Gulvtam --> Hængetam


Olje

Recommended Posts

Hej selvbyggerfolk :-)

 

Case:

Jeg har ført, med succes, lavet en 13" gulvtam om til hængetam, med beslag fra Yamaha tom mount (alt er Yamaha her).

 

Nu kommer det: nogen der har erfaring med at lave en 14x14" og en 16x14" gulvtam om til hængeditto? Altså i forhold til størrelserne. Tror egentligt at Gadd bruger disse størrelser som hængetammer :-o

Kedlerne er lavet af filipinsk maghoni, og er ikke voldsomt tunge.

Jeg er med på alt det der med huller i tammen, YESS osv. Jeg GIDER bare ikke alt det der med alle de ben - få tammerne i samme vinkel, samme højde etc. når vi er "på vejen" - DERFOR ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg har haft det - mine 14x13 og 16x16 Tama Superstars fra 70´erne - hængende i Rims på et solidt Ludwig tomholderstativ.

Jeg synes det lød godt - men det var simpelthen for irriterende til at jeg synes det fedt og satte ben på igen.

Dels var de ret vanskeligt at få til at sidde helt rigtigt - jeg løsnede tomholderne (Uniball á la Tamas egne), løftede tommen cirka derhen hvor den skulle sidde, strammede - og så sank den et pænt stykke ned, fordi alt gav sig. OK, jeg løsnede igen, løftede den lidt højere og prøvede igen. Stadig ikke nok........og så videre, indtil de sad rigtigt. Den mindste justering derfra gav det samme besvær om igen.

Dels virkede det meget sårbart - tabte jeg en dims under dem og kom til at støtte bare det mindste på dem, fjedrede de adskillige centimeter. Jeg var seriøst bange for, at hvis jeg en dag forglemte mig og lænede mig som jeg var vant til på gulvtommer på ben, ville Rims eller noget andet bøje.

Men det lød fint.....


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har oplevet fuldstændig det samme som Jon bare med et sæt 90'er Premier. Så hængetammerne blev lavet om til "rigtige" gulvtammer og væk var alt bøvlet med at få dem placeret rigtigt, at de gled ned osv. Det undrer mig lidt at du vil gå dem anden vej for at slippe for bøvl...

Og så ser det jo også meget federe ud med rigtige gulvtammer hæ hæ

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har spillet med både rims og ben på 14 og 16 - syntes klart at ben er hurtigst at stille op. Har brugt memory locks og tape, men ved efterhånden ca. hvor de skal sidde i dag - af én eller anden grund er der næsten altid lidt forskel på, hvor jeg gerne vil have dem og vnkel etc. fra gang til gang. 14 er fin i rim men jeg syntes 16 er for stor og tung - ældre gretsch. Vh Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker bare: hvis Gadd's kan, så kan mine vel også.

I skal jo huske at vi her snakker Yamahas tomholdere.

Kom i nat i tanker om, at min 14" Recording Custom jo hænger fint som den skal - hele tiden!! :-)

 

Hjemme hos mig hænger A-L-T :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Yamahas tomholdere virker ikke umiddelbart mere solide end Tamas - men selvfølgelig, hvis de ikke skal hænge i Rims gør det selvfølgelig en forskel.

Jeg har umiddelbart svært ved at se fordelen, men hvis du synes at gulvtomben er i vejen, så har du vel allerede besluttet dig?

:-)

Hjemme hos mig står det meste. Håret, for eksempel.


Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har selv et sæt magen til dit i samme str. Det er jo forholdsvis lette kedler, så tror absolut de vil hænge mere stabilt end på at Yamaha Rec kit da Rec er tungere. Hvis jeg var dig ville jeg beholde det du har, og følge Rathje's råd med Pearl's air dutter. Det duer ;-)

 

Mvh Saturn.

Link til kommentar
Del på andre sites

SÅ, nu får jeg skældud .....

 

Jeg gjorde det sgu alligevel... Men de sidder altså superfedt på sine tamholdere, og ryster ikke mere end andre hængetammer.

 

Faktisk var de begge to lettere i vægt end min 14" Recording Custom hængetam.

 

Værsgo': sten mig :-o

 

 

IMAG3706.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu