Leedy 1920´erne


Casper Aggerholm

Recommended Posts

Den var jeg godt nok også lun på, men der var desværre ikke nok gryn til pjat.

 

Det er, hvis jeg ikke tager meget fejl, en Multi model i messing, som nok oprindeligt har været forniklet over det hele. En tidligere ejer har så sikkert pga slid fjernet niklen, men ladet den være inden i vulsterne.

Hvis du vil have fat i en original strainer, er det vist en Presto eller Speedway, du skal lede efter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er svært at sige noget rigtig om værdien, synes jeg. Som den står der, er de 1500 nogenlunde i tråd med, hvad jeg ville give for den, men det er jo kun min helt subjektive vurdering. I original stand uden ekstra huller er de vist ok eftertragtede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er en leedy elite i nickel over brass. Få lavet indgraveringer mal den sort og kom bladguld på hardware, så er det en black beauty. De går for helt op til 8 dask, så det er en god handel. Var også selv ret lun på den. De kom i 4 5,5 og 6,5. Sidste lyder nok bedst i moderne sammenhæng, men 4 er den sjældneste. Det er faderen til alle lilletrommer om man vim. Leedy var 30 år foran alle andre, og black beauty er lavet ud fra denne tromme. Et stykke historie

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu