Lilletromme Mikrofon


mrRalle98

Recommended Posts

Fuldstændig enig med Frederik, Shure SM57 er industristandarden af en årsag. Audix i5 er også ofte brugt og mindst lige så fed - den har en anelse mere top og er lidt bedre til ikke at opfange f.eks. hihat. De to mikrofoner koster også ca. det samme.

 

Shure SM7B er en fantastisk mikrofon - først og fremmest i studiet. Den kan klare et rigtig højt lydtryk og lyder fantastisk på herrevokaler. Michael Jackson indspillede Thriller-albummet gennem en sådan mikrofon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne jeg kun bruge EN mikrofon til ALT så var det stensikkert en SM57

 

Har i mit tromme liv brugt den til alt.. Inkl vokal.. Overhead.. Guitar mm

Jeg kan da tilføje, at jeg for nogle år tilbage spillede en koncert på spot hvor ALT var mic'et op med SM57'ere - så jeg tilslutter mig denne :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså som alle de andre siger: SM57. Mads har helt ret i, at den er mikrofonen, som i en snæver vending kan det hele, og lige præcis til lilletromme er helt super.

 

Men der er også i den lidt dyrere ende:

 

Audio Technica AE3000 - en meget lille (fysisk størrelse af huset) stormembranskondensatormikrofon, som er ekstremt placeringsvenlig og lyder virkeligt godt til bl.a. lilletromme. Den er også god den dag, du skal mike hele sættet op med én mikrofon over trommeslagerens skulder. Der er den efter min mening bedre end de fleste dynamiske mikrofoner - incl. SM57. Og så har den også en række andre områder, hvor den brillerer - blæsere f.eks

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Ellers vil jeg anbefale Shure BETA 98AMP - super fed snare mic efter min mening.

 

- Den er super nem at montere, og fylder knap så meget som en SM57'er. Og så har den en dejlig naturlig klang, med et lille løft i diskantområdet, som jeg synes klæder lyden på en snare rigtig godt!

Redigeret af Brugeren10
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu