Et Juleeventyr


bruner

Recommended Posts

Egentlig er jeg guitarist, men....

 

... nu er jeg så småt ved at kunne kalde mig selv for trommeslager.

Jeg spillede trommer i mine teenageår, men blev grebet af en gal guitar på efterskolen. Siden da, spillede jeg kun meget sjældent, indtil den dag mig og en god ven besluttede at lave et hyggeband, hvor vi ikke spillede på vores hovedinstrumenter. Det var stadig meget stille og roligt, men jeg fik da opøvet nogle chops igen.

Efter et par år kom jeg med i endnu et hyggeprojekt. Et "pastiche"-band hvor de opdigtede historier om et hedengangent dansk syrerockorkester langsomt blev til "virkelighed," gennem nogle sange som tog udgangspunkt i de allerede opfundne sangtitler som "Ukendt etage" og "Den magiske skala" osv. Pludselig var vi godt i gang med at spille masser af livejobs som "Elevatorfører."

 

Jeg var stadig mest guitarist, derfor ragede det mig ret meget hvad jeg spillede på. Den dag vi startede Elevatorfører, gik jeg en tur i kælderen på den skole jeg arbejdede på og hev et gammelt støvet Beverley fra start 60'erne frem fra hjørnet. Det var noget ramponeret og manglede bundskind på tam og stortromme, men jeg fik det da til at sige noget. Jeg købte en hardwarepakke fra Thomann til 900.- støvede mit gamle 20" 2002 fra teenage-trommesættet (et gult Beverley med 6 concert tammer) op, Rogers lilletrommen, 2002 hi-hat'en og alle det fede Fast-lok stativer var gone :-( Jeg fandt dog en gammel Pearl lilletromme og købte mig en Bliss hi-hat. Så var jeg kørende!

Sættet tjente mig rigtig godt, men blev ikke passet så godt på. Mange ture ind og ud ad biler og diverse Keith Moon moves, fik det efterhånden til at være i en noget sørgelig forfatning.

I September i år påbegyndte vi studieindspilningerne til vores anden plade (den første, en live-LP optaget i Amar' Bio) Jeg havde egentlig tænkt mig at låne et lidt mere sammenhængende sæt, men fik ikke gjort noget ved det...

Efter anden session her sidst i november, fik jeg nok af det gamle skrammel og besluttede mig for at anskaffe mig et nyt.

 

Drømmesættene jeg havde savlet over på nettet, var for det meste Gretsch i Moonglow satin flame, og Ludwig i mod orange og psychedelic red. Instrumenternes udseende er ret vigtige for os i Elevatorfører. Det går ikke at bassisten spiller på en 5-strenget Warwick fx. Det skal jo passe til stilen og vores visuals. Beverley'erne passede jo godt ind.

Eftersom jeg endnu ikke var på dette fantastiske forum (hvor ignorant har man lov at være ;-)) Kiggede jeg på DBA eftyer brugte Premier, ell lign. Tanken om at kunne få råd til et af drømmesættene, havde overhovedet ikke strejfet mig.

Så ska' jeg ellers lige love for jeg fik kaffen galt i halsen en aften! Sørme om der ikke dukkede et fuldstændig fantastisk velholdt Ludwig b/o i psychedelic red op til den nette sum af 9.999.-

 

HAPS!!

 

Da jeg fik sættet hjem, og var holdt op med at savle ukontrolleret, slog det mig efterhånden, at det ikke rigtigt harmonerede med min gamle Pearl lilletromme (som ellers er fin nok) og mine Bliss og Turkish bækkener. 2002'eren kunne fint bruges ;-)

Så skal jeg ellers love for at der blev sat en lavine af indkøb i gang. I løbet af december fik jeg anskaffet mig en Supraphonic fra '66, et Giant Beat 18" crash, et sæt 2002 pre-serial hats i 15" (også Bents) og et 22" pre serial 602 medium.

Det lyder edderrøvme fedt!

 

Kontoen er tømt for nu, men ellers gælder det flat base stativer (gerne Premier Fast-lok) og ikke mindst KASSER når der er penge til det igen. Og så skal jeg have eksperimenteret lidt mere med skind og stemning af tønderne. Har det som om der er lidt mere potentiale i dem, end hvad jeg har fået frem.

 

Det var en lang historie fra en glad mand. Jeg har fået så meget trommefeber, at jeg øver dagligt!!! og har planer om at det gamle Beverley skal restaureres. Nu skal I få et billede :-)10885486_10203209018442095_3859418137548021938_n.jpg

 

Tak for kigget!

/Christen

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Billeder er bedst, hvis du lægger dem op på et billedsite eller i en dropbox - og så indsætter linket her, ved hjælp af det lille ikon med et billede af et træ lige her over.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu