Hvad Skal Jeg Vælge?


Ødegaard

Recommended Posts

Jeg spiller i et band, hvor jeg KUN spiller med rods. Jeg har i dag et Paiste 2002 ride, men syntes måske det er lidt for "rock'et" til vores stil. Stillen er noget Leonard Cohen, Bonnie Prince Billy agtigt low-fi. Har lyttet på en masse på nettet, men syntes s.... det er svært. Tænker måske noget Paiste 602, Giant Beat eller måske noget ældre Zildjian. Behøves ikke være for "pæn" i lyden. Måske et sweet ride også. Ved det er næsten umuligt og svare på :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du overvejet at smide en kæde på? Skal selv til at spille i et band, hvor jeg kommer til at spille rods og brushes, og jeg regner med at bruge et 18" 2002 (Black Label) medium crash med en kæde på som eneste bækken i et meget simpelt setup..

 

Eller måske skal du bare have et tyndere bækken - som du selv skriver et tyndt 602, måske noget Dream Bliss eller noget i den retning?

Redigeret af Kasper Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nitter er sagen - især i et ikke for stort og ikke for tyndt bækken.

18" Medium lyder helt rigtigt.

I mit rockabillyband - hvor jeg også spiller med rods 85% af tiden - bruger jeg et ret tyndt 18" 2002 Medium uden nitter.

Det lyder sådan her:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5484601/10%20Red%20Cadillac%20and%20a%20Black%20Moustache%202%20Mix%2014.03.19.wav

 

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Paiste18" eller 20" 505 ride/medium (hvis du vil spare lidt penge) - 505 er ok tørt, og ellers 602...

Man kan som erstatning for 505, nogle gange være heldig at finde et 404 der lyder godt.

Jeg tror at et 21" sweet-ride bliver for voldsomt. Selvom sådan et sweet-ride er meget alsidigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sikke en masse forkellige foreslag, nogle er rigtig gode andre er nok noget diskutable, men noget hen ad Henrik H´s mening er ikke så ringe.

Nu har jeg spillet til suppe, steg og is komsammener gennem mer end 40 år hvor tante Anna eller onkel Åge sidder en meter foran stortrommen, og der syntes jeg at black lable 2002, 18" medium, og paiste 602 ,20" medium flat ride, og 602 hihat har fungeret godt.

Men prøv at lytte en masse på nettet og dan dig et indtryk af hvad der falder i din smag.

 

Hilsen Finn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Et gammelt 18" A zildjian, som ikke er for tykt kan sikkert fint gå, men som kombineret 18" crash/ride ville jeg nok, hvis jeg var dig, lede efter et gammelt Paiste 602 medium. Jeg har indtil flere af begge slags, og synes, at med rods lyder et 602 bedst. Men selvfølgelig - smag og behag. Det har noget at gøre med karakteren af bækkenets diskant. Der er - i hvert fald mine - A Zildjian lidt "grovere" end 602.

 

Mvh

Erik

 

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Uanset hvilket mærke skal det være i den tynde ende.

Og af de 18", jeg har haft, har det overraskende for mig selv været mit gamle, udbankede Black Label 2002 der har virket bedst. A Zildjian, Zanki....har været de andre.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu