4Mm Eller 5Mm?


Sander

Recommended Posts

Hej venner,

Jeg har et problem med et gulvtamben til mit gamle premiersæt (pre int). Jeg har mistet 2 møtrikker til de 2 skruer der skal spænde benet fast til kedlen. Jeg har en masse 4mm møtrikker, men de er for små og en masse 5mm men de er for store - mit spørgsmål er: Brugte man andre mål for skruer og møtrikker dengang i England og er der evt nogen der har sådanne møtrikker liggende?

Benet er konstrueret på den måde at skruerne ikke kan komme ud - derfor kan jeg ikke bare skifte skruerne også..

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Skruer og møtrikker var ikke M4 eller 5.

Der var et hav af forskellige gevind......



Smid lige et billede op - jeg forstår ikke, at skruen ikke skulle kunne komme ud - den er jo kommet derind?



Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Skruer og møtrikker var ikke M4 eller 5.

 

Der var et hav af forskellige gevind......

 

 

 

Smid lige et billede op - jeg forstår ikke, at skruen ikke skulle kunne komme ud - den er jo kommet derind?

 

Jon

 

lol... mener jeghar et par hvor det er M4 .. mener jeg..

MEN der er med garanti IKKE meget system i det! de ER jo fra england ;-)

 

jeg har set et par Premier hvor der enten var en lille låsering på eller også havde de kværnet gevindet inderst så den ikke kunne skrues ud.. grrr. bla. set på flere indvendige dæmpere i lilletrommer og toms.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja et eller andet sted burde der have været et svensk trommemærke:

  • Holder for evigt
  • I enkeltes øjne smukke
  • Alt kan laves med én umbraco-nøgle
  • Kan være i en pap kasse
  • Ved service er der billige pølser, kødboller og sodavand med refill.

Så ville modelnavnene også være sjovere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Forklar lige.. Er det bare fordi du ikk kan få benet af?.. Jeg har to trommer med dem på.. Det første jeg gjorde var at fjerne de idiotiske ringe!.. Ret svært at pakke i tasker med ben på!

Og dér var svaret - de ringe der sad på var groet fast så jeg gik udfra det var en del af selve benet...

 

Tak d'herrer!

Link til kommentar
Del på andre sites

Forklar lige.. Er det bare fordi du ikk kan få benet af?.. Jeg har to trommer med dem på.. Det første jeg gjorde var at fjerne de idiotiske ringe!.. Ret svært at pakke i tasker med ben på!

 

Men hvis du tager benene ud af beslaget, så går der da højst 30 sekunder inden det siger sproiingg og fjeder og lås kommer farende ud i friheden.

 

Men jo, af med låseringene, så kan du få benet og derefter skruerne ud.

 

Mvh

Erik

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu