Mangler Et Band Til 20/9...anyone? (Nordjylland)


GrooveSmith

Recommended Posts

Hey folks.

 

Jeg mangler et band der vil/kan spille i Skagen på Viseværtshuset d.20/9 fra 22:30 og 3x45min frem.

Hyren er vist 1650kr pr. mand...

Publikum er 40-60år. Klassiske balle-hits hitter hver gang!

 

Jeg ved det er langt mod nord...men måske der er nogen der har mod på det. Eller måske kender I nogen der vil?

 

Skriv eller ring gerne. :)

 

-Anton Kirkeby, 23952095

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige lidt mere info...

 

Jobbet er selvfølgelig hvidt.

Og der betales ikke for kørsel. Men det er værd at tage med, at de mange kilometer giver godt i kørselsfradraget. ;-)

 

Jeg ved godt jobbet ligger LANGT væk og at hyren ikke er vildt voldsom, men når det er sagt, så er det et skide hyggeligt sted at spille, med flinke mennesker og godt publikum.

 

:)

Redigeret af GrooveSmith
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er helt enig, Lars - kan vi alle blive enige om, at det er den vi holder fast i, så er det fornuftigt. Jeg har dog svært ved at forestille mig, at man kan opleve andet end at blive grinet opgivende af, hvis man som f.eks. tremandsband kræver 12.500 kr. for et værthusjob med kopimusik i 3x45 minutter.

 

Jeg kender ikke økonomien bag sådan en aften, men der skal godtnok drikkes nogle bajere i Skagen på sådan en aften uden for sæsonen, hvis det skal kunne betale den slags hyre til bandet.

 

Og så bør vi selvfølgelig bare sige nej - men for os der har en anden primær indtægt, er det der med at komme ud at spille jo bare hygge og gode erfaringer, så det bliver rigtig trist, hvis man bliver hjemme. For mig er det bare fedt, at tjene lidt penge på at lave noget, jeg elsker.

 

Jeg siger ikke, at det er den rette indstilling, at vi ikke "burde" få en bedre betaling - men jeg er virkelig åben for forslag til, hvordan det skal kunne lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja

 

Tariffer..

 

Hvis man vil ud med sin original musik så skal man være super glad for ikke at skulle betale for at spille!.. Og i den store sammenhæng hvor musikken skal promoveres.. Især i starten med er nyt band, så vil det at insistere på tariffer betyde: 0 jobs.. Livets hårde facts.. Til cover på store steder er tariffen normalt ikk det store problem.. Det svære er at få dem hvidt!.

Næste problem er at få SKAT til at godkende ens indtægter!

 

Jeg blev godt nok træt af at skulle tigge om at få godkendt mine indtægter .. Der var endda DMF kontrakter på dem alle.. 30% blev ikke godkendt sidst jeg prøvede.

 

Det job der snakkes om i denne tråd er vel ca til tariffen og det er sgu cool nok.. Gid der var flere af dem

 

Men når de fleste idag ikke vil betale for at høre eller se musik medmindre det er verdensstjerner, så er det svært at fortælle spillesteder at de skal betale gode penge for at man spiller :-/

 

Jeg synes seføli stadig man skal kæmpe for det!!!

 

Men virkeligheden er: får jeg tilbudt et fedt job et fedt sted hvor der er fedt publikum.. med mit nye ukendte band.. og kan spille min originale musik.. Så er tariffen ikke det første på min liste..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er helt enig, Lars - kan vi alle blive enige om, at det er den vi holder fast i, så er det fornuftigt. Jeg har dog svært ved at forestille mig, at man kan opleve andet end at blive grinet opgivende af, hvis man som f.eks. tremandsband kræver 12.500 kr. for et værthusjob med kopimusik i 3x45 minutter.

 

Jeg kender ikke økonomien bag sådan en aften, men der skal godtnok drikkes nogle bajere i Skagen på sådan en aften uden for sæsonen, hvis det skal kunne betale den slags hyre til bandet.

 

Og så bør vi selvfølgelig bare sige nej - men for os der har en anden primær indtægt, er det der med at komme ud at spille jo bare hygge og gode erfaringer, så det bliver rigtig trist, hvis man bliver hjemme. For mig er det bare fedt, at tjene lidt penge på at lave noget, jeg elsker.

 

Jeg siger ikke, at det er den rette indstilling, at vi ikke "burde" få en bedre betaling - men jeg er virkelig åben for forslag til, hvordan det skal kunne lade sig gøre.

Kasper - hvordan får du det til 12500,-?

 

Ved godt verdenen ser anderledes ud med originalmusik, men når det er ballerep. og ikke en koncert men ren underholdningsarbejde, bør vi holde os til ikke at spille under tariffen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal venligst gøre opmærksom på, at det faktisk er sidste års tariffer, som Lars har lagt op.

Den gældende tarifplan kommer her: http://www.dmf.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Tarif_april_2014-2015.pdf

 

Læg mærke til at "Plan D", som tariffen for rytmisk kaldes, langt fra er den højeste. Opera akkompagnement mm. koster f.eks. 530,- kr pr time plus feriepenge.

 

For lige at skære det ud i pap: På spillesteder, værtshuse mm. bør rytmisk musik - jazz/rock/folk -aflønnes med 421,-kr pr. time plus feriepenge. Da et spille job på 2-3 timer også indebærer transport, opstilling og lyd prøve, så skal musikerne aflønnes for minimum 4 timers arbejde pr. gang. Pt. udgør det 1.894,50 kr inklusive feriepenge. Og så er vi slet ikke begyndt at snakke om aflønning for prøver endnu.

 

Dvs. at spillestedet burde betale knap 5.700,-kr for en trio. Og jeg vil vove at påstå, at hvis de skulle have tre blikkenslagere op fra Nørresundby en lørdag aften, ja så ville de være nødt til at slippe en tusse mere.

 

Så det er ikke en urimelig tarif.

Jeg har respekt for, at der kan være situationer, hvor man gerne vil hjælpe arrangøren - f.eks. ved en støttefest. Eller at man er ung og uprøvet, og derfor ikke er helt sikker på, at man kan levere varen. Her er det efter min mening ok, at give nedslag i prisen, eller spille gratis.

Men har man et band der spiller godt, bør man ikke gå rundt og lave social dumping. I det lange løb er det ris til egen røv, hvis ens band bliver kendte som Discount Drengene.

 

Bedste hilsener

Peter S.

(Som udbetaler ca. 400 tariffer årligt, som bogholder for Paradise Jazz i Kbh.)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal venligst gøre opmærksom på, at det faktisk er sidste års tariffer, som Lars har lagt op.

Den gældende tarifplan kommer her: http://www.dmf.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Tarif_april_2014-2015.pdf

 

Læg mærke til at "Plan D", som tariffen for rytmisk kaldes, langt fra er den højeste. Opera akkompagnement mm. koster f.eks. 530,- kr pr time plus feriepenge.

 

For lige at skære det ud i pap: På spillesteder, værtshuse mm. bør rytmisk musik - jazz/rock/folk -aflønnes med 421,-kr pr. time plus feriepenge. Da et spille job på 2-3 timer også indebærer transport, opstilling og lyd prøve, så skal musikerne aflønnes for minimum 4 timers arbejde pr. gang. Pt. udgør det 1.894,50 kr inklusive feriepenge. Og så er vi slet ikke begyndt at snakke om aflønning for prøver endnu.

 

Dvs. at spillestedet burde betale knap 5.700,-kr for en trio. Og jeg vil vove at påstå, at hvis de skulle have tre blikkenslagere op fra Nørresundby en lørdag aften, ja så ville de være nødt til at slippe en tusse mere.

 

Så det er ikke en urimelig tarif.

Jeg har respekt for, at der kan være situationer, hvor man gerne vil hjælpe arrangøren - f.eks. ved en støttefest. Eller at man er ung og uprøvet, og derfor ikke er helt sikker på, at man kan levere varen. Her er det efter min mening ok, at give nedslag i prisen, eller spille gratis.

Men har man et band der spiller godt, bør man ikke gå rundt og lave social dumping. I det lange løb er det ris til egen røv, hvis ens band bliver kendte som Discount Drengene.

 

Bedste hilsener

Peter S.

(Som udbetaler ca. 400 tariffer årligt, som bogholder for Paradise Jazz i Kbh.)

Tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu