Anbefal Mig En Hi-Hat, Tak! :-)


jonaslind

Recommended Posts

Allerede nu tegner der sig et billede af, at du vil få mange forskellige bud på hvad der er "en god hihat til balle". Indtil videre alt fra HHX Evolution til gamle Zildjian A som i min verden er to vidt forskellige hihats.

Som Rasmus skriver ville det nok gøre budene mere kvalificerede, hvis du skriver hvorfor din nuværende ikke lever op til behovet og hvad du selv søger i en hi hat til balle. Alternativt skulle man lave en diskussion af hvilke kvaliteter folk ser en hihat til balle bør have i stedet for blot at smide modeller på banen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er som udgangspunkt ikke utilfreds med min hi-hat. Det er blot den eneste af skiverne, som jeg ikke udvalgt, men "blot" var et køb i rækken.

 

Jeg søger decideret ikke en ny, men ville bare gerne høre folks bud på, hvad de mente var deres bedste bud på en balle-hat.

 

Jeg gider ikke købe mig fattig, men man er vel altid på jagt efter den "fede lyd".

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Anatolian Ultimate 13" er en fed, alsidig hat.

Zildjian K/Z er en funky, alsidig hat.

Istanbul Agop Regular er mit førstevalg og har været det nu i et par år.

Jeg savler over en Anatolian Passion-hat, men jeg har SÅ mange småting på sedlen lige nu.

Jeg har en Zildjian A Rock bund, som sammen med en lidt mørkere top ex. Agop lyder super fedt og meget alsidigt med hurtig respons og lidt mere komplekst lydbillede...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Til balle synes jeg at snart sagt enhver ikke-altfor tyk hat er fin.

Det var derfor ikke en joke, at jeg nævner din Avantgarde.


Fælles for K/Z, og den Zildjian A Rock-bund-combo som Legolas nævner og HHX Evo´en (som er en FED hat) er ekstra tynd top og tyk bund. Det er den moderne metode......

Alt duer - bare ikke massivt store og kraftige hatte. Noget gennemsnitligt er fint.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var glad for min Sabian Vault 14", som godt nok er i den tunge ende, men jeg synes den passede perfekt til det pop-rock Jeg spillede.

 

God stik-definition, godt chick (eller hvad man skal kalde det når man lukker den), og vældig kontrolerbar åben.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte i sin tid en paiste 505 hat af Jon herinde, og har stort set ikke brugt den til andet end Balle! Den kan virkelig alt fra funk til pop og rock. Jeg er super glad for min og de er også prisvenlige. Jeg ved dog ikke hvor nemme de er at opdrive! Et godt og anderledes bud!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu