Så Lykkedes Det Endelig!


Recommended Posts

Så lykkedes det endelig at samle Dizzy Mizz Lizzy's midt i 90'erne setup. For cirka 3 år siden købte jeg den ene halvdel, som var til salg herinde:

 

Sonor Designer Maple Light Shell 10*10, 13*13, 16*16, 20*16 og 14*5 lilletromme.

 

Søren Friis havde et stort setup, som han brugte som to sæt i henholdsvis studie/øver og live - og da jeg købte den ene halvdel fik jeg samtidig kontaktoplysninger på ham der havde den anden halvdel.

 

Jeg lagde dengang en forsigtig føler ud ift. at sælge - men det ville han ikke. For et par måneder siden henvendte han sig så til mig mhbp. at sælge, og vi har gennem et par måneder forhandlet - og i weekenden hentede jeg så den anden halvdel, som består af:

 

22*16, 8*8, 12*10, 14*12, 18*18 og 14*6,5 lilletromme

Han havde desuden selv suppleret op med en 10*9, men den er ikke original fra Dizzy setup, dog i samme finish.

 

Prikken over i'et er at jeg nu også har de originale flightcases til hele sættet, som er professionelt lavet - opdelt med rum til de enkelte trommer foret med skum. Hele sættet er fordelt over to større kasser, og så er der desuden en stativkasse dertil. (Er dog kun plads til én stortromme, hvilket passer mig fint, da jeg aldrig spiller med to stortrommer)

 

Da jeg er Sonor mand med stort S er det en drengedrøm der er gået i opfyldelse. Synes jeg har nærmest et komplet setup, og kan lave præcis den konfiguration der passer til job og genre. Glæder mig desuden til at kunne have to næsten ens setup i øveren og live.

 

Udover ovenstående medfulgte også to komplette hardware og Zildjian bækkensetups til sættene - og lagt sammen med det jeg allerede havde i forvejen, har jeg vist bækkener og hardware nok til det næste stykke tid - hvis man kan det! :)

 

Nu har Erge jo lige købt et kæmpe Designer setup, hvor der kørt en tråd omkring det - og jeg må bare sige at jeg er ellevild med lyden i Designer sæt - vores lydmand er også meget tilfreds med den lyd vi har live. Lydmæssigt har jeg endnu ikke fundet noget der passer mig bedre end det.

 

Nu skal jeg så bare finde ud af hvordan setup'et skal være fremadrettet - der er godtnok mange muligheder :)

 

Og så skal i selvfølgelig have nogle billeder...beklager kvaliteten - det er det bedste det kan blive fra kalenderen i den kvalitet!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Mark du skal være velkommen :)

 

Tog lidt flere billeder i lørdags da vi var på job - det er langtfra det hele, men tilføjede 18" gulvtam til setup'et, samt tog 22" stortromme med i stedet for 20", og den dybe 14*6,5 lilletromme med i stedet for 14*5.

Setup'et på billederne er:

 

22*16, 10*10, 13*13, 16*16, 18*18, 14*6,5.

 

Zildjian 15" Zildjian A Hihat

12 Zildjian A custom splash

14" Zildjian K Dark custom

16" Paiste 2002 Thin Crash

16" Zildjian Z custom medium crash

17" Paiste Signature Mellow crash

20" Zildjian A Ride.

Link til kommentar
Del på andre sites

...og kan lige supplere med bækkendetaljer. Til den første halvdel jeg købte var følgende med:

 

10” Meinl ”Amun” Splash.

14” Zildjian K Dark Crash.

15” Zildjian A Custom Crash.

20” Zildjian ride. Bronze Rock.

20” Zildjian Oriental China.

20” Zildjian Avedis China.

13” Hi-hat Zildjian K

 

Og til den anden halvdel var følgende med (Dizzy's originale setup)

 

20” Zildjian A Crash/Ride

20” Zildjian K custom ride

18” Zildjian china boy

16” Zildjian Z custom medium crash

16” Zildjian Z custom medium crash (der var to med)

14” Zildjian K hihat

12” A hihat (med DW5000 kabelhihat)

12” A custom splash

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu