Dit Drømmesæt


Dennis Hentrich

Recommended Posts

Mange går jo rundt med tanker omkring det ultimative drømmesæt, som måske aldrig bliver realiseret, eller måske har du allerede sættet? Denne tråd er dedikeret til den drøm.

 

Hvis penge ikke var noget problem, hvilket sæt ville du så vælge?

 

 

(Jeg ved godt at denne tråd ikke er så brugbar, men det er ret sjovt at høre hvad folk går og har af drømme)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan starte med mig selv.

 

Jeg har længe gået og været lidt lun på et nyt Ludwig sæt. Det skulle i såfald have følgende specs:

Ludwig Classic Maple 7-ply i Aquaburst over flammet ahorn.

Størrelserne skulle være 10”x8”, 13”x9”, 15”x14”, 18”x16”, 22”x16” samt matchene 14”x8” lilletromme.

Der skulle sidde de nye Atlas mounts på både hænge- og gulvtammer. To sæt large curved spurs på stortromme og uden tamholder.

Indvendige dæmpere på gultvammer og lilletromme.

Large Classic lugs på stortromme og gulvtammer, small classic på hænge og large twin lugs på lilletromme.

B/O Badges selvfølgelig.

Prisen ville ende på lige knap 50k. kr.

 

Det ville farvemæssigt ligne dette lidt, men bare i flammet ahorn:

Aquaburst-7.jpg

Redigeret af Dennis Hentrich
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke begrænse mig til et sæt, men har to sæt som jeg drømmer om, hvor af jeg faktisk allerede ejer det meste. Mit kære Ludwigsæt er en sand virkeliggørelse af en drengedrøm, og den lever og spiller på livet løs. Mit drs er en senere voksendrøm, som opstod på mine erfaringer og deraf nye lydønsker. Dette sæt ville jeg djævelsk gerne have udbygget med 10 og 13 toms og 20 bd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine drømmesæt er:

 

Mit Blue Glass Glitter Gretsch Square Badge USA Custom

10, 12, 13, 15, 16, 22

 

Et Rathje Custom efter egne specs i samme størrelser lakeret af den sindssygeste paint brush-kunstner fra MC Struds i Varde. Kender ikke hans navn, men så en del af hans arbejde derovre i sommer. Shiiiiiit, det var crazy!

Prisen for et sæt tør jeg ikke gætte på, men en tank til en Harley kostede ca. 12.000,- i malerarbejde! Bum!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine drømmesæt er:

 

Mit Blue Glass Glitter Gretsch Square Badge USA Custom

10, 12, 13, 15, 16, 22

 

Et Rathje Custom efter egne specs i samme størrelser lakeret af den sindssygeste paint brush-kunstner fra MC Struds i Varde. Kender ikke hans navn, men så en del af hans arbejde derovre i sommer. Shiiiiiit, det var crazy!

Prisen for et sæt tør jeg ikke gætte på, men en tank til en Harley kostede ca. 12.000,- i malerarbejde! Bum!

Wauw.. Tak for kaffe.. Post nogle fotos af hans arbejde?.. Det lyder jo vildt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer til at lyde selvfed men de drømmesæt jeg havde, ejer jeg nu.

 

Fibes: 10,12,13,14,16,22,24

Rogers: 10,12,13,15,16,18,24

Ludwig: 12,13,14,16,20,22,24(endnu under restaurering)

Premier: 10,12,14,16,20,22

Keller: 10,12,14,16,22

Rathje Drums: 13,15,16,22,24 (15+24 ikke færdige endnu)

 

Havde også en drengedrøm om et Gretsch Walnut sæt i 10,12,13,15,16,22,24 men efter at ha spillet på flere af sådanne sæt måtte jeg bare indse at de ikk er min kop the

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej slagere!

 

"Drømmesæt" er måske ikke lige, hvad jeg vil kalde det. Meeen - skulle jeg bytte mit Ludwig ud med et andet sæt, blev det sådan et:

 

Yamaha Maple Custom Absolute i størrelserne: 8, 10, 12, 14, 16 og 20.

 

Et sådan sæt er pt. til salg i Ålborg (se billedet - og bemærk det vender korrekt!) - og Mr. Thorsen har et lidt mindre til salg i Odense. Men jeg har desværre ingen penge til legetøj!

Yamaha 20 BD.jpg

Redigeret af søs
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Puuha, den er svær.

 

Det DW Collectors, jeg havde indenfor døren i 3 dage tidligere i år, lød fantastisk. Det gjorde mit 3-ply Gretsch Round Badge også. Jeg er dybt forelsket i C&C Drums' Player Date-serie, som lyder helt utrolig fedt og er mega flotte!

 

Men! Nu går spørgsmålet jo på drømmesætTET! There can be only ONE - og så må man jo vælge de mest vellydende, mest velfungerende og smukkeste trommer, man har spillet på. Og så er der jo kun ét valg.

 

Premier Elite. Jeg vil enormt gerne have det i noget så kedeligt som sort - skal den have lidt mere over nakken, så en Copper eller Burgundy Sparkle. Men helst bare sort! (Forstår man det ikke, så kan man bare se den nye video "Play Ball" med et band, der engang var AC/DC).

 

Størrelser:

 

20x14, 24x14 og 26x14

12x8, 13x9, 14x10, 14x14, 16x15 (x2) og 18x16

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit drømmesæt må være et Rathje i kedler med ahorn med midterlag af poppel.

Det skulle nok være i størrelserne 22x16, 12x7, 15x14, 16x16/18x16.. Ved ikke helt med lugs. Det skal nok bare være nogle små fine nogen :-)

Alle trommer skal selvfølgelig være med mindst én forstærkerring og også være oliebehandlet på indersiden!
Men finishen skulle helt klart være en mat ahorn-finish, ligesom en Steve Jordan snare:

hqdefault.jpg

Og selvfølgelig skal det hele være med matte træreifer også, ligesom ovenstående dejlige tromme.. :) Ikke gammeldags træreifer med claws men ligesom yamaha's med huller :D

 

Kan næsten høre sættet for mig....

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hvor er vi kedelige....

Jeg kan nemlig heller ikke rigtig komme i tanker om ret meget, jeg hellere vil have end mit mahogni-Beverley i White Marine Pearl. Årgang ca. 1975.


image-9923_53668B6B.jpg

image-FAF8_53668B6B.jpg

18x14 og 22x14" stortrommer, så jeg kan vælge - og 12x8 & 13x9" hængetoms suppleret af 14x14 & 16x15" gulvtoms. En Beverley 21 14x5" alusnare sidder der 75% af tiden.

Jeg har en 12x8 under ombygning til 10x8" - så er der næsten ikke andet end måske en endnu større stortromme.....men den skal vel næsten op i 26" før det føles tilstrækkelig anderledes end en 22"?



Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil have det hele.

 

Lortesvar, I know, men skal vi drømme så vil jeg heller ikke kunne begrænse mit til et sæt.

 

Jeg vil have rocksættet i de store størrelser.

Jeg vil have jazz-sættet i de små.

Jeg vil have heavy-sættet i de sollide størrelser.

Jeg vil have det kompakte sæt i fusions-størrelser.

Jeg vil have det sindsyge prog-sæt med mange tammer og bds i flere størrelser.

Jeg vil have et acryl-sæt.

Jeg vil have en række forskellige lilletrommer.

 

Og afhængigt af hvilket sæt vi snakker om, er der forskellige mærker og serier jeg drømmer om, så det er ikke bare at vælge "alle" størrelser fra en serie.

 

...og nu vi snakker drømme-sæt er det så inkl bækkener? For så....

Link til kommentar
Del på andre sites

Først og fremmest, vil jeg bare gerne ha' et sted at stille mine dejlige hjemmebyggede op, og

jeg drømmer ikke rigtigt om, at ha' et andet sæt end dem, men det kunne nu være sjovt, at bygge et mere.

Så ville det nok være et i 100% valnød, med små lugs og en 20" BD.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit drømmesæt, hmmm

 

Jeg har ikke ét, men masser af drømmesæt. Nogle bud kunne være:

 

Tama Starclassic Maple i str 8x7,10x8, 12x8, FT 14x14 og 16x16 BD 24x16 og 18x14 måske i Molten Satin Brown Burst.

 

Et af de nye Pearl Crystal Beat i str 10x7, 12x8, Ft 14x13 og 16x15 BD 22x16 i Clear

 

Et godt gammelt Ludwig i str 13x9, 16x16 BD 22x14 i Champagne Sparkle med 14x6½ Supra.

 

En kopi af Mike Manginis Dream Theater-sæt (det blå med satin HW) - bare for sjov.

 

En kopi af Todd Suchermanns sæt (det han bruger i sine DVD´er) Den finish er bare så pisse flot.

 

Det blå "Pearl"-sæt Jeff Porcaro bruger på Paris DVD`en. Fordi det ville være alt for fedt at eje det sæt fra den video/ dvd jeg har set allerflest gange.

 

Så kommer alle de mange, mange, mange snares jeg drømmer om oveni. For slet ikke at tale om bækkener :argh:

Redigeret af René Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu