Clinic: God Trommelyd I Hjemmestudiet Med Lars Daugaard.


Copeland

Recommended Posts

Du har helt ret Erik. Det var den opstilling gennem hele klinikken. Det med hatten var en joke, som nævnt ovenfor 😉

 

Mikrofonplacering:

En oh pegende lige ned, ca 1 1/2 m over lt. En "oh" placeret nærmest vandret i 1 m højde bag gulvtam pegende mod lt. Afstand den samme til lt som oh, altså ca 1 1/2 m. Lt mic ca 45 grader lige inden for trommen i 10 cm højde. Bd mic ca halvt inde/ halvt ude pegende 180 grader mod frontskind. Altså ikke mod køllen. Tror det var et 5" hul.

 

Alle mål er vejledende, ingen ansvar...

 

Ja, nu var jeg henne i pausen og lure lidt på mikrofonplaceringen og også veksle et par ord med Lars om den. Den OH, som du skriver var over lilletrommen, var faktisk rykket ind mod midten af sættet, altså ikke lige over lilletrommens centrum, som det ellers er beskrevet på mange fora om denne mikrofonteknik. Den pegede praktisk talt lodret ned mod et eller andet sted omkring kanten af lilletrommen, stortrommepedalen og kanten af sidetomtommen. De 1½ m. passer meget godt, og afstanden til mikrofonen ude ved gulvtomtommen var efter sigende udmålt med et kabel, så de to mikrofoner havde samme afstand til lilletrommens centrum.

 

Mvh

Erik

 

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg gik derfra med fornyet ønske/tro på mit eget lille studie-setup, jeg fik da lige købt mig et sæt Yamaha HS7 studie monitor og en AT2020.

 

Meget vellykket arrangement, fedt at Kim Eland gider :)

 

Jeg fik da en fornyet respekt overfor Hr Daugaard.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg gik derfra med fornyet ønske/tro på mit eget lille studie-setup, jeg fik da lige købt mig et sæt Yamaha HS7 studie monitor og en AT2020.

 

Og jeg købte en tamburin og et rysteæg... Så deeeee

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Hey folks

Vi er superglade for at der kom så mange til arrangementet. Der var fyldt op og der var 7-8 stykkerpå venteliste, hvis nogen sprang fra.

 

Hvad siger I til, at vi simpelthen gentager successen hurtigst muligt, og giver nogle andre en chance for at suge til sig af Lars Daugaards visdomsord?

 

Onsdag uge 9 kl 18

Sig til, hvis I har lyst, så sætter vi det op igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

På trods af hvad den generelle opfattelse er, er der jo ikke længere fra København til Aarhus, end der er fra Aarhus til København. Vi jyder rejser jo ofte til hovedstaden der ovre i Udkantsdanmark til forskellige arrangementer, så I kan da hurtigt smutte en tur den anden vej - god tur ;-)

 

I øvrigt, Copeland, ville jeg rigtig gerne, men er desværre i Frankrig i uge 9..

Redigeret af Kasper Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu