Top 10 Drummers Of All Time


psimon

Recommended Posts

Rhonwyn Newson fra the New Zealand Herald har begået en i mine og mange andres øjne mindre heldig liste af top 10 trommeslagere til alle tider.

 

Her er linket:

 

http://www.nzherald.co.nz/entertainment/news/article.cfm?c_id=1501119&objectid=11340096

 

Det bedste er næsten kommentarerne, men døm selv.

 

Personlig kan jeg finde 2-3 på listen jeg ville medtage og nej, det er hverken Phil Collins eller Stewart Copeland der lander på min liste. :)

 

Men hvad er dine top-3 favoritter?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg savner lidt slagere, der ikke spiller i den mere rockede genre..
Der er jazz-slagere og rock-slagere på listen men savner lidt nogle funky eller mere poppede trommeslagere.. :-)

På min top3 er:
1. Jeff Porcaro

2. Vinnie Colaiuta

3. Måske Dave Grohl.. Er ikke helt sikker, men han spiller godt! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Fra listen:

 

1. Gene Krupa, som opfinder af det moderne trommesæt

 

Udenfor listen:

2. Mitch Mitchell, som repræsentant fra den mere rockede genre

3. Hal Blaine, som den trommeslager, der har spillet på flest #1 pop hits

 

[Edit], Men jeg skal have hørt noget med Dave Grohl, Meg White og alle de andre som bliver foreslået i denne tråd !

Redigeret af psimon
Link til kommentar
Del på andre sites

synes det er fjollet og ligegyldigt at nævne en liste uden at sige hvorfor den ene trommeslager er bedre end den anden....

 

er det pga teknik? at folk bare side og spiller

kedelige chops og paradiddler osv eller er det trommeslageren der faktisk spiller for sangen og ikke for sig selv?

kunne være mere sjovt at høre folk forklaring om hvorfor de netop har lavet en top 3 med de slagere

 

vh froggy

Link til kommentar
Del på andre sites

synes det er fjollet og ligegyldigt at nævne en liste uden at sige hvorfor den ene trommeslager er bedre end den anden....

 

vh froggy

:tu:

 

1: Meg White.

Fordi hun slår hårdt, og så passer hendes tromme talent blændende til Jack Whites sang talent.

Synes heller ikke det er helt uvæsentligt at hendes røde top matcher Jack Whites tøj, og ikke mindst trommerne selvfølgelig. Top doller performance.

 

2: Nimbas

Også et stort talent, kun overgået af Meg White. Påklædningen bør der strammes en del op på.

 

3: Gene Krupa eller Thomas Lang.

Hmmm... det´ sgu svært. Den skal jeg lige tænke lidt mere over.

 

Redigeret af UlfN
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er skørt at lave en liste, hvor man skælner mellem trommeslageres niveau, men så har forskellige trommeslagere med pga. forskellige egenskaber. Vægter man teknik højere end groove, og hvem groover mest. Altså.. så må det sgu, hvis endelig, blive i tilfældig rækkefølge. Det her er listen af de trommeslagere, som jeg synes er de fedeste, og har bidraget med noget til genren/generelt.

 

Gary Novak/Dave Weckl - nogle af mine større idoler indenfor fusionjazz mm. spiller virkelig tæske-sygt.

Eric Harland/Brian Blade/Jamire WIlliams - spiller igen fuldstændig åndssvagt, dog inden for en anden genre: jazz.

Gavin Harrison - spiller også virkelig fedt, indenfor genren progressiv rock.

Mark Guiliana/Jojo Mayer- spiller virkelig underligt, men fedt indenfor elektronisk musik mm. Jojo's håndteknik samt dvd'er er super, og mener virkelig han har opfundet den dybe tallerken med sine grooves.

Steve Jordan/Questlove - sygt fedt groove, virkelig fed lyd i pop og blues sammenhænge.

 

Det var dem jeg lige kunne komme i tanke om på stående fod. 3 var simpelthen ikke nok... Som I kan se bidrager de alle med noget forskelligt, og synes derfor en top 3/top 10 ville være mærkelig.

Mine valg indikerer vel egentligt min alder, men sådan er det nu altså! De trommeslagere, musik mm. jeg lytter til er for det mest nulevende kunstnere - materiale med disse er også lettere tilgængeligt - hvilket nok er grunden.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er skørt at lave en liste, hvor man skælner mellem trommeslageres niveau, men så har forskellige trommeslagere med pga. forskellige egenskaber. Vægter man teknik højere end groove, og hvem groover mest. Altså.. så må det sgu, hvis endelig, blive i tilfældig rækkefølge. Det her er listen af de trommeslagere, som jeg synes er de fedeste, og har bidraget med noget til genren/generelt.

 

Gary Novak/Dave Weckl - nogle af mine større idoler indenfor fusionjazz mm. spiller virkelig tæske-sygt.

Eric Harland/Brian Blade/Jamire WIlliams - spiller igen fuldstændig åndssvagt, dog inden for en anden genre: jazz.

Gavin Harrison - spiller også virkelig fedt, indenfor genren progressiv rock.

Mark Guiliana/Jojo Mayer- spiller virkelig underligt, men fedt indenfor elektronisk musik mm. Jojo's håndteknik samt dvd'er er super, og mener virkelig han har opfundet den dybe tallerken med sine grooves.

Steve Jordan/Questlove - sygt fedt groove, virkelig fed lyd i pop og blues sammenhænge.

 

Det var dem jeg lige kunne komme i tanke om på stående fod. 3 var simpelthen ikke nok... Som I kan se bidrager de alle med noget forskelligt, og synes derfor en top 3/top 10 ville være mærkelig.

Mine valg indikerer vel egentligt min alder, men sådan er det nu altså! De trommeslagere, musik mm. jeg lytter til er for det mest nulevende kunstnere - materiale med disse er også lettere tilgængeligt - hvilket nok er grunden.

 

 

DEJLIGT med et indæg der er lidt dybere end blot en mild form for tourette syndrom. :D

 

venligst Froggy.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bertram: Enig.. Velformuleret svar.

 

Og som sædvanligt: sådanne lister gir INGEN mening..

 

Der findes INGEN verdens bedste på NOGET instrument.. Der er utroligt mange dygtige musikere, som hver især har deres forcer!..

Nyd at have jeres egen mening .. Også når de ikk er på nogen smarte/dumme lister :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, det kunne være interessant at se folks personlige lister, hvis de i højere grad drejede sig om, hvilke slagere der har påvirket og haft indflydelse på os. Det spændende er i mine øjne ikke, at f.eks. Virgil Donati er et polyrytmisk teknikmonster, hvilket de fleste nok kan blive enige om, men snarere at en bestemt slager af en bestemt grund har haft indflydelse på vores eget spil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dem jeg har googlet mest i tidens løb er: Brian Blade, Benny Greb, Chad smith, Stanton Moore og på det seneste Mark Gulliana. Foruden disse har Steve Jordan også været indeover + Mike johnston + Bill Stewart + Morten Lund + Søren Frost + div. Men de 4 første, er dem der klart har inspireret mig mest. De har åbnet mine øjne for de muligheder der er på trommesættet + tilgang til musikken.

 

Benny Greb - fordi han formår at få alt hvad han spiller til at være musik, selv uden band....

 

Brian blade - pga. hans utrolige musikalske dynamik og bredspektret trommespil - har det vildeste low volume groove.

 

Chad Smith - pga. han har så meget power og et fænomenalt stortrommespil.

 

Mark Gulliana - fordi han groower for vildt samt har et ekstremt overskud i hans spil + at de rytmer han spiller / breaks o.s.v ville jeg aldrig selv have troet muligt.

 

Syntes alle disse musikere/trommeslagere har hver deres stil, der passer utrolig godt til den musik de spiller + at de tænker trommespillet (efter min mening) meget interessant.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er stærkt fristet til at starte en Rasmus-Modsat-liste, med de ringeste/mindst inspirerende trommeslagere jeg har hørt. Er dog bange for at det vil provokere mere end hvad godt og nødvendigt er, så jeg tier :dev:

Det er jeg slet ikke enig i, sådan en liste ville være fino...og lidt mere "sjov" synes jeg.

Det er jo forskelligt hvad vi oplever som en fedt trommeslager og en deslige overvurderet.

 

Men den skal jo bare laves i en anden tråd..

 

På den anden side så ender det jo næsten altid med at folk skal være klogere end andre med disse lister.

 

Jesper

Redigeret af Jesper Pingel
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu