Hvordan Hænger Man Sine Trommepads Op?


woods

Recommended Posts

Hej

Jeg planlægger at købe en Roland TM-2, splitte signalerne op, så jeg kan køre 4 pads/triggers på den. Tanken er at have 2 til "hængetammer", 1 som ekstra snare og en trigger på stortromme.

 

Mit spørgsmål er nu: Hvordan hænger jeg de to pads op på den nemmeste måde? De skal hænge foran lilletrommen som normale hængetammer. Jeg har ingen "rigtige" hængetammer, da jeg kun spiller med en gulvtam, så der er masser af plads.

 

Morten

Redigeret af woods
Link til kommentar
Del på andre sites

Det vil være afhængit af om du bruger pads, eller triggers. Hvis du bruger pads vil det igen være afhængit af hvilket fabrikat og type.

Bruger du triggers kan du bare lave et standard setup med to hængetams, men med meshhead og triggers. X-tra snare kan være på snarestand, eller en lille tom (mesh/trigger) hængende på hi-hat stativ.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Morten, jeg skal lige være helt med.

Du har en plan. I den indgår en TM2. Tre pads, og én trigger til stortromme.

Så skal jeg lige høre.

Hvilket lydmodul skal bruges til TM2?

Hvilke pads vil du bruge? Hvis du vil bruge Roland pads, er det ca. 10,6 mm. Det samme er Ddrum pads.

Det er bl.a. Tama standard tam holder der kan bruges her.

 

Du skriver "nemmeste måde". Hvori ser du besværligheden i to pads foran lilletrommen?

 

Er du sikker på at du ikke hellere vil bruge en Roland SPD 11, -20, eller 30, hvor du har det hele indbygget?

Der kan du også sætte en trigger på stortromme, snare, gulvtom alt efter hvad du har brug for.

Og så kan svinet monteres meget bekvemt lige foran din snare.

Ledning direkte i mixeren, og til evt. aktiv monitor.

 

-Ulf

 

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Ulf

 

Tak for dit svar.

 

Vi laver selv vores musik. Vi bouncer alle drumsamples og smider dem på et kort, som passer i Roland TM-2. Derfor behøver jeg ikke et egentlig lydmodul. Jeg skal heller ikke bruge andre samples end dem, som vi selv laver.

 

Jeg ville helst bruge et SPD SX men har pt ikke råd til den løsning. Desuden synes jeg, at det ser federe ud med 2 tammer hængende foran lilletrommen lige som var det "rigtige" tammer.

 

Hvilke slags pads findes der og hvilke er bedst? Jeg vil helst have nogle, der er mellem 8"-10" tommer. De skal virke hver gang, man slår på dem.

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Øh..bøh hvis det skal være godt og lidt prisbevidst så vil jeg anbefale PD80, eller PD80R, 8" med eller uden rim trig.De er ved at være halv gamle, men triggerne holder fint og keglerne er lette at skifte hvis de skulle være slidt op. Der er flere nyere versioner af denne model fra Roland.

Fin mekanisk konstruktion med mesh skind der kan justeres mht. ønsket rebound.

Ellers PD7, eller PD9 hvis det skal være billigst brugt. Disse er selvfølgelig henholdsvis 7", og 9" i gummi underlag. Der er flere producenter der laver forskellige slags pads der igen virker forskelligt på rebound. Det er jo i sidste ende smag og behag hvad man foretrækker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dengang jeg spillede med "hænge-padder" (Tøhø - det var en vits. Lige der...) var det med et par tom-pads fra et Roladn TD9 med mesh-skind. De sad på et par PJ-clamps på et bækkenstativ. Det fungede fint.

 

Og jeg synes også de så bedre ud end en multipad, og var langt federe at spille med. Den mere realistiske rebound var også en fordel ift at ramme beatet, oplevede jeg i hvert fald.

 

Mvh Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tænker blot på, om disse måske kunne være tilstrækkelige?

http://www.thomann.de/dk/millenium_mps400_stereo_snare_pad.htm

http://www.thomann.de/dk/millenium_mps_600_9_stereo_drum_pad.htm

 

Er der nogen, som har erfaringer med dem?

Ja, jeg er nok ude efter et sæt PD-8, men det bliver alligevel 1600 kroner for 3 skide pads. Det synes jeg er meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror du er bedre stillet ved at købe et brugt Rolandsæt på DBA, end at købe separat TM2 og så pads ved siden af.

 

Du får bedre kvalitet, og det bliver nok også nemmere at komme af med igen. Og det behøver ikke være ret meget dyrere end den løsning du leder efter nu.

 

F.eks det her:

http://www.dba.dk/elektronisk-slagtoej-roland/id-1009066800/

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det du bare glemmer er, at der skal være mulighed for at lægge egne lyde over på det. Lige præcis den funktion koster åbenbart KASSEN at lave for Roland, for ingen af de billige modeller har det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det du bare glemmer er, at der skal være mulighed for at lægge egne lyde over på det. Lige præcis den funktion koster åbenbart KASSEN at lave for Roland, for ingen af de billige modeller har det.

 

Der er midi-out - så du kan godt trigge lyde fra computeren...

 

Nu er det noget tid siden jeg har rodet med det, men mener vi brugte logic og mainstage, til at afvikle backingtrack og trigge lyde. Både på synth og på trommer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu