Svar På Mail Fra En Butik


Jesper Pingel

Recommended Posts

Hej alle

Jeg skriver lige denne tråd for at høre jer ad...

 

Jeg bestiller en gulvtam fra en butik og betaler den med det samme, jeg får at vide at der vil gå tre måneder og så kan jeg hente den.

 

Fint tænker jeg..

 

Nu er der så gået tre måneder( på dagen) og jeg har ikke hørt noget...sø jeg skriver til butikken for at høre om den er kommet eller om den er lidt forsinket..dette er jo nærmere reglen end undtagelsen..

 

Jeg skriver dette.

 

Hej ...

Der skulle komme en Dw Performace 18" gulvtam til mig, der ville gå tre måneder, og det er så odag..men det er også mere om den er forsinket.

kan du ikke kigge efter i systemet.??

 

Her er svaret jeg for tilbage.

 

Jesper,

 

Den er ikke landet endnu!

 

Jeg synes jo ikke rigtig jeg får et svar jeg kan bruge til noget..så jeg skriver igen.

 

Dette er hvad jeg skriver nu.

 

Det var nu også mere for at høre om den var forsinket og hvis ja, hvor lang tid.

 

Dette er svaret tilbage.

 

Hej Jesper.

 

Som det altid har fungeret, fungerer det også nu.

 

Når du har bestilt en vare, så giver vi automatisk besked når den ankommer.

 

Derfor: der er ingen grund til at du sender mails for at høre hvor dine varer er, hvornår de kommer, eller hvor langt de er.

 

Det hele er automatiseret.

 

Vi ringer når din tom er ankommet og den kommer ikke hurtigere frem af at du kontakter os for at høre hvor langt den er.

 

God dag.

 

Er dette et ok svar?? - det synes jg godt nok ikk'

 

Jeg mener jeg har betalt for en vare og forventer da også at kunne henvende mig og høre ad om hvor langt der er til den ankommer hvis tidsplane. Ikke kan overholdes ...

- så hvis den ikke er kommet om to måneder, så må jeg heller ikke henvende mig.

 

Det er fanama 100% mangel på kundeservice, så meget for at bruge sin lokale bix.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville også overveje om man skulle afbestille hvis muligt, og så købe den et andet sted, selvom det sikkert betyder yderligere ventetid. Sikke en klovn.

 

Hvis det ikke er chefen som har svaret, kunne man jo overveje om han skulle involveres. Sådan nogle flabede medarbejdere skal jo lære det på et tidspunkt. Kunden har ALTID ret :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Med tanke på hvor du tidligere har arbejdet og hvis det nu skulle være samme sted du har bestilt tammen, så kunne det være en forklaring på hvorfor de mener at du burde kende proceduren og de derfor finder det unødigt du kontakter dem.

 

Det er dog ikke ensbetydende med, at det på nogen måde er i orden at svare en kunde på den måde!

 

Havde det været mig, ville det helt sikkert være sidste gang jeg gjorde mine forretninger der.

Link til kommentar
Del på andre sites

1. Det er da fuldstændig irrelevant OM Jesper har arbejdet det på pågældende sted eller ej.

Retorikken er ikke iorden.

 

2. Han spørger i anden mail om de kan fortælle ham om den er forsinket, for at få et overblik over hvor i processen det hele er.

Altså en info der IKKE kommer automatisk.

 

3. Reelt bliver der vel nægtet at fortælle hvor i verden varen er, da spørgsmålet ikke bliver besvaret og at der to gange bliver anderkendt spørgsmålets tilstedeværelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville helt sikkert ringe til butikken, eller tage derind hvis det er tæt på, og bede om at snakke med chefen. For det første for at høre om det virkelig er måden de vil kommunikere med deres kunder, og for det andet rent faktisk få et svar på dit spørgsmål. Hvis det ikke bliver taget seriøst, ville jeg annullere ordren, hvis det kan lade sig gøre.

 

Håber det løser sig på en fornuftig måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Seføli går det ikke hurtigere af at spørge men du spurgte jo også bare efter en tidsramme eller et "ved ikke"

 

Jeg ville ringe til dem igen og spørge efter netop det, såfremt de ikke svarer ordentligt ville jeg henvise til købeloven: såfremt de ikke kan fortælle en leveringstid der overholdes og kan accepteres af dig så må du annullere handlen.

 

Jeg ved at DW er kendt for lidt langsommelighed og det tar nemt 3-6 md at få en special bestilling.. Men det tyder på de slet ikke har spurgt men bare gættet på en leveringstid.

 

Så på dem igen.. Fattet og roligt.. Svarer de ikke ordentligt så bed om pengene retur.. Kan sagtens forstå hvis de selv er sure over DW, men det skal ALDRIG gå ud over kunden: SLUT

 

De bør også tænke på at dårlig omtale i dette forum vil skade dem alt for meget.. Og synes bedtemt ikke du har gjort andet end at handle meget venligt.. Du kan minimum forlange det samme.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle

 

Fedt at høre at man ikke er nærtagende..

 

For det første så er det 110% ligemeget om jeg kender noget til denne verden..

Jeg arbejder ikke i denne branche mere så nu er jeg alm kunde og synes det er helt fair at spørge til om leveringstiden er ændret...

 

Jeg har på intet tidspunk brokket mig over at min vare er forsinket...

ville blto høre om hvordan tidsplanen så ud, da det i min verden nærmere er reglen end undtagelsen er det bliver forsinket.

 

Dette har jeg så selv klaret ved at ringe til Luthman i sverige spm står for importen, de kunne svare mig at min vare har ETA ved dem d. 30 Nov, og da jeg var igang spurge jeg lige på en 10" tam jeg også har bestilt...den kommer d. 10 dec...også forsinket ifølge dem.

(så forsinkelsen er alligevel på omkring de 2 måneder på min 18")

-Dette opkalds varighed = 4 min.

 

Men nu er der kommet styr på det, og ang rabat osv. det handler ikke om det og det gider jeg ikke bruge tid på...

Jeg har efterfølgene skrevet med personen som har skrevet den lange besked til mig, og vi bliver nok ikke enige om noget.

 

Nu arbejder jeg selv som butikschef i en kæde som har over 300 butikker på verdensplan, så jeg ved udmærket godt at man ikke kan give alle svar på om deres vare er forsinket, men man kan/skal ta folk henvendelse seriøst, og edt føler jeg helt sikkert ikke er sket her.

 

Men jeg venter på min vare og glæder mig over at at jeg ikke skal lave så lange rundgange endnu.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Det virker på mig som om den person der har skrevet den mail, ikke selv forstår indholdet af den formulering der. Det han skriver der, får det til at virke som om han synes du er en påtrængende, irriterende kunde.

 

Jeg synes til gengæld det er en meget rimelig forespørgsel du laver. Når man laver en handel på mange tusind kroner, bør man kunne få at vide hvornår varen cirka forventes leveret. Det kan ikke være for meget at forlange.

 

Desværre synes jeg det er en generel tendens, og af en eller anden grund oplever jeg det ofte i (musik)butikker herhjemme. En eller anden pudsig forveksling af eksklusivitet med arrogance. Til gengæld oplever jeg det sjældent som en hel kæde der over en bred kam har lavt serviceniveau, men mere som enkeltpersoner/ansatte som har dårlig fornemmelse for hvordan man taler til kunder.

 

For mit eget vedkommende har det bla ført til at jeg ikke handler i bestemte butikker, når jeg kan se særlige ansatte bag disken. Så vender jeg mig bare om, og går igen. Eller også handler jeg over nettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå jeg skrev faktisk en mail til dem...

 

Her kommer den..

 

Hej *****

Måske opfattes min henvendelse som generende for 4Sounds trommeafdeling.

Dog vil jeg sige, at eftersom jeg har forudbetalt varens fulde beløb og er blevet lovet en leveringstid på 3 mdr. (som udløb i onsdags), så føler jeg mig berettiget til at kontakte jer.
- og som jeg også skriver så er det mere for at høre hvornår jeg kan forvente den ankommer, ved jo godt at der nærmere reglen end undtagelsen at deadlines ikke bliver overholdt.

Jeg henviser venligst til 4Sounds kerneværdierhttp://www.4sound.dk/about/values/

Læg specielt mærke til disse punkter:

6. Ordentlige
Vi opfører os ordentligt i alt, hvad vi har med at gøre. Vi behandler andre, som vi gerne selv vil behandles.


7. Præcision
Vi er omhyggelige og præcise overfor både kunder og samarbejdspartnere, med overholdelse af løfter om leveringstid, deadlines og andre indgåede aftaler.

Det kunne være rart, som kunde, at føle at I efterlever dette værdisæt, så jeg ikke føler mig som et irriterende element i jeres hverdag.

Det kunne være rart, som kunde, at føle at I efterlever dette værdisæt, så jeg ikke føler mig som et irriterende element i jeres hverdag.

og her kommer svaret tilbage...

Hej Jesper.

 

Måske opfattes min henvendelse som generende for 4Sounds trommeafdeling.

Nej, på ingen måde.

Dog vil jeg sige, at eftersom jeg har forudbetalt varens fulde beløb og er blevet lovet en leveringstid på 3 mdr. (som udløb i onsdags), så føler jeg mig berettiget til at kontakte jer.

Du er i din fulde ret til at henvende dig, alle de gange du har lyst.

- og som jeg også skriver så er det mere for at høre hvornår jeg kan forvente den ankommer,

Det forstod jeg godt på din henvendelse

ved jo godt at der nærmere reglen end undtagelsen at deadlines ikke bliver overholdt.

Det hører vist fortiden til

Jeg henviser venligst til 4Sounds kerneværdierhttp://www.4sound.dk/about/values/

Læg specielt mærke til disse punkter:

6. Ordentlige
Vi opfører os ordentligt i alt, hvad vi har med at gøre. Vi behandler andre, som vi gerne selv vil behandles.

7. Præcision
Vi er omhyggelige og præcise overfor både kunder og samarbejdspartnere, med overholdelse af løfter om leveringstid, deadlines og andre indgåede aftaler.

Vi er meget opmærksomme på netop kærneværdierne, nok mere end nogensinde før.
Dog er vi stadig mennesker og du kender jo om nogen arbejdsgangen bedre end de fleste kunder måtte forventes at gøre.

Din tom er på vej men, jeg kan desværre ikke oplyse om en præcis leveringsdato pt.
Jeg har rettet henvendelse til leverandøren og vender tilbage når jeg har et svar.

Og som skrevet tidligere, alle forespørgsler bedes rettet til mig.

God weekend

 

og får at slutte det hele af, da jeg ikke føler at vi nogensinde kunne blive enige...

 

Jeg skriver..'

 

Hej *****

 

Blot lige for at lukke den tråd..

Jeg tror ikke vil bliver enig, men jeg afventer svar på leveringstiden..

 

God dag.

 

og dette er svaret..

 

Hej Jesper.

 

Forventet leveringsdato 17/12-2014 på din gulvtam.

 

Du er meget velkommen til at få dine penge retur, hvis ikke du ønsker varen.

 

 

Slut på mails.

 

Det hele forkomemr mig lidt underligt da det aldrig har handlet om at jeg ikke vil ha min vare, jeg vil blot bare gerne høre om den var forsinket....

 

Jeg føler mig presset til at afbestille min vare, men det kommer ikke til at ske.

 

 

Jesper

 

Redigeret af Jesper Pingel
Link til kommentar
Del på andre sites

Nøj hvor er jeg rystet, har denne ekspedient mon nogensinde haft salg -og service eller lignende..? Uanset om I to måske ikke har været de bedste venner så kan man ikke behandle sine kunder på den måde.

Hvor er jeg dog glad for min instrument pusher Henrik Lund og hans kolleger i Odense afdelingen, der er servicen i top.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nøj hvor er jeg rystet, har denne ekspedient mon nogensinde haft salg -og service eller lignende..? Uanset om I to måske ikke har været de bedste venner så kan man ikke behandle sine kunder på den måde.

Hvor er jeg dog glad for min instrument pusher Henrik Lund og hans kolleger i Odense afdelingen, der er servicen i top.

Jeg har aldrig arbejdet sammen med manden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har aldrig arbejdet sammen med manden.

Ok, det virker bare som om at I kender hinanden i henhold til det sidste han skriver.. eller kan jeg bare ikke helt se mig ud af hvem der skriver hvad..

Redigeret af Max
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar