Stereo Crosstalk?


difquin

Recommended Posts

Hey tech-savvy folk,

 

Jeg har et issue med min laptop eller rettere min phones udgang. Jeg forsøger at afspille et backtrack med klik i venstre kanal og track i højre. Total separation af waveformen. Klikket skal i mine ører, tracket skal i PA. Men, min møgspand af en 2013 W8 Asus laptop laver mærkbar bleed/crosstalk imellem sporene, så klikket kan høres i PAet. Der er kun phones udgang på laptoppen, og crosstalken kan høres blot ved at slutte hovedtelefoner til. Nogen gode forslag? Jeg ville helst uden om at skulle investere i eksternt lydkort, men jeg kan forstå, det her problem måske ikke kan løses på anden vis.

 

Hjælp!

 

/J

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tippet Gunnar. Jeg ved godt, man altid skal prøve med forskellige kabler, før man råber vagt i gevær. Problemet er der bare også i hovedtelefoner, så tror desværre ikke kablet (stereo minijack til split stereo jack) er synderen. Har også prøvet at rode med panningen på mit system uden held.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et rent skud i tågen, men kunne det være et software problem? Altså har du prøvet at bruge et andet program til at afspille filen?

 

Hvis det ikke virker er du nok ude i at skulle have et eksternt lydkort, som du selv nævner.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu