Td30K Eller Td30Kv ?


oveovesen

Recommended Posts

Hey

 

Jeg er HELT VILD med Roland TD30 - men der er dælme mange penge i forskel på K og KV modellen

 

Vil selvfølgelig helst have KV-modellen.

 

Buttom line - skal jeg virkelig smide 20.000 kr mere for KV. Det kommer med stor sandsynlighed til at stå i øverum resten af sit liv. Jeg ved godt at der skal købes en ekstra tom og et ekstra bækken for at have samme omfang.

 

Og så igen - skulle jeg nu ende med engang at skulle ud at spille, så er K-modellen sgu ikke ret "chick" at slæbe med.

 

En af mine venner, som ikke kender noget til trommer kalder mit TD9KX2 (+ SPD-SX og Octapad) for et "Baune-trommesæt". (Baune er ham fra Angora - Simon Kvamm)

 

Gider fandme ikke komme ud på en scene og ligne en amatør og ende med at blive kaldt Baune. Jeg er godt nok en amatør. Men et el-trommesæt ser ofte lidt legetøjsagtigt ud - det gør KV-modellen i hvert fald ikke.

Hmm, bare det at skrive dette brev gav jo næsten svaret. Men øv hvor er det træls at smide 52.000 kr. Men det er efter min mening også verdens fedeste sæt - inkl. alle akustiske (nu får jeg sikkert høvl)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg for ikke så længe siden været hos Roland og AB teste lige præcis de to modeller.

 

Lydmodulet er det samme, så det er ikke bedre lyde du får for de ekstra penge.

 

Storetrommepad,Lilletrommepad og hihat/bækken pads er hvad der er forskel. Og jeg må indrømme, at jeg havde meget svært ved at mærke den store forskel.

 

Og så er der selve lyden...

Altså med et par hørebøffer på, lyder det ganske fornuftigt, men ud over et PA var jeg bestemt ikke imponeret!

Det kan godt være at med noget mere tid, at man kan rette lyden ind, men jeg synes simpelthen det var for langt fra noget brugbart. Ihvertfald hvis man vil have det til at lyde tilnærmelsesvis som akustiske trommer.

 

Og så er der ergonomien.

Et af mine argumenter for at skifte, ville være at spare tid på opstilling, samt vægt.

Storetrommepad'en til KV modellen vejer ca. 25 kg!!!

 

Hvis jeg på et tidspunkt ville overveje et elsæt igen, så ville jeg nok mere kigge på svenske 2Box, der kan man ligge rigtige samples ned i modulet, hvilket giver mere realistiske lyde. Deres pads er så bare ikke skide kønne.

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, TD-30 er et super fedt modul. Om du skal købe TD-30k eller kv er ikke noget jeg kan svare på.

Personligt ville jeg aldrig nogensinde nogensinde smide 20.000 kr ekstra bare for at se bedre ud på scenen.

Det gælder om hvor godt du spiller - svaret er det samme lige meget hvor god du er:

 

Spiller man super ringe, vil det stadig komme til udtryk selvom man har et trommesæt til 50.000.

Spiller man super godt er det komplet ligegyldigt, hvordan dit sæt ser ud.

 

- Hvis det derimod er fordi du vil have flere og bedre pads, kan jeg godt forstå hvorfor du vil have "den store model". Hvis det udelukkende er for kosmetikkens skyld forstår jeg det ikke...

 

Redigeret af Mathias B
Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen jeg har øvet mig i 30 år snart, spiller stadig meget simpelt, men bundstabilt . Jeg elsker bare trommer og jeg elsker fed kram. Elsker min jammer til MP3 minus drums hver dag efter aftensmaden. Det er mit work-out.

 

Mht. høretelefoner og PA, så synes jeg mine TD9KX2 lyder rædsomt i høretelefoner og himmelsk på PA. Ved ikke om nogen kan huske det, men jeg restaurerede et Premier Signia for et par år siden.

Da det var samlet og helt på toppen, synes jeg det lød særdeles rædsomt i forhold til mine el-trommer. Så det britiske kongesæt blev sat til salg igen. Så det med lyden må være meget individuelt eller også er mine ører ikke rigtigt stemt.

Jeg er helt aldeles faldet på numsen for el-trommer. Men kan ikke se fidusen i at udskifte lydene med samples. Det kan man jo fx på Roland SPD-SX, det er også fedt nok. Men det er Rolands Super Natural der virkelig gjorde det sidste til, at eltrommer blev "stuerene" og helt voksne. Så er der bare lige alle de andre features man kan med el-trommer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Et velstemt fedt akustisk sæt lyder til hver en tid bedre end et elsæt.. Men elsæt er nemmere at få "effekt rig" lyd ud af for dem der ikk har mics og mixer osv.. Men for 50k kan du sagtens få et akustisk sæt med bækkenrer og mics og mixer osv som lyder vold fedt og så er det rigtige trommer med alle de muligheder de gir.. Men også er sæt du ikk lige kan øve med uden at forstyrre nogen!

 

Alt er et valg og en prioritering

 

Lydene på drumit5 er langt bedre end rolands.. Pads er ikk så gode.. Bd pad er ubrugeligt.. Mit ønske setup ville være fede roland pads med 2box brain.. Ved bare ikk om de er 100% kompatible

Link til kommentar
Del på andre sites

Lydene på drumit5 er langt bedre end rolands.. Pads er ikk så gode.. Bd pad er ubrugeligt.. Mit ønske setup ville være fede roland pads med 2box brain.. Ved bare ikk om de er 100% kompatible

 

Drumit 5 modulet er faktisk meget alsidigt anlagt med hensyn til kompabiliteten. Efter at have afprøvet det meste kan jeg sige at alle Roland pads kører glimrende på 2Box brain, bortset fra hihat. Derudover vil bækkener fra Roland agere som 2-zoner med choke, hvilket er fint ved crash bækkenerne, men for nogle ikke helt nok som ride. Yamahas PCY-13 og PCY-15 bækkener virker også glimrende som 2 zoner med choke, og er væsentlige billigere i indkøb.

 

Jeg bruger i øvrigt ivrigt programmet SDSE fra Lustark Software, hvor du med et enkelt klik kan konvertere samples til 2Box modulet fra f.eks. Superior Drummer eller BFD og så kommer man vist ikke tættere på naturtro lyd fra et sæt med strøm på uden at skulle trigge igennem en computer via MIDI.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey igen

 

Den med det akkustiske og bedre lyd tror jeg ikke vi bliver enige om. Men nu er det jo også jer der spiller for andre og ikke mig.

 

Sidst jeg var til koncert var på Cafe Frederiksberg i Aalborg - Klaus Thrane (ex. Lars Lilholt) spillede Premier Signia og han kan altså både stemme og spille (de havde også lydmand med)

 

Alligevel synes jeg at selv mit TD9KX2 i mange situationer passede mit øre bedre. Især BD og tammer synes jeg lyder vildt-vildt-vidt fedt på de Roland-sæt med mesh-skind. Derudover synes jeg eltrommer får mit trommespil til at lyde lidt bedre end "fortjent". Jeg skal (synes jeg) øve mig urimeligt længe for at lære noget nyt. Er altså talentløs. Desværre kan man ikke købe talent nogen steder :confused:

 

Men nu er beslutningen sådan set taget. Får leveret et TD30KV lige efter nytår. Glæder mig som et lille barn.

 

Jeg forsøgte ellers at købe et brugt på ebay i Tyskland for 5500 euro. Jeg skrev inden jeg "bød" og sagde at jeg ville have orden på alle kvitteringer osv. inden jeg betalte. Det blev han rimeligt fornærmet over og mente det simpelthen var for "useriøst" (ved faktisk ikke hvorfor jeg ikke kan lægge linken ind) - men det er det eneste TD30KV der er tilsalg i Tyskland. Forsøgte endda at glatte ud - men han gider end ikke svare.

Nå - ligegyldigt. Nu har jeg drømt om det sæt i laaaang tid. Så jeg ringede og bestilte et ny. Sjovt nok var der fakisk lidt leveringstid på dem, for de solgte godt rundt om i verden, derfor måtte jeg vente en lille måned.

Kommer til at mangle en DW9000 hi-hat stand (måske kabel) og et lille-trommestativ.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu