Mest Alsidige Ride?


weirdrummer_

Recommended Posts

Hvilket ride er det mest alsidige du har prøvet? Med alsidig mener jeg det kan fungere i alle genrer....jazz, funk, metal, rock, latin, blues etc. God stikdefinition, lige tilpas med wash, god klokke, crasher godt - hele skidtet.

Har kigget lidt på 20" HHX Groove Ride og også en 22" Antique-skive fra Bosphorus, men har desværre ikke alverdens penge at gøre godt med... :argh:

kom med jeres anbefalinger her !

Link til kommentar
Del på andre sites

Det perfekte ride der dur til alt?

Ingen! :-).. Sorry

 

Det nærmeste jeg kommer er stadig et 20" Paiste 2002 black label ride.. Et af de lettere.. 2000-2100g.. Yep.. Vintage.. Ikke til at finde

 

Ja sorry.. De fås ikke fra ny..

 

Et Anatolian Passion Ride synes jeg også er fedt.. Men de er vist udgået??

 

Istanbuls lettere 20-21" er også supee cool.. Generelt et ride omkring 2100-2300g tror jeg er svaret..

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kører to separate setups - et til jazz og et til alt det andet. Jeg spiller ikke metal, men der vil jeg umiddelbart tro, man er ude i noget tykkere bækkener?

Af de to du nævner, ved jeg, at Groove-ridet er et meget alsidigt bækken, så det er nok ikke helt af vejen. Zildjians K Custom Dark er heller ikke helt ved siden af. Men igen - en hardcore-jazzer eller metal-dude vil nok rynke på næsen til deres behov..

Lige nu bruger jeg et tyndt Sabian AA Raw Ride til jazzen, og et Meinl Vintage Sand Ride til alt det andet. Meinl'et er ret alsidigt, men for tyndt til hårdere rock.

Just my 2 cents.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bliver nød til at give jarl_1998 helt ret. Jeg har endnu ikke prøvet et andet bækken end mit Sweet Ride, som har kunne dække mine behov. Synes selv at jeg er ved at have spillet en hel del forskellige genre og det er et bækken som har virket hver gang..

Et ekstra bonus er at det også finger rigtig fedt som crash..;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det nævnte Zildjian A Sweet Ride er tit omtalt som MEGET alsidigt, crashabelt men alligevel med god definition - jeg har prøvet et 20" Sabian Sound Control, som også kunne det hele.

 

Af mine egne vil jeg fremhæve mine Paiste 602 og 505 medium rides - de ligger også i den af Henrik nævnte vægtkategori.

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

jeg har Zildjian 21" Sweet Ride og vintage Paiste 2002 20" ride, og de 2 bækkener dækker 100% alle mine behov (rent musikalsk :gross: )

Til heavy/tung musik skal der nogle tykkere skiver til.

 

Når jeg vinder i Lotto vil jeg købe mig fattig i fede rides, for der er så mange af dem!

Bottom line er, at hvad der er godt - afhænger af øret der lytter.

 

Det var mine 50 cents..

/Per

Link til kommentar
Del på andre sites

, men har desværre ikke alverdens penge at gøre godt med... :argh:

 

Hvis du ønsker at folks anbefalinger skal matche din økonomi. Så er det måske fint at vide hvad du rent faktisk har at gøre godt med.

Et 21" Sweet Ride kan nok ikke erhverves for ret meget under de 1200 kr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan også kun anbefale både Zildjian K Custom Dark Ride og A Sweet Ride. Derudover er Sabians HHX Groove Ride samt også Evolution Ride rigtig gode bud. Alle fire rides crasher ret godt, men vær opmærksom på, at der kan være ret stor forskel på især Zildjian-modellerne.

 

I øvrigt er 21" også en ret alsidig størrelse. Man får lidt af kontrollen fra 20" og noget mere wash og dybere undertoner fra 22".

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid spillet med to ridebækkener på sættet, indtil jeg fandt Zildjians 21" Sweet Ride.

Det kan det meste og er meget "følsom" over for forskellige stikker.

Skal jeg f.eks. spille noget jazzet, bruger jeg ahornstikker med små kuglehoveder. Er det rock kan det være en power 5a med nylon tip. Bækkenet lyder vidt forskelligt med de to slags stikker.

God jagt

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit Avantgarde Precision ride synes jeg også er relativt alsidigt. Klokken er gennemtrængende, der er definition og der er wash og sidst men ikke mindst crash. Bækkenet vejer omkring 2400 og minder sgu egentlig en del om et tyndere a/a-custom fra Zildjian.

 

Faktum ved de alsidige rides er at de er middelmådige til det hele. De er hverken superfede metalrides, jazzbækkener, rockbækkener - whatever. De kan bruges til det hele, men du kan finde et federe bækken der kan tage dets plads i en given situation - det er helt sikkert.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu