Hvilken "trommepad"


Bjørn

Recommended Posts

Hej derude.
Jeg ligger med en mindre gang sygdom, og nørder derfor trommeting ;)
Jeg har kigget rundt på alle de her trommepads; Roland spd, octapad, alesis samplepad og hvad de ellers hedder. jeg er blevet ret fanget af ideen, og har derfor dette spørgsmål.
Hvad er godt? Og hvad kan de forskellige pads? Hvad ville være det bedste allround valg?

Vh

Link til kommentar
Del på andre sites

En roland koster jo ligeknap 5500,-

 

Så hvis du ikke helt ved om det er "the shit" med en pad, jo købe en Alesis sample pad til knap 1000,- og se om det er skønt, og hvis det er dét, så kan du sælges din alesis for en plov, og så spare op/købe en SPD-SX.

 

Jeg mener bare at 5 svin er en dyr lektie hvis der går tre uger og du så er kommet videre og ikke ser noget større formål med den.

 

Jeg kan trods dét KUN støtte op om Roland og deres produkter.

Redigeret af Anders Olesen
Link til kommentar
Del på andre sites

Yes. Jeg tror bare at en alesis samplepad er lidt en anden oplevelse end mange andre.. Men du har en pointe! Jeg vil tage et smut i 4Sound og prøve lidt forskelligt før jeg beslutter mig.
Jeg tror faktisk at Yamahas pad er super fed, sådan af hvad jeg har læst og set?!

Link til kommentar
Del på andre sites

Spd-sx'en har ikke specielt mange fabrikslyde, og dem der er er ikke alle lige fantastiske. Den har til gengæld masser af plads til egne lyde, samples og backtracks. Dertil lettilgængelige effekter og nogle gode tilslutningsmuligheder. Jeg har selv én og er glad for den.

 

Er dit behov mange fabrikslyde skal du vælge Yamahas Multi12. Den har desuden mulighed for at indspille grooves, har flere pads, og modsat spd-sx'en kan man tilslutte en hihat-fodpedal (og stortromme selvfølgelig, men det kan spd-sx også). Det betyder at man med en stortrommetrigger og en HH-pedal kan lave et helt lille trommesæt med den.

Der er også plads til egne lyde+samples i Yamahas, men væsentlig mindre end Spd'en.

 

Det er altså to vidt forskellige maskiner, så du skal vurdere hvad dit behov er før du køber.

 

God fornøjelse med det, nyt gear er altid sjovt!

Hasse

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hvorfor ikke?

 

Har nemlig været ved at overveje at købe en, så vil gerne lige høre :)

jeg er vildt glad for min.... bruger den som trigger til ezdrums og det er super nemt at smide lyde på sd kortet.

fabriks lydene lyder dig lige så ringe som rolands lyde. :-)

 

vh. froggy

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok. Her er mine issues med Alesis Samplepad:

 

1. Man kan ikke sample i stereo.

2. Nogle gange vil den ikke spille to lyde på samme tid.

3. Det er besværligt at bounce lyde til SD-kortet, fordi det skal være et særligt format.

4. Der er meget begrænsede muligheder for triggervariation - man kan fx ikke få den til at stoppe den triggede lyd igen, før den er færdig.

5. Anslagsfølsomheden er bestemt ikke så god som en spds-x.

 

Alt dette er fint, fordi den koster en femtedel af en spds-x. Men det handler selvfølgelig om, hvad man skal bruge den til. Hvis man bare skal trigge et handclap eller en electro snare hist og her, er den fin nok. Og ja, som begynder/introduktion til samplepad-verdenen er den ok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu