Hjææælp! Ludwig P-85 Iasser Ikke På Min Supra.


JesperM

Recommended Posts

Hej igen alle sammen.

 

Som jeg skrev om for ikke så længe siden så har jeg fået fat i en Ludwig bronze supra, som manglede en throwoff. Nu har jeg endelig fået fat i en P-85'er men af en eller anden årsag så passer den ikke på min tromme!

 

Jeg tror muligvis at det skyldes to fordybninger i trommen, lige der hvor throwoff'ens ben, hvis man kan kalde dem det, skal side.

 

Nu vil jeg så lige høre om der er nogen af jer andre herinde der også har buler i jer supra på dette sted for hvis ikke, så har jeg da lidt udretnings arbejde at give mig til. Bullerne ser således ud:

 

OTjenXZ.jpg

 

SNbwUfr.jpg

 

Håber i kan hjælpe mig. ;)

Redigeret af JesperM
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps - det ser ikke rigtigt ud. Men er du ikke sød at vente med at hamre til nørdekongerne har udtalt sig. Det kan jo være at Henrik ved at Ludwig mellem 21. og 23. marts 1967 ikke opdagede en intern fejl på deres maskiner, hvilket betød at disse mega-sjældne buler opstod, og at du derfor kan sælge den på ebay for EN MILLIARD KRONER! HVA?!

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Er ret sikker på de buler ikke skal være der!

 

Ligner mest af alt, at den er tabt...Måske også derfor den gamle throw-off ikke virkede?

 

Det er lige præcis hvad jeg tænker. Specielt det at den nederste buler er større end den øverste, tegner lidt på at den er blevet tabt direkte på throwoff'en. NEDEREN!

 

Men så må jeg vel igang med gummihammeren, som Casper forslår. ;)

 

Jeps - det ser ikke rigtigt ud. Men er du ikke sød at vente med at hamre til nørdekongerne har udtalt sig. Det kan jo være at Henrik ved at Ludwig mellem 21. og 23. marts 1967 ikke opdagede en intern fejl på deres maskiner, hvilket betød at disse mega-sjældne buler opstod, og at du derfor kan sælge den på ebay for EN MILLIARD KRONER! HVA?!

 

Haha ja eller at det er en prototype, som har verdens FEDESTE klang pga. disse to veldesignede buler .:D

Link til kommentar
Del på andre sites

Kasper. Nu køber jeg snart en kasse øl. Så kommer du over i mit studie, og så spiller du på mit Ludwig mens jeg sidder og ser dig æde dit ene ludwigudsagn efter det andet:)

Det glæder jeg mig allerede helt vildt til, Mads! Du siger lige til, når du har fået den købt, den der kasse øl. Skal jeg have luftmadras med, eller er der en sofa, man kan crashe på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Føj da, den har godt nok fået én på frakken.

Du kan med en passende træklods og en hammer med lidt tyngde, rette den så meget ud, at P85 passer igen.

Stille og roligt med små slag.

 

Jep! ;) Okay det er cool for jeg har nemlig ikke nogen gummihammer, så tror godt nok at løsningen bliver nogle stille og rolige bank med hammer og en træplade.;)

 

Tak for rådene alle sammen, tænkte sku også at det var et underlig design, hvis det var meningen med de buler.;)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Kasper. Nu køber jeg snart en kasse øl. Så kommer du over i mit studie, og så spiller du på mit Ludwig mens jeg sidder og ser dig æde dit ene ludwigudsagn efter det andet:)

 

Hvis det er straffen, for at sige man ikke kan lige Ludwig, så kan jeg heller ikke lide Ludwig. Slet ikke, faktisk...

 

Tuborg er fint!

 

Mvh Mikkel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe sikke en fin diskussion der pludselig er blevet startet. :D Kunne nu også godt bruge en kasse øl, men nænner sku ikke at sige, jeg ikke kan lide ludwig nu efter min endelig er blevet samlet!! :D

 

Den er sku blevet fin hva? Så skal der bare lige smides et nyt emperor x på og så spiller den sku.. ;)

 

Wj6orVM.jpg

 

Tusind tak for hjælpen til jer alle. Endnu engang viser dette forum virkelig sin værdi. ;)

Redigeret af JesperM
Link til kommentar
Del på andre sites

... gummihammer og så fladen ned mod en delvist fyldt sandsæk ... - sandet skal være tørt, helst sømateriale og ikke bakke, sandlag ved anslag bør være i en tykkelse svarende til 6,5 centimeter... - pudevår kan erstatte en ægte sandsæk .. - hør eller bomuld kan gøre det, men jeg foretrækker silke til Ludwig ... - hvis du ikke har en gummihammer, kan du bruge et mellemlæg af for eksembel gummi ... - det bedste vibragummi bruges mellem jernbaneskinner og betonsveller, så det materiale er mest udbredt i DK, rimeligt nemt at finde, delvist svært at få fingre i ... - en brugt musemåtte er også ok ... det gælder om at slå hårdt nok til at flytte bulen ud, men så svagt at du ikke udvider materialet mere end det er allerede ...

 

- inddirekte hamring kan også bruges ... find en passende træpind og hold den mellem kedel og hammer som et mejsel ... - og hvis sand ikke forefindes, kan en vel hæver rugbrødsdej med speltmel til nød bruges ... bare husk at skylle kedlen igen hurtigt da surdej med speltmel kan lave grimme udtræksmærker ...

 

held og lykke ....

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Kasper. Nu køber jeg snart en kasse øl. Så kommer du over i mit studie, og så spiller du på mit Ludwig mens jeg sidder og ser dig æde dit ene ludwigudsagn efter det andet:)

Kasper, når du har været forbi Mads Valther så giver jeg ubegrænset antal hjemmebryggede juleøl mens du spiller på mit Ludwig. Begge dele vil helt sikkert formilde dig :dialaugh_trans: måske helt omvende dig :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps - det ser ikke rigtigt ud. Men er du ikke sød at vente med at hamre til nørdekongerne har udtalt sig. Det kan jo være at Henrik ved at Ludwig mellem 21. og 23. marts 1967 ikke opdagede en intern fejl på deres maskiner, hvilket betød at disse mega-sjældne buler opstod, og at du derfor kan sælge den på ebay for EN MILLIARD KRONER! HVA?!

 

:dialaugh_trans:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu