Udgive På Vinyl - Hvor Laves Det Godt Og Billigt?


Doktor Andersen

Recommended Posts

Hey Ts.

 

Ifm. at vi smed et album (cd + digital) på gaden her i fredags, har der været en del forespørgsler på, om vi ikke kunne udgive det på vinyl også.

 

Så det overvejer vi at gøre, men eftersom vi er et "ganske lille band" med begrænsede midler, vil vi til at starte med kun få trykt et mindre oplag.

 

Jeg har kigget rundt på nettet og forskellige fora, for at finde ud af hvor man kan få lavet små oplag Vinyl for rimelige penge, men syntes ikke jeg kan finde et godt sted.... Derfor spørger jeg jer kære slagere: Kan I anbefale et godt sted at få trykt vinyler (det behøver ikke være i DK) hvor det ikke koster en halv årsløn...

 

Håber I kan hjælpe mig/os lidt på vej, så vi kan komme "på sort vinyl" ligesom de Skrigende Halse ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi brugte Breed Media

http://www.breedmedia.co.uk/

God service fra start til slut.

 

Tror dog at Breed Media får trykt hos GZ media.

Så I kunne også overveje at tage kontakt til GZ media med det samme.

http://www.gzmedia.com/en-GB/Homepage.aspx

Deres hjemmeside ser opdateret ud. Vi fravalgte GZ da vi fik lavet vinyl fordi deres side var uoverskuelig. Men den ser mere overskuelig ud nu og bestilling er vist rimelig lige til. Udfold formular, send den, få en pris, betal, vent, levering

Link til kommentar
Del på andre sites

celebrate.de
300 stk 180 gram
1color midtlabel
4c cmyk cover 3mm spine, 300g/m2 pap
hvidt papir innersleeve

ville de have 1500 euro for.

Vi endte med bruge deres forskelligfarvet 135 g vinyl tilbud(rester fra andre produktioner.
500 stk.
4c cmyk midt label
4c cmyk cover 3mm spine, 300g/m2 pap
Plastiklomme innersleeve

de forbeholder sig retten til at lave +- 10%

vi gav 1426 euro(537 stk i alt)

De var lidt tunge at danse med da produktionstiden gik fra 6-9 uger(inkluderet testpressing) ved første forespørgsel til 13-16 uger da vi lagde ordren dvs. de glemte at nævne at den var steget så vi missede julen. Tilgengæld har de været hurtige til at svare på mails omkring hvor lang processen var og andre spørgsmål.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu