Gretsch Sæt


gazer

Recommended Posts

Hej jeg har arvet et trommesæt fra en bekendt, jeg ved godt at gretsch er et godt mærke og at den runde badge fortæller at sættet nok er fra før 70erne, men hvor gammel tror i sådan et sæt kunne være?

Coatingen er lidt forfalden men hvad ville sådan et sæt være værd ca.?

det er strotromme, hænge tam og gulv tam

Billeder

håber i kan hjælpe mvh. Christoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

Linket virker ikke! Men jeg mener at roundbadge er det mest sjældne = mest værdifulde Gretsch...! Men hvis det ikke er i helt god stand, kan du nok ikke få så meget for det, at det kan betale sig at sælge. Så hellere beholde det!

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

ahh hader geocities det burde komme til at virke på et senere tidspunkt. umiddelbart er det coatingen som er gået lidt fra der hvor den er sat sammen, spørgsmålet er om den originale coating kan bruges igen

Link til kommentar
Del på andre sites

http://www.photobrucket.com

 

Er det den originale coating der sidder på nu? Hvis du overvejer at skifte den, skal det 'fandme' gøres ordentligt, for ellers ville det være synd for sættet! ; )

Flot eller ej - det vil aldrig være det originale Round Badge Gretsch...! Jeg kan ikke sætte en pris på, det er der andre, der er bedre til. Men billeder gør i hvert fald underværker!

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo....jeg vil sige, sælg det.

 

Det er en populær finish i øjeblikket, samtidig med at "vintage" fænoment er ekstremt hyped i øjeblikket idet, at musikken der laves er meget inspireret fra det tidlige 60'ere til midten af 80'erne og derfor føler mange musikere en form for identitets-trøst i deres instrumenter.

 

For mig ligner det et 22x14 13x10 og 16x14 eller 16x16.

 

 

 

Jeg vil vurdere sættet til 9.000

 

Hvis du satte sættet i stand og restaurerede coatingen, (evt. rims's på) fik slebet reiferne vil du ha'et sæt til en 15-18.000

Link til kommentar
Del på andre sites

det lyder meget godt, spørgsmålet er så hvor meget det vil koste at få renoveret, og om jeg selv skal gøre det eller lade en prof.

fik også nogle originale gretsch hardcase trommetasker med :gross: men ja det lyder som en meget heldig handel jeg har fået lavet mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

det lyder meget godt, spørgsmålet er så hvor meget det vil koste at få renoveret, og om jeg selv skal gøre det eller lade en prof.

fik også nogle originale gretsch hardcase trommetasker med :gross:  men ja det lyder som en meget heldig handel jeg har fået lavet mig.

Det kan være fariigt at aelv give sig ud i en omcoating. Gretschs kedler er nemlig nøjagtig f.ex. 22" og hvis coatingen kommer helt ud til kanten kan du ikke få et skind på bagefter. Har selv haft et magen til som jeg fik Jes fra Music Aid til at coate. Borede selv huller og satte hardware og alt det andet på. Jeg fik 16.000 for det da jeg solgte det. Men en restaurering kan sagtens løbe op i 6-7000 hvis det både skal coates og slibes kanter. Men som sagt er Gretsch Round badge i meget høj kurs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil helt sikkert mene at du vil kunne få meget ud af at få det omcoatet i Music Aid. Den kan simpelthen bedst betale sig. Prøv at tjekke nogle af de sæt på deres hjemmeside som de selv har coatet om. Det ser SÅ fedt ud!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil helt sikkert mene at du vil kunne få meget ud af at få det omcoatet i Music Aid. Den kan simpelthen bedst betale sig. Prøv at tjekke nogle af de sæt på deres hjemmeside som de selv har coatet om. Det ser SÅ fedt ud!!

Modern Drums er altså også superdygtige til det. Ved, at Søren for et års tid siden havde et Round Badge (blue sparkle) til at stå, hvor han havde omcoatet gulvtammen. Det så sgu flot ud.

Og så mener jeg i øvrigt, at Modern Drums har nogle billigere værkstedspriser end DRS, men er ikke helt sikker. Du kan jo ringe til de to butikker og indhente tilbud.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo....jeg vil sige, sælg det.

 

Det er en populær finish i øjeblikket, samtidig med at "vintage" fænoment er ekstremt hyped i øjeblikket idet, at musikken der laves er meget inspireret fra det tidlige 60'ere til midten af 80'erne og derfor føler mange musikere en form for identitets-trøst i deres instrumenter. 

 

For mig ligner det et 22x14 13x10 og 16x14 eller 16x16.

 

 

 

Jeg vil vurdere sættet til 9.000

 

Hvis du satte sættet i stand og restaurerede coatingen, (evt. rims's på) fik slebet reiferne vil du ha'et sæt til en 15-18.000

Hold det så originalt som muligt så får du mest for det.. Så lad være med at omcoate og sætte rims på.. Få fikset det coating så det ikke sidder løst, det er det eneste jeg synes du skal gøre.. :)

Jeg tror du kan få 12.000 kr.. Måske lidt mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo erge jeg skrev jeg havde arvet dem :) dvs. han har aldrig spillet trommer eller noget det var en fra hans familie som gav dem til ham og han gav dem videre til mig, hvis jeg sælger dem får han 60-70% af handlen synes det er lidt synd for ham ellers. Jeg bor i Farum så det hvis jeg skulle have dem omcoatet skulle det være et sted her på sjælland, men efter som der er en del der råder mig til at lade være så tror jeg at jeg vil følge det råd, mange tak for hjælpen, det er super fedt med så hurtig respons

mvh Christoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst nyssa_temp

Det er saleme også en frækkert af en coating der sider på, dér! Jeg synes du skal snakke med en af de nævnte professionelle tromme-reparatører inden du beslutter dig for noget som helst. Men umiddelbart ville det fedeste så ikke være at beholde dem? Altså få dem fikset op (med den originale coating) slebet reiferne (det fjerner jo ikke noget fra originaliteten - medmindre man vil betale ekstra for 80er-rust) og så indramme et af de originale skind fra dengang og have hængende bagved.

 

Så har du sq et fedt sæt....og om 20 år......ja så har du et RIGTIG fedt sæt!! *katjiiing*

Link til kommentar
Del på andre sites

I vurderer 9 - 12.000,- ???

 

Sælger man til den rigtige er dette sæt MEGET mere værd! Og du må ENDELIG ikke gøre noget ved det sæt! Det skal stå som det gør! Evt. få repareret den orginale coating så den sidder - og lad så køber bestemme om vedkommende vil ændre på det! De er sjældne og i HØJ kurs!!!!! Jeg har en god ven der blev budt (hold fast) kr 40.000,- for et Roundbadge i samme str. men meget dårligere stand! Glem ALT om 9 - 12.000,- Gazer! Dit sæt er for den rigtige køber meget mere værd! Hvis du da kan nænne at sælge denne skønhed!

Men - og det er jeg 100% sikker på - du kan få MEGET mere end de forsigtige skøn der er kommet herinde! Ikke bare fordi de er in, men fordi Roundbadgelyden, for visse, er DEN eneste trommelyd!

Smukt sæt!

Link til kommentar
Del på andre sites

uha det lyder da vildt men ja tak for oplysningen, jeg må se om jeg så kan finde den rette køber. Jeg spiller mest rock/heavy og det ville være synd hvis eg beholdte sættet for jeg ville nok ikke komme til at bruge det så meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

I vurderer 9 - 12.000,- ???

 

Sælger man til den rigtige er dette sæt MEGET mere værd! Og du må ENDELIG ikke gøre noget ved det sæt! Det skal stå som det gør! Evt. få repareret den orginale coating så den sidder - og lad så køber bestemme om vedkommende vil ændre på det! De er sjældne og i HØJ kurs!!!!! Jeg har en god ven der blev budt (hold fast) kr 40.000,- for et Roundbadge i samme str. men meget dårligere stand! Glem ALT om 9 - 12.000,- Gazer! Dit sæt er for den rigtige køber meget mere værd! Hvis du da kan nænne at sælge denne skønhed!

Men - og det er jeg 100% sikker på - du kan få MEGET mere end de forsigtige skøn der er kommet herinde! Ikke bare fordi de er in, men fordi Roundbadgelyden, for visse, er DEN eneste trommelyd!

Smukt sæt!

Fedt sæt :-)

 

Vil ikke spolere glæden, men 40000 kr??? :) Har set flere round badge sæt til 15000-20000, og er det ikke ca der de burde ligge? F.eks har

Musikbixen et 12,14,20 og 5x14 i sky blue pearl til 17000.

 

Efter min mening er det for højt sat. Måske hvis det var i mint condition.

 

Uden tvivl et konge sæt. Hvis det var mig vil jeg klappe i mine små hænder og aldrig sælge denne skønhed

Link til kommentar
Del på andre sites

Ej drenge...nu slapper i sat'me lidt af med de der skyhøje vurderinger :huh: Hvornår har i set et Gretschsæt i så relativ dårlig forfatning solgt til sådanne priser? En realistisk vurdering af sættet, som det ser ud der, vil fra min side ligge på 6000-8000kr.

VH erge!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tager man til hovedstaden og hitter en feinsmecker er det meget mere værd! De 40.000,- jeg nævnte var altså ikke et misfoster opstået i min sygelige trommefantasi under et feberangreb men taget lige ud af den virkelige verden. En ung jazz'er stod med de 40 kg i hånden og var villig til at lægge dem for min vens Roundbadge-sæt. Vi er enige om, at det er vel mange penge. 6-8 kg burde man sagtens kunne komme over. Især, hvis man lige får fikset den coating. HVis kedlerne ellers har det godt, er det jo kun et kosmetisk problem, og den slags kan jo løses.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu