Thomas Lang Til København


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

4Sound, Roland og High Voltage Rock Club er gået sammen om at bringe trommefænomenet Thomas Lang til Danmark, så nu får du muligheden for at opleve manden live.


Lang har opnået topstatus i det internationale trommemiljø gennem sine fantastiske clinics, hvor han formår at hive sit publikum gennem den vildeste oplevelse.


Thomas Lang er kendt for sin uforlignelige fodteknik, fuldstændige uafhængige koordination mellem hænder og fødder og altid voksende repertoire af progressive trommekoncepter.


Han har musikalitet og kreativitet i alt hvad han laver, men har altid humor med i sit underholdende show, hvor både stick-tricks, dobbeltpedal, triplepedal, ja faktisk op til 12(!) pedaler indgår.


Thomas Lang tager sit akustiske trommesæt med, sammen med diverse elektroniske elementer for at skabe et moderne hybrid setup.

Thomas Lang clinic i Koebenhavn


TID OG STED

Torsdag den 5. februar

Klokken 19:00


High Voltage

Boltens Gård

København


Tilmelding ikke nødvendig. For evt. spørgsmål send en mail til thomas.erichsen@4sound.dk

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Nuvel, enten var der ingen, eller også holder I det hemmeligt…

 

Jeg var der selv den første times tid, hvorefter jeg måtte forlade etablissementet med gennemtævede trommehinder, deprimeret over at så megen teknik kan bruges til at spille så lidt musik!

Det er som om hans eneste ambition er at spille hurtigt, og så er det fuldstændig ligegyldigt hvad han rammer. Imponerende og nogle gange decideret morsom er hans teknik da, men han bruger det fuldstændig meningsløst set fra et musikalsk perspektiv.

 

Da han, efter over en times umusikalsk lir, gik i gang med at reklamere skamløst for sine sponsorer, ja så blev det for meget for undertegnede.

 

Jeg synes egentlig at det er lidt forstemmende, for jeg er ikke i tvivl om at han ville kunne sige nogle interessante ting om musik, trommer, showbiz og teknik i særdeleshed. Måske det skete efter at jeg var skredet? I givet fald vil jeg gerne høre det fra andre deltagere herindefra, så jeg ikke ufortjent stempler manden som fuldstændig irrelevant.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skulle havde været der inde, men to syge kollegaer gjorde af jeg måtte arbejde istedet. Men jeg har talt et par stykker der var til stedet. De har lidt den samme historie som Hasse. Masser af tekniske finurligheder og lir, men når han spillede med musik, blev det ikke musikalsk.

 

Men der må da være andre der har været derinde og kan kommenterer med her :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var også derinde og må indrømme at det er lidt samme historie
Det er dog også tredje gang at jeg så ham og der var intet nyt under solen.

For det første synes jeg han er en dårlig sangskriver så sangene fra hans solo-projekt STORK var uinteressante.

Hans soli var noget for lange, kedelige og uinteressante, som langt de fleste jeg har set og hørt af ham. Det er ærgerligt for han kan så meget, især polyrytmisk og det lyder så svine godt når han laver et ostinato med 1 eller flere lemmer og så bare groover henover men som han plejer så afbryder han det efter blot et par takter og går over til sit evindelige hånd-fod-kombi-hurtigt-rundt-om -sættet-spil.

At han skulle reklamere for sine sponsorer og navnligt sit Roland gear, synes jeg var ok. Touren var trods alt sponsoreret af Roland og et at formålene med den var netop at demonstrere deres udstyr og deres muligheder. Min interesse blev da i hvert fald vagt med nogen af de mindre triggers og moduler

Ift hvad han talte om så synes jeg helle ikke der rigtig var noget interessant, lærerigt eller informativt at komme efter og savnede også noget om musik, trommer og showbiz men det er nu også ris til egen røv ift de spørgsmål der blev stillet...

Alt i alt er jeg glad for, at det var gratis

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu