Indboforsikring Og Bækkener


Leo

Recommended Posts

Kære alle.

Nu ved årets udgang skal jeg, som så mange andre, til at forny min forsikring. Dermed sidder jeg og kigger policen igennem.
Jeg har faktisk ikke før nu vidst, at den også i et eller andet omfang dækker mine instrumenter:

"Værktøj, rekvisitter og musikinstrumenter, som ejes af den sikrede (mig), og som vedkommende som lønmodtager benytter i sit erhverv".

 

Dertil skal det nævnes at min indboforsikring også dækker ting, man har taget ud af hjemmet i op til et år, eller udenlands i 3 måneder (tour!).
Vil det sige at det så er overflødigt med en decideret instrumentforsikring (DMF osv)?

Og er der andre, der har erfaringer med at få dækket sine instrumenter gennem en indboforsikring?

Tillægsspørgsmål:
Er der nogen sinde nogen af jer, der har fået dækket et bækken, der er flækket ved et job?
Som storforbruger af bækkener (ca 2 om året) ville dette være ganske kærkomment. Ofte går de jo under garantien, men ind imellem køber man jo brugt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville søge info hos din forsikring

 

Normalt dækker forsikringen kun på registrerede adresser.. Så det med udenlands er ofte kun hvis du har en postadresse samme sted.. Derudover er der tit store krav til de steder der skal forsikres.. En instrumentforsikring dækker normalt langt lempeligere.. Feks tyveri fra bil, under ind/udlæsning mm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej det er faktisk normalt at den dækker mere.. Jeg har fået indføjet mit opbevaringsrum og mine øvelokaler/studier.. De skal så vide hvor meget gear der ca står (i kr) og adresse mm. Det eneste de ikke dækker er skybrud og kloakskader

 

Faktisk dækker indbo i dag VILDT meget.. Folk ved det bare ikke! Min dækker feks også "pludselig el skade" .. Dvs hvis min opvaske maskine står af uden forvarsel så får jeg en ny!.. Min bror fik faktisk en ny opvasker sidste år på den konto!

 

Skriver det lige så meget for at få folk til ikke at hoppe på en "forsikring" hos elgiganten mm, som dækker dit elektronik.. Glem de MEGET for dyre forsikringer.. Hvis du har en god og meget billiger indbo forsikring så dækker den bedre!!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Ok.. Jeg fik det uden problemer indføjet i min police.. Sagde bare at jeg havde for 100.000kr stående i et rum på den og den adresse.. No problem..

 

Kan kun anbefale Runa (eller et andet LF selskab).. Ikk så meget pis.. Billige og de betaler når uheldet er ude.. Modsat alm Brand og lign lort

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Oplysning: Runa = Lærerstandens Brandforsikring (LB) = et andet navn jeg har glemt pt. Man skal vist være medlem af DMF eller FTF for at kunne blive medlem af Runa, og af Magisterforeningen for at blive medlem af LB, ved ikke med den tredje.

Hvad instrumentforsikringer angår er DMF's vist den billigste, men den kræver så at man er medlem, og det er ikke ligefrem gratis!

 

Er der nogen som kender til prismæssigt interessante alternativer?

Link til kommentar
Del på andre sites

Oplysning: Runa = Lærerstandens Brandforsikring (LB) = et andet navn jeg har glemt pt. Man skal vist være medlem af DMF eller FTF for at kunne blive medlem af Runa, og af Magisterforeningen for at blive medlem af LB, ved ikke med den tredje.

Hvad instrumentforsikringer angår er DMF's vist den billigste, men den kræver så at man er medlem, og det er ikke ligefrem gratis!

 

Er der nogen som kender til prismæssigt interessante alternativer?

Argh, Magisterforeningen er nu ikke en nødvendighed. Almindelige lærere og pædagoger kan sagtens blive forsikret hos LB. Selv er jeg socialpædagog, hvilket giver ret til billige forsikringer hos LB. Hvorvidt LB yder erstatning ved skader/tyveri på lønnede spillejobs, ved jeg dog ikke ... Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu