Gulp.. Jeg Er Sprunget Ud Som Solist.. For Alvor


Mikas

Recommended Posts

Hej kære kolleger

 

Som nogle af måske har set, er jeg sprunget ud i et meget personligt soloprojekt. Efter at have været sideman for Lydmor og Peter Sommer føltes det pludselig helt rigtigt, at forfølge de her sange, som rumsterede i baghovedet.

 

For ca. 25 dage siden startede jeg en crowdfunding, for at finansiere min debut EP som bliver produceret af Carsten Heller (Spleen United, Nephew, Peter Sommer mfl)... og jeg er fandme kommet 100% i mål med min første milepæl. Hvis jeg samler flere penge sammen, har jeg også penge til coverart og flotte fotos.

 

Jeg håber I har lyst til at kigge ind: http://www.mikas.dk

I kan også følge med her: http://www.facebook.com/mikasdk

 

Glæder mig til at høre hvad I tænker

 

kh

Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Sikkert fordi at man dermed ved, at der er folk der syntes projektet lyder spændende og dermed gerne vil støtte op omkring det:)

jeg er sikkert alt for meget af den gamle skole, hvor at folk støtter op/køber pladen hvis man synes den er god.

 

 

Mikas, videoen er rigtig godt lavet. får mig til at tænke på en Dansk røde kors video,

har du selv stået for teknikken osv?

 

venligst Froggy

Redigeret af frogspoon
Link til kommentar
Del på andre sites

Her er lidt om crowdfunding og incitamenter. Det er fra denne artikkel:

http://www.booomerang.dk/hvad-er-crowdfunding/

 

Dine incitamenter, altså det du tilbyder at give tilbage til dine funders som tak for hjælpen, skal du også virkelig lægge meget arbejde i. Gør dig umage, og planlæg og tilbyd nogle virkelige interessante incitamenter. Husk på, at de fleste vil tænke whats in it for me, når de nu støtter dit projekt med xx kr.. Det er helt naturligt og meget rimeligt. Nogle funders er mere eller mindre ligeglade med incitamenterne, og er bare med for at kunne støtte projektet fordi de slet og ret finder det spændende, interessant eller berigende. Eller alle tre ting på én gang. Eller måske noget helt andet. Med incitamenterne viser du, at du har forståelse for at der er lidt bytte bytte købmand i crowdfunding. Prøv at se på eksisterende crowdfunding projekter og deres incitamenter. Så vær ikke karrig med dine incitamenter.

 

Som jeg læser det, er det en mulighed til at få et projekt financeret uden selv at skulle rejse risikovillig kapital. Man har altså ikke selv noget tab ved et projekt der ikke bliver lønsomt, og sidder så ikke med en ubehagelig gæld til banker eller investorer. Bliver det en succes kan man beholde afkastet. Bliver det en fiasko, er det ikke éns egne penge der er gået tabt

Eller har jeg misforstået det hele?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikas.

 

Jeg skrev også i den gamle tråd, men den blev vist slettet med servernedbruddet...

 

Anyways: Spændende projekt - tillykke med det.

 

 

Jeg savner måske noget mere musik i den video der. Jeg er med på at hele ideen er at præsentere en "ånd" - noget som får folk til at smide lidt penge efter projektet.

 

Men for mig som musikforbruger, ville det nok kræve noget mere præsentation af musikken, før jeg ville smide penge efter det. Jeg er måske gammeldags, men vil gerne vide "hvad jeg betaler for" - inden jeg betaler. Jeg ville heller ikke købe en CD med et band jeg ikke kender, uden at høre musikken først.

 

Måske den sang der kører i baggrunde i videoen kunne få lidt mere plads - altså fjerne noget af speaket og skære det mere ind til benet. Kun sige det aller vigtigste - kortere indspark - og så lade musikken "tale" i stedet.

 

Kunne måske også give lidt variation i udtrykket hvis de "video-live-takes" der kører, havde en mere "live-agtigt" lyd. Så man får fornemmelsen af at være der i studiet sammen med dig, i stedet for fornemmelsen af "mand der synger til musik".

 

Mvh Mikkel

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel og alle I andre

 

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger, og snakken om crowdfunding generelt er også super spændende.

 

Først for lige at svare Mikkel/Lille John:

Det er en rigtig god pointe, at der ikke er nok musik derinde - jeg overvejde også kraftigt at lægge hele min første single derind, men som det ser ud nu udgives den først i starten af det nye år sammen med min første musikvideo. Grunden hertil er, at vi får vores 2. barn indenfor ganske kort tid - og jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at lægge det hele ud nu.. :-)

Men det ER en god pointe, og jeg vil gerne dele et privat streaming link med de, som har behov for at lytte til hele nummeret før de beslutter sig. Smid mig en mail på mikas.e@gmail.com :-)

 

 

og til crowdfunding-snakken generelt:

Det har været super svært at vende sig til tanken om at spørge så direkte.. Men det foregår jo ret beset af et antal forudbestillinger af EP'en, og jeg føler jo uden tvivl, at jeg er igang med at lave en samling smukke sange, som jeg er stolt af at dele med omverdenen.

Jeg har fået så vanvittigt mange dejlige kommentarer og beskeder i forbindelse med den her crowdfunding, og den har fungeret som et lille mini-portræt af mig og min musik - derfor handler det ikke kun om pengene der skal finansiere projektet, men også den dialog jeg får med folk.. det synes jeg er fantastisk...

 

Tak for jeres inputs!

 

Mikas

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel og alle I andre

 

Tusind tak for jeres tilbagemeldinger, og snakken om crowdfunding generelt er også super spændende.

 

Først for lige at svare Mikkel/Lille John:

Det er en rigtig god pointe, at der ikke er nok musik derinde - jeg overvejde også kraftigt at lægge hele min første single derind, men som det ser ud nu udgives den først i starten af det nye år sammen med min første musikvideo. Grunden hertil er, at vi får vores 2. barn indenfor ganske kort tid - og jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at lægge det hele ud nu.. :-)

Men det ER en god pointe, og jeg vil gerne dele et privat streaming link med de, som har behov for at lytte til hele nummeret før de beslutter sig. Smid mig en mail på mikas.e@gmail.com :-)

 

Tak for jeres inputs!

 

Mikas

 

Hej Mikas.

 

I første omgang tænkte jeg egentlig bare på at give musikken lidt mere plads i den video du har lavet. Så skal man også kun klikke et sted får at få indtryk af "hele pakken" når man kommer ind på din side.

 

Det kunne selvfølgelig også være et udklip af første singlen. Men at lægge hele singlen ud til streaming ville jeg - hvis jeg var artisten - måske også være lidt varsom med i første omgang.

 

Anyways: Jeg vil gerne høre nummeret, så du får lige en mail en af dagene. Og tillykke med barnet også...

 

Mvh Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu