Øvning Derhjemme..?


ChristianVest

Recommended Posts

Hej alle!

 

Jeg står i den kedelige situation at jeg ikke rigtigt får spillet for tiden, det bliver højest til kvalitets tid med øvepladen. Det er der selvfølgelig ikke noget galt i, men jeg savner nu at side bag et sæt. Så her kommer spørgsmålet: Hvad kan man gøre for at mindske larmen fra sine trommer så meget at det er muligt at øve derhjemme, uden at mine naboer, familiemedlemmer og forbipasserende på gaden bliver drevet til vanvid? Det skal siges at jeg bor inde i midten af byen, og har før prøvet at have sæt stående hjemme, hvilket resulterede i mange klager, og en enkel opringning til politiet.. Jeg ved at Evans laver sådan nogle ''sound off'' pads man kommer på trommer og bækkener, men virker de? Og hvordan påvirker de rebound? Tænker især på større trommer som gulvtammer og stortrommen.

 

Alternativt har jeg også set på DW's øvesæt bestående af pads på et stativ, men hvis det var muligt ville jeg helst spille på et rigtigt setup,det føles bare mere naturligt med placeringen af trommerne ;-) El-sæt er i første omgang udelukket, da de eneste elektroniske sæt jeg har prøvet som jeg kunne lide, koster en bondegård, og den slags penge ligger jeg ikke inde med.

 

ALTERNATIVT, hvis der så er nogen der kender noget til muligheder i Holbæk området for leje af øvelokale, eller andre steder hvor man kan øve uden at være til gene for nogen, så er jeg lutter øre :)

 

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe, alle forslag modtages med åbne arme :tu:

 

Mvh

 

 

- Christian

Redigeret af ChristianVest
Link til kommentar
Del på andre sites

Det ender altid i et Kompromis, der ikke holder i længden. Så er det sgu også fedt at komme ud af huset med et formål at øve. Der er for mange ting i dit hjem, der kan fjerne dit fokus. Så er det federe at være et sted, hvor man har brugt tid og evt. penge på at komme for at øve.

 

Brug hellere de penge et DW-Øvesæt eller lign koster over et halvt til et helt år - til at leje dig ind i et øvelokale.

 

Håber du finder et lokale!

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Kan ikke huske om det var herinde at der for ikke så lang tid siden var en snak omkring Remo's "Silent stroke" skind. Jeg har ikke selv prøvet dem men umiddelbart lyder det, som et rigtig fornuftigt produkt.. ;)

 

http://remo.com/portal/products/3/8/895/ds_silentstroke.html

 

Men som det også bliver sagt, så er det også sundt at komme lidt ud, så leje at et evt. lokale vil helt sikkert være den fedeste udvej..;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Christian.

Jeg skal prøve at tage den med lederen af den musikskole jeg underviser på.

Den ligger i Holbæk. Kan være du kan leje dig ind i lokalerne

 

Vender lige tilbage med svar i morgen.

 

Jeg selv har et Roland TD-12 som øvesæt.

Virker super

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Christian.

Jeg skal prøve at tage den med lederen af den musikskole jeg underviser på.

Den ligger i Holbæk. Kan være du kan leje dig ind i lokalerne

 

Vender lige tilbage med svar i morgen.

 

Jeg selv har et Roland TD-12 som øvesæt.

Virker super

Det ville simpelthen være perfekt! Det er derfor jeg elsker der her forum! :tu:

 

Jeg bor også I byen, og har et Roland TD-11KV hjemme, det dur :tu:

får det som regel til at passé med, at der skal øves, når der skal

vaskes op, og det kan jeg godt abstrahere fra ;)

Ja, man kan aldrig få for mange undskyldninger til at udskyde opvasken ;-) Jeg har bare ikke lige pengene til at købe et elektronisk sæt, desværre :)

Link til kommentar
Del på andre sites

THIS!

 

Det ender altid i et Kompromis, der ikke holder i længden. Så er det sgu også fedt at komme ud af huset med et formål at øve. Der er for mange ting i dit hjem, der kan fjerne dit fokus. Så er det federe at være et sted, hvor man har brugt tid og evt. penge på at komme for at øve.

 

Brug hellere de penge et DW-Øvesæt eller lign koster over et halvt til et helt år - til at leje dig ind i et øvelokale.

 

Håber du finder et lokale!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det sgu også fedt at komme ud af huset med et formål at øve. Der er for mange ting i dit hjem, der kan fjerne dit fokus. Så er det federe at være et sted, hvor man har brugt tid og evt. penge på at komme for at øve.

 

 

Ja, sådan er vi jo så forskellige. Da jeg boede på landet, og havde øvelokale derhjemme, elskede jeg det! Det der med at man lige kan gå ned og spille en halv time, når man lige har tid. Så er det iøvrigt indeholdt i den husleje, man i forvejen har. Det er da en af de (tusind) ting, jeg glæder mig til at få tilbage, når jeg flytter på landet igen.

 

Så rådet her fra er: Flyt på landet ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har testet silent stroke.. De gør sættet MEGET stille.. Problemet er at du stadig har bækkener.. Og DE larmer

 

Bækkendæmpere som SoundOff og lign. er effektive. Men trinlyden fra pedalerne er et problem som vil drive minimum din underbo til vandvid, uanset om du vælger elsæt eller dæmpere. Det lyder måske småligt, men i de fleste gammel etageejendomme forstærkes trinlyden, så den er højere nedenunder end ovenpå og i moderne lejligheder med betondæk får både underbo, underbos nabo og egen nabo 'noget' af mødes om. Spread the love, man!

 

Jeg synes hænder på lår og fødder på gulvet er undervurderet af etage-slagere. Der ligger en fin off-sæt muskelhukommelsestræning med skræddersyet lyddæmpning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja! Flyt på landet. Det bliver man klog og glad af. Angående gården. Du skal kontakte kommunen og spørge om der er et ledigt lokale. Såfremt der er, er jeg sikker på at de hjælper dig. Holbæk har et godt ry på den front...

Fedt! Tusind tak for hjælpen! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu