Ny Storetromme Fra Rathje Drums


Louie

Recommended Posts

Heey trommeslagere! :-)

Her for et par måneder siden skete der noget meget sørgeligt... Jeg blev nødt til at opdele mit dejlige Drum Limousine-trommesæt i 2 dele, da jeg spiller i 2 bands, der desværre ikke deler øvelokale.

Mht. tammer var der jo intet problem overhovedet, da jeg har 4 stks., og jeg sagtens kunne leve med 2 pr. sæt.. 10" + 14" til mit funk/soul-band og 12" + 16" til mit rockband :tu:
Lilletrommer har man jo altid massere af (jeg er vist ikke den eneste :hmm: ), så der var skam heller ingen bekymringer dér..

Meeeen, eftersom jeg kun havde én storetromme kom der kvaler, og jeg blev straks nødt til at handle, før der opstod problemer.
Da kontaktede jeg Henrik Rathje herinde fra TS, da jeg havde hørt nogle af hans snares til TS-dage i år, og huskede dem som ret så fede (glemmer aldrig Jonas Linds SD som var lige i øjet!).. :-)

Så jeg kontaktede Henrik og bad ham om specifikke lydkrav: massere af attack og så skulle den være blue sparkle, ligesom mine DL'er...

1 måned + et par dage senere kunne jeg så hente mit nye medlem til familien, og jeg må sige, at den passer perfekt ind i setup'et.. Jeg havde den med til et Big Band-job her i weekenden, og ja, den kunne sgu også spille jazz!! :cigar:


Prøv selv at se, hvor flot den er :D

Bond-Farve-0340.jpg?_subject_uid=3708496

 

 

Udover at den så er superflot og matcher perfekt til de andre trommer, så lyder den også bare fantastisk. Har haft den med på 2 jobs indtil videre, hvor den spillede helt perfekt. Der er massere af tone i den men allerbedst af alt; Attack! :-)
Og så er den også alsidig må jeg indrømme.. Nok mere alsidig end jeg først havde troet.. :-)

Så Henrik, jeg takker mange gange for den gode handel.. Jeg glæder mig til at hive den ind i mit øvelokale, hvor den også skal udsættes for rock - jeg er slet ikke i tvivl om, at den også dér vil klare det ret godt! :)

God dag til jer andre trommeslagere derude! :D

-Louie

Link til kommentar
Del på andre sites

Arrrh fucking Dropbox.. Jeg er så skidedårlig til at bruge det... :oops:

Her burde der gerne komme et billede af mine trommer og en - næ to faktisk - meget koncentreret nodelæsere:

Bond-Farve-0340.jpg

Redigeret af Louie
Link til kommentar
Del på andre sites

Jaaa, den passer lige ind! :-)
Den er 22x14 faktisk.. Jeg ville gerne have en "flad" tromme, da jeg tidligere har haft gode erfaringer med dem! :)
Det er ahorn med midterlag af poppel.. Henrik kan lidt flere detaljer end jeg kan.. Der er også re-rings i trommen, så der er skub i den! :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er flg config

 

7 ply: 2 ply maple, 3 ply poppel, 2 ply maple.(ca. 4,5 mm)

rerings: maple (ca 3 mm)

Reifer: maple

 

Reifer har flammet ahorn på de yderste lag og er olierede..

Kedlen er coated i delmar blue sparkle og har flammet ahorn som inderste lag som har fået et enkelt lag olie.. Det er bare så lækkert at se på og beskytter mod fugt uden at ødelægge varmen i lyden :-)

 

Kanter er 45 grader med medium rundet apex og et lidt dybere ydre cut for at dæmpe skindet en anelse.. Mere kontant lyd som blev efterspurgt :-)

 

Lugs er de gode støbte dixon ..ben er Gibraltar.. Dem der HOLDER.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu