt gribe fat i tæppet, så har været nødt til at smække en pedal på med pigge, så skidtet ikke rykker sig. Der skal helt sikkert også skærer hul i fronten. Kan slet ikke spille med den rebound en lukket tromme har.

 

Jeg overvejer allerede nu om ikke jeg burde bestille et sæt mere, men i 20"x14", 12"x8" og 14"x14". Bare sådan for sjov. Det kræver dog nok at jeg skiller mig af med noget andet gear.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det ser fedt ud på stativ men dræber alt liv, så det har jeg droppet for længst.

 

Rim'en er også ret fin, synes jeg. Alternativt kunne man smække en på der kun griber om to stemmeskruer, men når det er så lange stemmeskruer som på disse tromme vil jeg tro at trækket hurtigt kan ødelægge skruerne. Derfor beholder jeg det bare som det er nu ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lækkert sæt,

Nu kender jeg ikke så meget til det der rim system men kunne man evt montere rim længere nede dvs under spændehuset eller ???????

Nå me kom bare lige til at tænke ;-) det var måske også en fejl :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tom på snare stand fjerner 70% tone og 50% bund.. Men det ser fedt ud ;-)

 

Man KAN montere den i et Pearl S2000 stativ.. Det har specielle gummi dutter så det ikk smadrer lyden så meget..

 

Jeg synes nu det er en slim line flot rims de har sat på!

Sorry for OT!

 

Hvis det ovenstående er ramt bare rimeligt plet, så tør jeg slet ikke tænke på, hvordan mine snares vil lyde, hvis de var hængt op i rims!!!

 

Wow! Småkage!

Link til kommentar
Del på andre sites

Sorry for OT!

 

Hvis det ovenstående er ramt bare rimeligt plet, så tør jeg slet ikke tænke på, hvordan mine snares vil lyde, hvis de var hængt op i rims!!!

 

Wow! Småkage!

Ja, det er selvfølgelig ikke dét, tråden skal handle om. Men efter min mening er det en vild overdrivelse. Jeg har ihvertfald ikke oplevet en tam, der havde 70 pct. mere tone og 50 pct mere bund, når jeg holder den i hånden, frem for når jeg placerer den i et stativ. Og havde den det, ville jeg nok skulle gøre en del for at dæmpe den. Men det kan selvfølgelig godt være at rims gør et eller andet ydeligere for at øge tone og bund, end når man holder trommen i hånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tsk. Det er jo bare typisk ts. Ender altid ud i off topic :confused:

 

Spøg til side, så er jeg til dels enig med Henrik. Om det er 50-70% den mister skal jeg ikke kunne sige, men var fuldstændigt død da den var på lilletrommestativ. Efter den kom på banan kom der væsentligt mere liv og tone i den.

 

Nu er den godt nok også stemt ret dybt, hvilket nok har en del at sige også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er oplevelser med rims eller stativ nok relative

 

Men har leget med det i studiet.. Og optagelsen taler sit tydelige sprog

 

Ang lilletrommer: effekten er størst vwd trommee der har en vis bund i lyden.. Og lilletrommer ønsker vi også sjældent har for meget tone.. Personligt gør jeg det at jeg aldrig spænder kurven mere end af den blot forhindrer snaren i at hoppe ud.. Spænder du stativet fast på lilletrommen(hårdt) så dør den.. Power forsvinder.. Meget weird.. Prøv det.. De fleste kan høre det.. Nemmest hvis du slår seidingen fra

 

Men igen: lilletrommen er et helt andet instrument end en tom :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tsk. Det er jo bare typisk ts. Ender altid ud i off topic :confused:

 

Spøg til side, så er jeg til dels enig med Henrik. Om det er 50-70% den mister skal jeg ikke kunne sige, men var fuldstændigt død da den var på lilletrommestativ. Efter den kom på banan kom der væsentligt mere liv og tone i den.

 

Nu er den godt nok også stemt ret dybt, hvilket nok har en del at sige også.

Yep.. Jo dybere du stemmer trommen desto tydeligere er tone tabet.. Stemmer du den op til boing boing så er det begrænset hvor meget der forsvinder..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Pyt med om det er det ene eller andet antal procent - hvordan det så også skulle måles.

Efterklangstid?

Arealet under outputkurven?


Men det er meget tydeligt på de fleste tomsystemer, at rims - meget logisk - isolerer trommen bedre fra tomsystemet, der således får mindre virkning på trommens lyd. Tomsystemer er forskellige, nogle dræber toms mere end andre, og lilletrommestativer har ry for at være blandt de værre til det.

Men det kan så lære Henrik at lade være med at sætte tal på - men bare skrive "Meget!"


;-)

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu